Duisburg-Beksheim
Re: Duisburg-Beksheim
@water-verhaal,
Het klopt wat Michiel (Neu GefälligeTierlanterhierunterüberzwischenasslächlicherhausenbahn) zegt. Bijvoorbeeld Rauhfaser (we blijven lekker Duits! ) behang wordt veel gebruikt, oa. bij Railz. Ik vind dat een beetje te gelijkmatig, maar er zijn er prima resultaten mee te boeken. Ik heb thuis nog een hele rol liggen, dus als iemand een stukkie nodig heeft....
Dan maar weer even over de vooruitgang. Gisteren weer een stuk verder gekomen. Het kanaal heeft nu zijn 2e laag blanke lak gekregen, ik ga straks even kijken hoe dat geworden is. Eventueel kan er nog een laklaag overheen, en dan is dat klaar en kunnen we verder met de oevers. Daar heb ik erg zin in, en bovendien ben ik benieuwd hoe dat gaat matchen met de achtergrond. Er zullen binnenkort dus ook weer bomen gedraaid moeten worden etc. etc.
Ook heb ik gisteren nog eens gekeken naar de brug. In dat ellendige ding moet bovenleiding komen, en dat is beslist geen sinecure. Het vervelende is dat je hem niet open kunt maken. Ik denk dat de beste oplossing is om in een verticale staander (heet dat zo?) een gaatje te boren waar ik dan stevig ijzerdraad doorheen duw, zijnde uitlegger. Daaraan moet dan een in hoogte gekorte draad komen te hangen. Het is een gepruts van jewelste, maar goed. Veel mooier kan ik het ook niet maken met uitleggers van Sommerfeldt ofzo, want dat boet geheid in aan stevigheid....en betrouwbaarheid.
Toen het kanaal lag te drogen ben ik verder gegaan met de laatste ballast aanbrengen bij de inrij-module, en tevens sporen verven en dat soort werk. Een overzichtje....
De sporen rechts worden opstelsporen. Daar groeit natuurlijk alweer het nodige onkruid. De kabelgoten zijn van karton. Let erop dat ik hier nog wat spoorstaven moet verven. Dat doe ik dus, zoals gezegd, als laatst.
Een precies klusje was het om het Engels wissel van ballast en verf te voorzien. Eerst honderd keer bewegen om te kijken waar de verf niet moet komen. Qua ballast is hij nogal karig voorzien, maar ik wil eerst kijken of ik hem werkend kan krijgen. Daarna kan ik 'm nog altijd afwerken. Want de volgende stap, voordat de bovenleiding wordt geplaatst is de aandrijving van de wissels!
Jojo, vandaag even arbeiden. Morgen gaan we weer verder....
Het klopt wat Michiel (Neu GefälligeTierlanterhierunterüberzwischenasslächlicherhausenbahn) zegt. Bijvoorbeeld Rauhfaser (we blijven lekker Duits! ) behang wordt veel gebruikt, oa. bij Railz. Ik vind dat een beetje te gelijkmatig, maar er zijn er prima resultaten mee te boeken. Ik heb thuis nog een hele rol liggen, dus als iemand een stukkie nodig heeft....
Dan maar weer even over de vooruitgang. Gisteren weer een stuk verder gekomen. Het kanaal heeft nu zijn 2e laag blanke lak gekregen, ik ga straks even kijken hoe dat geworden is. Eventueel kan er nog een laklaag overheen, en dan is dat klaar en kunnen we verder met de oevers. Daar heb ik erg zin in, en bovendien ben ik benieuwd hoe dat gaat matchen met de achtergrond. Er zullen binnenkort dus ook weer bomen gedraaid moeten worden etc. etc.
Ook heb ik gisteren nog eens gekeken naar de brug. In dat ellendige ding moet bovenleiding komen, en dat is beslist geen sinecure. Het vervelende is dat je hem niet open kunt maken. Ik denk dat de beste oplossing is om in een verticale staander (heet dat zo?) een gaatje te boren waar ik dan stevig ijzerdraad doorheen duw, zijnde uitlegger. Daaraan moet dan een in hoogte gekorte draad komen te hangen. Het is een gepruts van jewelste, maar goed. Veel mooier kan ik het ook niet maken met uitleggers van Sommerfeldt ofzo, want dat boet geheid in aan stevigheid....en betrouwbaarheid.
Toen het kanaal lag te drogen ben ik verder gegaan met de laatste ballast aanbrengen bij de inrij-module, en tevens sporen verven en dat soort werk. Een overzichtje....
De sporen rechts worden opstelsporen. Daar groeit natuurlijk alweer het nodige onkruid. De kabelgoten zijn van karton. Let erop dat ik hier nog wat spoorstaven moet verven. Dat doe ik dus, zoals gezegd, als laatst.
Een precies klusje was het om het Engels wissel van ballast en verf te voorzien. Eerst honderd keer bewegen om te kijken waar de verf niet moet komen. Qua ballast is hij nogal karig voorzien, maar ik wil eerst kijken of ik hem werkend kan krijgen. Daarna kan ik 'm nog altijd afwerken. Want de volgende stap, voordat de bovenleiding wordt geplaatst is de aandrijving van de wissels!
Jojo, vandaag even arbeiden. Morgen gaan we weer verder....
Re: Duisburg-Beksheim
Het ziet er allemaal weer erg top uit Jeroen. Die kabelgoot heb je mooi gemaakt. Ik heb ook van die zooi liggen, uit een of ander setje met kabelgoten, trafo's e.d. Heb je die goot voor het ballasten geplaatst of heb je die ruimte gewoon schoon gehouden?
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen,
Zijn de veertjes van de wissels eruit?
Dit ivm servo aandrijving.
Zijn de veertjes van de wissels eruit?
Dit ivm servo aandrijving.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Duisburg-Beksheim
Hey J,
Ziet er weer gaaf uit!!
Waar heb je die kabelgoot van gemaakt?
Gr Chris
Ziet er weer gaaf uit!!
Waar heb je die kabelgoot van gemaakt?
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
- Locatie: Veghel
Re: Duisburg-Beksheim
Tsja,
Dat zou je zo op het eerste oog niet zeggen,ik moet maar eens een poging gaan wagen.
Gr Chris
Dat zou je zo op het eerste oog niet zeggen,ik moet maar eens een poging gaan wagen.
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
-
- Berichten: 5303
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen, ziet er weer goed uit wat je aan het doen bent, voor de ophanging van je bovenleiding kan ik je sommerfeld nr.119 0,8mm koperstaaf aan bevelen, dat laat zich prima solderen indien dat nodig is. Ik maak daa zelf het uithang gedeelte van m'n bovenleidingsmasten van en soldeer er pantograven van. Bij ijzerdraad moet je ff opletten of het te solderen is als je dat nodig hebt, want dat kan lang niet altijd.
Groetjes Michiel
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Duisburg-Beksheim
Zo dat gaat hard, het Ruhr-gebied schiet gewoon uit de grond. Ben benieuwd hoe de uiteindelijke brug eruit komt te zien. Ik wil dadelijk ook een Hack brug verwerken bij de fly-over, dus ik kijk uit naar eventuele foto`s van het bovenleidingproject.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Re: Duisburg-Beksheim
Ron,
als jij dat nou 'effe' aanpakt, dan kan ik kijken hoe het bij jou is gelukt. Waarom moet ik dat nou weer verzinnen?
@Michiel, Geschäftsführer der Neuköllnschwarzwaldischeheimlichefrauenkirchebimmelbahnen ,
Ik kan het eens bekijken, Michiel. Echte uithouders ga ik niet solderen, dat wordt een ramp. Niet zozeer het in elkaar solderen van uithouders, maar je krijgt de uithouders heel lastig op hun plek in de brug. Nogmaals, ik kan de brug niet openmaken, dus ik moet door de spijlen gaan werken. Dus eigenlijk moet je uithouders-met-draad aan elkaar maken en die door de brug heentrekken. Snap je de uitdaging? En om dat nog een beetje bedrijfszeker te houden/maken hou ik graag het KISS-concept aan.
Wordt vervolgd, eerst maar eens op jacht naar een 0,8 mm boortje, geschikt voor metaal.
@Rob,
Yes sir. Vervelende daarvan is op dit moment dat ik dus wel een soort van aandrijving nodig heb voordat ik een beetje met een lok over die modules heen kan rauzen. Dat ik me tot dat moment niet hoefde te vervelen, deed mij besluiten alvast wat ballast e.d. aan te brengen.
Ik wil toch echt eerdaags wat wisselaandrijvingen gaan aanbrengen, maar ik weet nog altijd niet welke! Ik ga maar eens het forum doorspitten naar de verschillende ervaringen met servo's. Het servo-principe is wel OK, maar dan ben ik nog zoekende naar een puntstukschakeling en een decoder voor die dingen....
@Hooters,
tsja, de ene kabelgoot doe je van te voren (dit is wel het makkelijkst), de ander daar hou je rekening mee als je gaat ballasten. De 'tegels' kun je er vantevoren of nadien erin snijden met een scherp mesje. Ik denk dat vantevoren wel makkelijker is.
@all,
vandaag ben ik denk ik nog een klein uurtje bezig met de afwerking van de laatste sporen. Dan kan ik eens kijken hoe het kanaal is opgedroogt, en dan eventueel besluiten nog een laatste laag blanke lak erover te mikken. Ik heb hier één Conrad-ding liggen t.b.v. de wissels, die kan ik als test eens gaan aansluiten. Dan weet ik ook first-hand wat 'herrie' is enzo. Bovendien kan ik een testbaantje van Koploper in elkaar gaan flansen, want ik heb weer wat good ol' Fleischmann-tjak meegenomen uit Ede, incl. ECoS en wisseldecoder. Tevens verwacht ik mijn-in-eerste-instantie-vergeten bestelling bij Wim Ros in de bus vandaag, dus we kunnen dan weer even aan de gang.
Grtz,
J.
als jij dat nou 'effe' aanpakt, dan kan ik kijken hoe het bij jou is gelukt. Waarom moet ik dat nou weer verzinnen?
@Michiel, Geschäftsführer der Neuköllnschwarzwaldischeheimlichefrauenkirchebimmelbahnen ,
Ik kan het eens bekijken, Michiel. Echte uithouders ga ik niet solderen, dat wordt een ramp. Niet zozeer het in elkaar solderen van uithouders, maar je krijgt de uithouders heel lastig op hun plek in de brug. Nogmaals, ik kan de brug niet openmaken, dus ik moet door de spijlen gaan werken. Dus eigenlijk moet je uithouders-met-draad aan elkaar maken en die door de brug heentrekken. Snap je de uitdaging? En om dat nog een beetje bedrijfszeker te houden/maken hou ik graag het KISS-concept aan.
Wordt vervolgd, eerst maar eens op jacht naar een 0,8 mm boortje, geschikt voor metaal.
@Rob,
Yes sir. Vervelende daarvan is op dit moment dat ik dus wel een soort van aandrijving nodig heb voordat ik een beetje met een lok over die modules heen kan rauzen. Dat ik me tot dat moment niet hoefde te vervelen, deed mij besluiten alvast wat ballast e.d. aan te brengen.
Ik wil toch echt eerdaags wat wisselaandrijvingen gaan aanbrengen, maar ik weet nog altijd niet welke! Ik ga maar eens het forum doorspitten naar de verschillende ervaringen met servo's. Het servo-principe is wel OK, maar dan ben ik nog zoekende naar een puntstukschakeling en een decoder voor die dingen....
@Hooters,
tsja, de ene kabelgoot doe je van te voren (dit is wel het makkelijkst), de ander daar hou je rekening mee als je gaat ballasten. De 'tegels' kun je er vantevoren of nadien erin snijden met een scherp mesje. Ik denk dat vantevoren wel makkelijker is.
@all,
vandaag ben ik denk ik nog een klein uurtje bezig met de afwerking van de laatste sporen. Dan kan ik eens kijken hoe het kanaal is opgedroogt, en dan eventueel besluiten nog een laatste laag blanke lak erover te mikken. Ik heb hier één Conrad-ding liggen t.b.v. de wissels, die kan ik als test eens gaan aansluiten. Dan weet ik ook first-hand wat 'herrie' is enzo. Bovendien kan ik een testbaantje van Koploper in elkaar gaan flansen, want ik heb weer wat good ol' Fleischmann-tjak meegenomen uit Ede, incl. ECoS en wisseldecoder. Tevens verwacht ik mijn-in-eerste-instantie-vergeten bestelling bij Wim Ros in de bus vandaag, dus we kunnen dan weer even aan de gang.
Grtz,
J.
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
In ieder geval weer lekker bezig zo te lezen. Als je nou eens een paar mooie foto's in het zonnetje neemt (straks, gezien de bui die net hier passeerde richting halalmere) met een mooie 232 erop dan hebben we alvast weer een kwik tuiltje nodig (of zoiets)
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Yes, is reeds geregeld. Zal ze straks eens posten. Gelukkig wegen die modules echt totaal niks, dus het is echt hoppa FF buiten zetten, foto schieten, en hoppa weer naar binnen. Uiteraard is het nog niet de gebruikelijke standaard, want slechts de sporen hebben een kleeeeeeiin beetje scenery. De rest is nog kaal hout natuurlijk.
En inmiddels ben ik weer met de linkerbak verder aan het gaan. Kippengaas, niet-pistolen (luider dan mijn snaredrum!) en dat soort werk. Hatseklats!
En inmiddels ben ik weer met de linkerbak verder aan het gaan. Kippengaas, niet-pistolen (luider dan mijn snaredrum!) en dat soort werk. Hatseklats!
Re: Duisburg-Beksheim
Zo, even een kleine pauze. Dus....mik ik de fotootjes meteen op Photofaget. Heb er meteen nog maar een paar gemaakt.
Ten eerste maar even de foto's op verzoek van Robert. Was even rennen tussen de buien door, maar wel leuk om eens te proberen.
Dan maar even een close-up. Die Ludmilla moet écht nog even een verouderbeurt krijgen, want dit lijkt nergens op. Maar het idee is al daar. Er moeten natuurlijk nog seinen bij, bovenleiding, en weet ik veel wat voor scenery al dan niet meer. Veel te doen nog!
Voor de lol even een seintje geplaatst. Dit is het eerste bovenleidingsportaal, wat hier ook zijn definitieve plek krijgt. Vanaf hier ga ik verder werken met wat er allemaal nog nodig is. Ook hier geldt weer: functionaliteit boven realiteit, maar we proberen het zo mooi mogelijk te doen met de middelen voorhanden, dat spreekt vanzelf!
Nog een fotootje dan...
Toen ben ik verder gegaan met de brugbak. Voorlopig laat ik het water voor wat het is. Het lullige is dat er één insectje mijn nog-te-drogen rivier aan zag voor een geschikte landingsplaats. Wrong. Nu is hij onderdeel van het water. Ik verzin er wel wat mee, en in nood trek ik hem eruit en schilder ik het plekje dicht. Uiteindelijk werd het weer oud-hollandsch zagen en lijmen om de bruggenhoofden te maken, althans de ondergrond. De rest modelleer ik verder met piepschuim en gips, en dan laat ik het kippengaas goed aansluiten
Dit plaatje verduidelijkt dat een beetje meer. Gewoon hout, precies lijmen en hoppa.
En ook hier scheen de zon, en mocht de 232 weer even poseren....
En nog 2 foto's, iets meer in close-up om een impressie te krijgen van de brug en het kanaal. Nu alleen nog 'eventjes' de bovenleiding erin frommelen, en dan heb ik echt een kopzorg minder.
Okidoki, wordt weer vervolgd natuurlijk!
Grtz,
Jeroen
Ten eerste maar even de foto's op verzoek van Robert. Was even rennen tussen de buien door, maar wel leuk om eens te proberen.
Dan maar even een close-up. Die Ludmilla moet écht nog even een verouderbeurt krijgen, want dit lijkt nergens op. Maar het idee is al daar. Er moeten natuurlijk nog seinen bij, bovenleiding, en weet ik veel wat voor scenery al dan niet meer. Veel te doen nog!
Voor de lol even een seintje geplaatst. Dit is het eerste bovenleidingsportaal, wat hier ook zijn definitieve plek krijgt. Vanaf hier ga ik verder werken met wat er allemaal nog nodig is. Ook hier geldt weer: functionaliteit boven realiteit, maar we proberen het zo mooi mogelijk te doen met de middelen voorhanden, dat spreekt vanzelf!
Nog een fotootje dan...
Toen ben ik verder gegaan met de brugbak. Voorlopig laat ik het water voor wat het is. Het lullige is dat er één insectje mijn nog-te-drogen rivier aan zag voor een geschikte landingsplaats. Wrong. Nu is hij onderdeel van het water. Ik verzin er wel wat mee, en in nood trek ik hem eruit en schilder ik het plekje dicht. Uiteindelijk werd het weer oud-hollandsch zagen en lijmen om de bruggenhoofden te maken, althans de ondergrond. De rest modelleer ik verder met piepschuim en gips, en dan laat ik het kippengaas goed aansluiten
Dit plaatje verduidelijkt dat een beetje meer. Gewoon hout, precies lijmen en hoppa.
En ook hier scheen de zon, en mocht de 232 weer even poseren....
En nog 2 foto's, iets meer in close-up om een impressie te krijgen van de brug en het kanaal. Nu alleen nog 'eventjes' de bovenleiding erin frommelen, en dan heb ik echt een kopzorg minder.
Okidoki, wordt weer vervolgd natuurlijk!
Grtz,
Jeroen
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 04 mei 2011 07:53
Re: Duisburg-Beksheim
hehe, weer in insect minder dan . Daar wil ik wel een fotootje van zien eigk .Jeroen schreef:Het lullige is dat er één insectje mijn nog-te-drogen rivier aan zag voor een geschikte landingsplaats. Wrong. Nu is hij onderdeel van het water. Ik verzin er wel wat mee, en in nood trek ik hem eruit en schilder ik het plekje dicht.
Kato Unitrack, ECoS 50200
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
Locs: Roco BR101, Flm BR39, Flm BR212, HT E10, Brawa BR232, Minitrix ET87.04, Kato E25.003
Rijtuigen: 11x Eurofirma, 5x Ümbauwagens, 10x Pruisisch
Goederen: 14 ketelwagens (Duits, Frans en Oostenrijks), 11 kolenwagens, 3 overig
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Nee, er mist inderdaad nog de nodige scenery en de lok is te schoontjes om een echte Ludmilla te zijn. Hup bovenleiding erop, ballast erbij en een complete achterbuurt erbij (ja ik zie het voor me) terwijl er een MWB-taurus, bezig met z'n muzikale oefeningen, voorbij komt denderen met een stevige sleep. Ja Jeroen, zie jij het voor je? Ik wel. Het kan niet snel genoeg gaan
Oh en die vlieg lekker laten zitten, vervuiling in het water is heel gebruikelijk in het Ruhrgebiet.
Robert
Oh en die vlieg lekker laten zitten, vervuiling in het water is heel gebruikelijk in het Ruhrgebiet.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Dank, dank.
Ja, het begin is er, en ik moet zeggen dat het aan de verwachtingen voldoet. Ik heb het dan over de verwachtingen in mijn hoofd qua visualisatie.
Ik denk dat ik die vlieg inderdaad maar lekker laat zitten, want het is een klein flutbeestje, en je ziet het eigenlijk niet eens. Bovendien ben ik het met Robert eens dat het niet misstaat in het Ruhrgebiet. 'T is allemaal niet zo best daar met de schone zaken der wereld.
En ja.....ik zie het inderdaad al voor me. Zeker als straks de bovenleiding staat en de seinen het doen. Dan gaat het al echt een sfeertje uitademen. En natuurlijk wordt het op de achtergrond zeker geen villawijk, wat ik al eerder zei.
Vandaag kwam ook weer de post van Rosoft binnen (wederom erg snel), dus ik begin of vanavond of morgen na een bloedsaaie cursus aan het Koploper-oefenbaantje. Bijna alle spullen zijn in huis, ik wacht alleen nog op een bestelling van Conrad met onderdelen voor mijn zelf te bouwen diode-schakeling voor de niet-gedetecteerde stukken.
Note: eergisteren heb ik de modules in de tuin nog even aan elkaar gehangen en.......een perfecte overgang op alledrie de sporen!
Ja, het begin is er, en ik moet zeggen dat het aan de verwachtingen voldoet. Ik heb het dan over de verwachtingen in mijn hoofd qua visualisatie.
Ik denk dat ik die vlieg inderdaad maar lekker laat zitten, want het is een klein flutbeestje, en je ziet het eigenlijk niet eens. Bovendien ben ik het met Robert eens dat het niet misstaat in het Ruhrgebiet. 'T is allemaal niet zo best daar met de schone zaken der wereld.
En ja.....ik zie het inderdaad al voor me. Zeker als straks de bovenleiding staat en de seinen het doen. Dan gaat het al echt een sfeertje uitademen. En natuurlijk wordt het op de achtergrond zeker geen villawijk, wat ik al eerder zei.
Vandaag kwam ook weer de post van Rosoft binnen (wederom erg snel), dus ik begin of vanavond of morgen na een bloedsaaie cursus aan het Koploper-oefenbaantje. Bijna alle spullen zijn in huis, ik wacht alleen nog op een bestelling van Conrad met onderdelen voor mijn zelf te bouwen diode-schakeling voor de niet-gedetecteerde stukken.
Note: eergisteren heb ik de modules in de tuin nog even aan elkaar gehangen en.......een perfecte overgang op alledrie de sporen!
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
Re: Duisburg-Beksheim
hoi Jeroen
dat begint er goed uit te zien
ben benieuwd naar de aankleding
Gr andy
dat begint er goed uit te zien
ben benieuwd naar de aankleding
Gr andy
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Geweldigggggggggggggg
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Duisburg-Beksheim
Prachtig effect bereik je met die lak.
Dit ziet er heel goed uit.
Groeten,
Patrick
Dit ziet er heel goed uit.
Groeten,
Patrick
Re: Duisburg-Beksheim
Jojo,
vandaag een beetje kleinere scenery dingen bouwen, dat staat er op het progamma. Dus het kippengaas op de kanaalmodule dichtmaken met keuken- of toiletpapier om het daarna van gips te voorzien. Tevens heb ik alweer klei en gips klaar staan om de weg en de bruggenhoofden te kunnen maken.
Maar eerst: het Koploper-testbaantje. De ECoS en de laptop waar ik dit bericht op schrijf kunnen inmiddels met elkaar praten via de cross-cable. Nu eens zo'n rondje in elkaar flansen om de eerste stappen van Koploper te leren. Hoppa!
vandaag een beetje kleinere scenery dingen bouwen, dat staat er op het progamma. Dus het kippengaas op de kanaalmodule dichtmaken met keuken- of toiletpapier om het daarna van gips te voorzien. Tevens heb ik alweer klei en gips klaar staan om de weg en de bruggenhoofden te kunnen maken.
Maar eerst: het Koploper-testbaantje. De ECoS en de laptop waar ik dit bericht op schrijf kunnen inmiddels met elkaar praten via de cross-cable. Nu eens zo'n rondje in elkaar flansen om de eerste stappen van Koploper te leren. Hoppa!
Re: Duisburg-Beksheim
Hahahaaaa! ECoS werkt perfect met Koplopert sinds vanmiddag. Heb nog geen zin gehad om de bezetmelder aan te sluiten, dat komt morgen wel. Maar met de perfecte handleiding 'Koploper voor beginners' heb ik in ieder geval nu een lok rondrijden op de testbaan, terwijl ik die dus via de computer kan aansturen, en tevens de 2 wissels. Ja, ben nog erg nat achter de oren wat dit onderwerp betreft maar, om Hannibal van het A-Team te quoten: I love it when a plan comes together. Morgen verwacht ik in ieder geval 2 loks automatisch te kunnen laten rijden....mits ik de zaken goed aansluit. En dan kan ik dus simultaan testen met dit progamma, en verder een beetje bouwen aan Duisburg-Beksheim. Ik heb goede hoop dat dit erg mooi gaat werken als aansturing voor mijn nieuwe modulebaan!
-
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
- Locatie: Middelburg
Re: Duisburg-Beksheim
Zeker weten
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Duisburg-Beksheim
Eerste ervaring met computer-gestuurd rijden: fakking meaui! Het is een dom rondje met debiel scherpe bochten en daarin een inhaalspoortje, maar het is fantastisch. Reeds 4 uur lang rijden 2 loks hun rondjes mooi rustig. Hier en daar kan er nog wat fine-getuned worden naar mijn mening, maar dat is enkel de overgang in rijstappen. Komt allemaal wel, en is niet echt wat voor in deze thread.
Koploper is een zéér uitgebreid progamma, zo op het eerste gezicht. Ik ben ervan overtuigd dat met voldoende oefening dit DU-Beksheim helemaal mooi gaat aansturen.
Omdat ik vandaag erg veel bezig ben geweest met Koploper, wordt morgen de scenery dag. Als er wat te drogen ligt ga ik wat verder experimenteren met Koploper.
Later,
J.
Koploper is een zéér uitgebreid progamma, zo op het eerste gezicht. Ik ben ervan overtuigd dat met voldoende oefening dit DU-Beksheim helemaal mooi gaat aansturen.
Omdat ik vandaag erg veel bezig ben geweest met Koploper, wordt morgen de scenery dag. Als er wat te drogen ligt ga ik wat verder experimenteren met Koploper.
Later,
J.
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Ja, die scenery moet ook weer nodig een beetje verder gebouwd worden. Maar ook een paar foto's of een filmpje van je testbaantje kunnen prima hor (immers ze vormen de basis voor de toekomstige elektronica).
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duisburg-Beksheim
Dat is nog maar het begin want als je eenmaal ziet wat een voordelen digitaalrijden heeft dan kom je er niet meer vanaf.Eerste ervaring met computer-gestuurd rijden: fakking meaui!
Ik zelf zou niet weten hoe ik mijn baan (met nu 37 treinen) zou moeten besturen. Ben blij dat ik Windigipet heb zodat ik de baan automatisch kan laten rijden en mij zelf kan concentreren op dat deel van de baan waar ik het op dat moment leuk vind om naar te kijken of te rangeren.
Veel succes met je digitale ontwikkeling (een tweede leven naast synerybouw van de baan)
Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com