Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Onderwerp starter
Jeroen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Handig, zo'n auto-topic! Ik hoef hier niks meer te doen, alles wordt al uitgelegd.

Snel weer een update vandaag, er staan namelijk weer wat werkzaamheden gepland. To be continued.....

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Ja, jij was weer weg met the tropical airways. :mrgreen:

Nu graag nog een reactie of dit de right way is :?:

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Precies, dat is de methode. Niet te moeilijk denken....gewoon wat proberen. Ik zou ook niet weten hoe ik het anders moet uitleggen. Een voorbeeld met foto's lijkt me ook wat overdone eigenlijk...

J.

Afbeelding

Ron

Bericht door Ron »

Roger. :D

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Even tekst-update...terwijl ik zo de secondenlijm van mijn vingers ga hakken ;)....ben volop bezig om een bovenleiding in de bruggen te frommelen. Nu gaat het uiteindelijk wel werken. Een enkele staaldraad van 0,4mm2 wordt door de brug gevoerd, en wordt op z'n plek gehouden door vrij dikke stalen uithoudertjes. Alles wordt goed vastgezet met....jawel, secondenlijm :mrgreen: . Het is niet de meest mooie oplossing, maar het is hardstikke stevig en foolproof. Bovendien, na een likje verf verwacht ik dat het bijna niet opvalt. Het idee is nog wel om een dunnere draad als hangdraad door de brug te halen, bij wijze van imitatie. Deze zal ook totaal geen stabiliteitsfunctie hebben, enkel een esthetische. Die zal dan op een paar plekjes met een drupje lijm worden vastgezet.

Verder heb ik in Almere 2 servo-decoders opgehaald, dus als ik vanavond nog helder en fris genoeg ben kan ik nog even wat servo's gaan aansluiten. Als dat getest is op correcte werking kan ik de bakken aan elkaar hangen voor een eerste testrit van bak naar bak over de wissels met de panto tegen de draad.

@Fonge Rob: kunnen we binnenkort het aansluitverhaal weer eens oppakken? Ik zal sowieso even wat extra draden solderen, en dan moeten we maar even TelSell-gaan spelen vrees ik. Als je nog een mooie aansluit-tekening hebt....ik houd me aanbevolen.

Heb nog een paar plaatjes geschoten van wat grasland in de zon, maar verder ben ik nog even te druk om er een hele foto-update van te maken.

yojo!

J.

Afbeelding

Rob Fongers

Bericht door Rob Fongers »

Whahahahahaha tellsell.................

Tja we kunnen het wel oppakken hoor....

En wat betreft de tellijm :lol: :lol: Olba doet wonderen :)

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Robert_N-Nm
Moderator

Bericht door Robert_N-Nm »

Even voor de duidelijkheid, TellSell is tot daar aan toe, als we de astrotv maar wel achterwege laten. :lol: :mrgreen:

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Vincent

Bericht door Vincent »

ik zie in de sterren staan dat hier een mooie modulebaan komt.

mvg vincent

vincent
www.elfd.nl

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Zo, dan even de update-met-beeld. Gisteren er dankzij de jetlag niet meer aan toe gekomen. Wel heb ik met stip kutklus nummer 1 afgerond. Dat was absoluut wat Grolsch waard!

Afbeelding

De 185 van Crossrail heeft over beide bruggen ontelbaar vaak heen-en-weer gereden. Met panto uitgeklapt, want de bovenleiding in de brug is een feit. Zoals ik al zei is het niet de meest realistische, maar het kan er mee door en het is stevig.

Uiteindelijk was het een klusje wat me nog mee viel. Van stalen overblijfsels die ik in de rommeldoos vond heb ik een soort übersimpele uithoudertjes gemaakt, die ik gewoon met secondenlijm heb vastgemaakt aan een in de brug geboord gaatje. En daar heb ik dan de rijdraad, wederom staal, aan vastgelijmd. Bij gebrek aan mini-wasknijpers heb ik gewoon de Crossrail met 2 panto's omhoog gezet en met de Muis naar de verbinding gereden om de draad tegen de uithouder te houden. :ugeek: Soms moet je niet te moeilijk denken, niet?

Nu moet ik de draden nog even juist inkorten en ombuigen aan beide kanten zodat ze onderdeel worden van de bovenleiding op deze bak.

Afbeelding

Afbeelding

Ben wel blij dat dit er ook weer op zit. Het wisselkruis bedraden qua bovenleiding was al lastig, maar dit viel ook zeker niet mee. Nu nog even een beetje de lijmvlekken wegpoetsen, uithouders en draad verven enzo. Ik verwacht dat het dan praktisch niet meer te zien is. Het valt nu al niet op, mede door 'het drukke' van de vakwerkbrug.

Terwijl ik daar gisteren mee bezig was scheen de zon gezellig even op de module. Tijd voor foto's! Als eerste maar even het stukkie gras aan de rechterkant...

Afbeelding

En een close-up van de veelbesproken graspollen/planten.

Afbeelding

Dit bedoel ik met laag struikgewas. Nooit alleen maar vlokken ofzo gebruiken. Altijd lekker combineren met elkaar!

Afbeelding

Nog een klein fotootje van het bruggenhoofd aan de rechterkant. Je ziet vaag dat er maar één brug op ligt, waar ik op dat moment mee bezig ben qua bovenleiding.

Afbeelding

Zo. Nu de bovenleiding aansluiten, de bruggen en rails erop vastmaken, ballasten, en dan kan er weer verder gegroend worden.

Het schiet al goed op!

Afbeelding

mark

Bericht door mark »

Mooi!
Vooral de muur op laatste foto vind ik erg goed gelukt!
Chapeau.

Mvg
Mark

Ron

Bericht door Ron »

Prachtig!!!!!

Niet van echt te onderscheiden die laatste foto.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Schachbrett

Bericht door Schachbrett »

Ziet er fantastisch uit!!
Misschien kom je met een Jetlag wel tot de beste resultaten. ;) :lol:

Gr Chris

Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben

Overdijk

Bericht door Overdijk »

Ohh :shock: , wat is de brug mooi geworden. Bedankt voor de foto`s van je "oplossing". Biertje was een welverdiende beloning. :D

Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

dat ziet er heel goed uit

Gr andy

erik-n-fan

Bericht door erik-n-fan »

Wow super mooi!

Groet, Erik

T-Trak Paradebaan - T-Trak project voor mijn langere treinen
Woonkamer baan - Eerdijk & Eerdijk West - Baan in de woonkamer

Instagram: erik_n_fan

bob vermeulen

Bericht door bob vermeulen »

Het bruggen hoofd is erg goed geworden, inderdaad net echt :D

Bob

Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

Dompie

Bericht door Dompie »

Ooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhh we (mijn vrouw en ik) zijn sprakeloos bij die laatste foto. Wat ongelooflijk werkelijk schaal 1:1 :o :o :o :o :o :o :o

groetjes
Johan

Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware

Robert_N-Nm
Moderator

Nee, er mist nog iets. Die wand is veel te stenig. Heb nog wel een klimop-oplossing voor op dat muurtje. Zou niet misstaan.

Robert

pp4trains

Bericht door pp4trains »

Klimop of niet,
Voor een kale bakstenen muur doet ie het heel goed :D

Groeten,
Patrick

Robert_N-Nm
Moderator

Ja, maar ik ben een beetje van :twisted: -dittum en dat weet Herr J ook.

Robert

Jos

Bericht door Jos »

Geef maar toe, stiekem vind je het gewoon mooi, net als ik :D

Groetjes,
Jos

Robert_N-Nm
Moderator

:twisted:

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ik heb al een beetje onkruid tussen de voegen aan de rechterkant (niet zichtbaar op de foto) toegevoegd. Wellicht nog een klein beetje, maar ik vond het eigenlijk wel mooi zo....aan de andere kant wil ik nog een graffiti-kreet op de muur kalken. Ook niet ondenkbaar bij die vergierde weg met reparatieplekken. Het wordt al redelijk Duisburgisch zo, al zeg ik het zelf. Voorlopig had ik dit ook voor ogen, en het is wel leuk als dingen in je hoofd zo tot uiting komen. Ik sta ook te popelen om met de scenery aan de wisselstraat-bak te beginnen. Ik heb al 2 sleazy appartementengebouwen en wat garage-boxen in mijn bezit, en binnenkort verwacht ik nog wat andere leuke gebouwtjes binnen te krijgen.

Wellicht sleep ik de bak straks even naar buiten voor wat sunny pics!

Afbeelding

Onderwerp starter
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Zo,

gisteren weer wat verplichte nummers afgehandeld, maar de bakken hebben even buiten moeten spelen. Helaas is de eind-September zon op zijn gekozen positie onvoldoende om de hele tuin te verlichten, dus echt zonnige foto's heb ik niet. Als ik nou echte pootjes had voor onder de module, dan kon ik de modules natuurlijk even in de zon zetten, maar voorlopig liggen ze op het tuinmeubilair....

Het was wel voor het eerst sinds lange tijd dat de modules aan elkaar zaten. Het had gisteren wel een functie, want ik wilde de plaatsen van de masten t.b.v. de bovenleiding even bepalen. Nu kan ik op de brugbak het hele bovenleidingsplaatje compleet maken.

Overview....

Afbeelding

En natuurlijk nog even de railovergangen testen. De wagons lopen er uiterst soepel overheen. Toch ga ik volgende keer (volgende overgangen) niet meer met hardboard werken. Het zuigt lijm en verf op, en zet daardoor op. Niet echt handig.....

Afbeelding

Afbeelding

Maar dit loopt gesmeerd!

Dan nog even wat losse shots. Ik miste de zon wel een beetje, dat zou de foto's wel ten goede zijn gekomen. Eerst maar even pootjes maken, want anders wordt het niks.

Even een doorkijkje bij de bruggen....

Afbeelding

Een overzicht vanuit de chopper...

Afbeelding

Die asfaltweg heb ik van klei gemaakt, en bewust gescheurd gemaakt en met patches, als ware het zo'n goedkoop mogelijk gerepareerde weg.

Afbeelding

Afbeelding

Het bruggenhoofd links....

Afbeelding

En nog even een plaatje van de stationsinrit met de bovenleiding.

Afbeelding

Die is vandaag weer eens aan de beurt. De servo's en servodecoders zijn binnen en voordat ik straks naar Teuge ga wil ik nog wel even een paar servo's monteren, en wellicht zelfs even testen..

More to come soon!

J.

Afbeelding

pp4trains

Bericht door pp4trains »

En dat zijn weer prachtige platen,

Groeten,
Patrick

Plaats reactie