Eigenlijk mis ik hier nog een aantal overloop wissels.
Een trein die nu vanaf spoor 3 vertrekt (kopspoor) kan hoe dan ook, niet anders op de buitenste baan komen door eerst helemaal tegen de rij-richting in
rond te gaan, totdat hij vanaf de andere kant weer binnen kan komen op spoor 1.
Dit zal de capaciteit van jouw baan niet te goede komen, want zodra daar dus uit spoor 2 een trein vertrekt zal er altijd ergens een trein moeten wachten todat dit traject weer vrij is., ik zou er dus voor kiezen nog enkele overloop wissels te plaatsten, zodat je ook vandaaruit jouw buitenste spoor kunt bereiken. en leg dan gelijk een soortgelijke overloop verbinding aan zoals je ook links van jouw station hebt, zodat elk perron vanaf elk spoor in en uit te rijden zijn.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
Ik weet niet of het verstandig is om zulke beperkingen nu al op te leggen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat zoiets kopzorgen op gaat leveren. Het station zal uiteindelijk toch wel ontworpen zijn met het idee dat alle sporen gebruikt zouden worden. (spoor is net gratis hé) Als je toch beperkingen wilt hebben wat betreft het sporengebruik kan je besluiten om sommige sporen niet te gebruiken.
Waar die twee rechte stukken tussen die twee wissels weggehaald werden - zouden daar de twee nu achter elkaar staande wissels niet door een engelsman vervangen kunnen worden. nu heb je daar een meervoudige s-bocht die al dan niet problemen op zou kunnen leveren. En krijg je weer 10cm extra perronlengte. Past daar onder een loklooks trouwens? Je hebt er niet bijzonder veel ruimte - een paar opstelsporen voor loks kan natuurlijk wel...maar of een loods er past betwijfel ik.