Ik ben Marcel 33 jaar uit den haag en ben al jaren lang geintreseerd in modelbouw. in het verleden vaak modellen nagebouwd en ook op schaal nagebouwd, enige was dat het geheel statisch overkwam en ik er verder niets meer mee deed. Nu is mijn zoontje van 6 bezig met de treinen van lego en is daar een beetje op uitgekeken en we zijn samen eens gaan kijken bij railz. wat we daar zagen opende onze ogen. Wat een mogelijkheden en helemaal niet statisch dus geheel wat ik zoek. Nu is het alleen zo dat we niet zo een heel groot huis hebben en geen schuur op zolder waar ik wat mee kan. Dus is de vraag aan de ervaren mensen hier. Is het mogelijk een baan te maken op een onderstel van 120x80 cm ? dat is in de eerste instantie de maat die ik wel kwijt kan . later miss een katrolsysteem welke we dan weer in de kinderkamer aan het plafont kan maken en bij werkzaamheden/ rijden de tafel laten zakken op werkhoogte ( dan kan ik al snel naar een ruimte van 3x2 meter. Maar eerst maar eens beginnen bij de basis. eerste stuk word dus 120x80 mits dat mogelijk is. tevens heb ik nog een aantal vragen waarvan ik niet weet of ik ze in dit voorstel topic kan vragen.
Doe ik toch even

1) Wat kan ik het beste doen qua aanschaf? analoog of digitaal ( qua uiteindelijke kosten)
2) Welk soort rails kun je het beste kopen ( zodra ik een baanplan heb)
3) hoe kom ik achter de maten van de rails ( lengte van rechte en kromme stukken)
Hoop dat ik niet al te lastig ben en dat ik niet de zoveelste lijkt te zijn die ergens aan begint en niets snapt. Ik snap 80% van het geheel alleen zijn dit de dingen waar ik niet uitkom. bij mij in de buurt zitten ook niet zo veel winkels waar ik uitgebreid kan kijken en of info kan vragen ( stel ik liever ook hier , heb ik een eerlijk antwoord zonder gelijk het duurste te moeten kopen)
Alvast bedankt voor alle moeite.