Fosforbrons draad
Fosforbrons draad
Beste forumleden,
Ik ben op zoek naar een winkel of webshop waar ik wat fosforbrons draad kan bestellen. Ik heb al flink gegoogled maar niks behoorlijks (belachelijke prijs) gevonden.
Wie kan mij helpen
Groet, Marcel
Ik ben op zoek naar een winkel of webshop waar ik wat fosforbrons draad kan bestellen. Ik heb al flink gegoogled maar niks behoorlijks (belachelijke prijs) gevonden.
Wie kan mij helpen
Groet, Marcel
Re: Fosforbrons draad
als je niet veel nodig hebt, kun je dit ook uit electrische apparaten of trafo's van bijvoorbeeld halogeen verlichting halen.
zitten vaak toch een paar meter van in een kleine trafo.
zitten vaak toch een paar meter van in een kleine trafo.
Groeten Chris
Beste Chris en Jos,
Bedankt voor jullie snelle antwoord! Ik heb nog wel wat trafo's liggen dus ik zal er eens een opofferen. Mocht dat niks worden dan neem ik even contact op met Piet Peetoom
Groet, Marcel
Bedankt voor jullie snelle antwoord! Ik heb nog wel wat trafo's liggen dus ik zal er eens een opofferen. Mocht dat niks worden dan neem ik even contact op met Piet Peetoom
Groet, Marcel
Sinds wanneer zit er in een trafo fosforbrons, ben je niet in de war met gelakt koperdraad?
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
op mijn werk is me verteld dat het fosforbrons heet, ligt mischien aan het soort dimmers die wij gebruiken.
Zal ik het nog even goed nakijken dan en het merk erbij opschrijven.
Zal ik het nog even goed nakijken dan en het merk erbij opschrijven.
Groeten Chris
Fosforbrons is harder en is meer een veer...... in een trafo zit (voor zover ik weet en altijd heb gezien) gelakt draad wat een stuk zachter is anders kunnen ze de trafo niet (makkelijk) wikkelen.
beste allemaal,
Ik heb inmiddels de proef op de som genomen en een oude Nokia-oplader gesloopt.... en het draad dat op deze spoel zit, lijkt koperdraad te zijn. Kleur en buigzaamheid lijken op koper. Ik verwacht van fosfordraad dat dit meer veerkracht heeft en volgens mij is de kleur ook wat geliger en minder rood.
groet, Marcel
Ik heb inmiddels de proef op de som genomen en een oude Nokia-oplader gesloopt.... en het draad dat op deze spoel zit, lijkt koperdraad te zijn. Kleur en buigzaamheid lijken op koper. Ik verwacht van fosfordraad dat dit meer veerkracht heeft en volgens mij is de kleur ook wat geliger en minder rood.
groet, Marcel
-
Marcel,
Die draad is gelakt, je moet het er eerst afbranden schuren oid. Maar dan heb je inmiddels ook de kleur aangetast. Ik zou dus niet op de kleur afgaan.
Bij deze een definitie en gebruiksvoorbeelden van fosdforbrons http://nl.wikipedia.org/wiki/Fosforbrons
Die draad is gelakt, je moet het er eerst afbranden schuren oid. Maar dan heb je inmiddels ook de kleur aangetast. Ik zou dus niet op de kleur afgaan.
Bij deze een definitie en gebruiksvoorbeelden van fosdforbrons http://nl.wikipedia.org/wiki/Fosforbrons
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
even terugkomend hier op, "het is gewoon koperdraad" Dus dat is dan duidelijk vergissing van mij. dan kan ik die klosjes draad gewoon voor iets anders gebruiken, dankje welWim Ros schreef:Sinds wanneer zit er in een trafo fosforbrons, ben je niet in de war met gelakt koperdraad?
Mvg
Wim.

Groeten Chris