baanplan willem

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
willem

baanplan willem

Bericht door willem »

dit moet ongeveer mijn baan worden.
de zwarte baanstukken komt op 0cm dat gaat aan beide zijden de tunnel in tot een hoogte van 8cm.
het gele wordt het hoofdstation en ligt op 8cm
voor het hoofdstation ligt enkelspoor wat via tunnel naar een hoogte van 16cm waar een klein station ligt lijkt me leuk voor de kleine lokjes wat ik heb.
hier onder mijn uit gedachte baanplan.
Afbeelding
Afbeelding
zoals je ziet heb ik zoveel mogelijk grote bochten aan gehouden want in het echt gaan ze ook niet haaks de bocht door.
hopelijk komt er reactie op het plan want ik ben in modeltreinenland een rookie heb wel rc vliegtuigen en boten gebouwd dus brand los
groeten van willem

Jos

Re: baanplan willem

Bericht door Jos »

Hoi Willem,

Heel leuk eerste plan. Ik heb een paar tips voor je. Het onderste spoor loopt exact parallel aan het spoor van het station dat uitmondt in de loklooks. Als je de lokloods schuin zou zetten komt het speelser over. Dus na de wissel geen bocht maar direct een recht stuk. De bocht dan aan het andere spoor van de wissel.
Je hent eigenlijk alleen maar personenvervoer van station naar station. Bij de lokloods zou je nog een paar opstelspoortjes kunnen leggen. Daar kun je dan een bekolings- en bezandingsinstallatie voor stoomloks platsen. Of gewoon een overslag van stukgoederen.

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
willem

Bericht door willem »

kij dat zijn ideeen waar ik veder meekan
jos bedankt
groeten willem

Saraan

Bericht door Saraan »

Hallo Willem.

Ik vind het een leuk plan, met een hoop "deja vus", maar daar heb ik geen probleem mee. Je heb er een boeiend geheel van gemaakt. Ik treed Jos helemaal bij met zijn opmerkining, maar zou er toch nog een paar willen toevoegen.

Ik vind de perronlengte van je hoofdstation net iets aan de korte kant. Zorg er ook voor dat de doorgaande hoofdsporen steeds over de rechte wisselstand bereden worden. Nu rijdt je hoofdbaan rechtstreeks de loods binnen. :D

Om het treinverkeer boeiender te maken zou ik het bergspoor verbinden met het hoofdspoor in het station. Nu heb je ze totaal gescheiden gehouden.

Ik hoop dat je om je baan kan heenlopen, want als de achterkant vast tegen de muur staat zal je onmogelijk nog langs achter kunnen werken.1m20 is echt te veel om nog iets te kunnen doen.

Ik zou links achteraan nog iets toevoegen, want daar vind ik het wat poverkes. Een hogergelegen nijverheid met aansluitspoor (zagerij?), of misschien een mijntje met eigen smalspoor?... bedenk maar wat.

En dan nog een laatste bemerking, je hebt een vrij groot station, maar waar komt je bijbehorende stad, met huizen, straten en pleinen?

groetjes,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
willem

Bericht door willem »

ik wil de heren bedanken voor het mee denken ga proberen om het aan tepassen maar welke diepte van de tafel kun je het beste aanhouden want hij komt tegen de muur.
groeten van het zon overgoten twentse landschap willem :D

shoven

Bericht door shoven »

Ja dat hangt er van af waar je nog bij kunt met je armen.
Als je een paar mangaten kunt maken (met bv. een makkelijk afneembaar stuk scenery) kun je vrij diep komen.
Ik weet dat Rob F. een baan heeft van 2 meter diep, tegen de muur.
Noodzaak tot ergens bij kunnen hangt ook af van de complexiteit ter plaatse. Als je het 'achteraan' simpel houdt (paar sporen zonder wissels e.d.) is de noodzaak erbij te kunnen minder dan met een ingewikkelde wisselstraat.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Plaats reactie