Ik ben maar afgestapt van mijn voor nemen om een kopstation te bouwen.
Nu zet ik kleine baan ontwerp neer ter beoordeling.
Graag jullie mening hier over. Het moet een gevarieerd bedrijf worden tussen kleinschalig personen/goederen verkeer.
Met de nadruk op wat rangeerwerk en het word in digitaal ESU uitgevoerd.
Groetjes,
Ton...
--------------------------------------------- 1 x Ecos 50200 centrale. 5 x Digirails DR4018 schakel decoder. 6 x Fleischmann lok DCC. 2 x Lenz LK200.
Diesel, BR200 DB, BR100 DB + DR, BR60 DB + DR en BR23 van de DB.
Een paar kleine suggesties uitgelegd op het bijgevoegde plaatje.
Wat ik me eigenlijk het meest afvraag is hoe je in gedachten hebt boven rechts van het stationsgebied te rijden. Heb je daar industrie of opstelsporen etc. en hoe rijden de treinen daar bij normaal bedrijf? De stationssporen zijn wel mooi lang zo, kan je zeker iets moois op kwijt. Je zou kunnen nadenken over waar het stationsgebouw komt vooral mocht die groot zijn. En het rangeergebied zou misschien een beetje verder naar het midden van de baan kunnen verhuizen. Tenslotte lijkt er een voorkeur onder sommige mensen te zijn om sporen niet evenwijdig aan de tafelrand te laten lopen, maar dat is aan jou om te bepalen verder.
Ik snap wat jij bedoelt met het langer maken van sommige sporen. Het is mijn bedoeling om de bovenkant v/d baan weg te werken in een talud of een arcade muur. Het deel wat jij aan geef in de rechthoek is inderdaad bedoelt als industrie spoor. En jij geef aan dat ik dat deel niet evenwijdig moet laten lopen aan de tafelrand. Hoe had jij dat dan gedacht? En de opstel sporen links onder zijn nog niet op goeie lengte getekend. Verder bedankt voor je commentaar.
Groetjes,
Ton...
--------------------------------------------- 1 x Ecos 50200 centrale. 5 x Digirails DR4018 schakel decoder. 6 x Fleischmann lok DCC. 2 x Lenz LK200.
Er is een misverstand opgetreden. De ruimte die ik heb komt niet overeen met de tekening zoals jij hem ziet. Dat is mijn fout want ik heb de afmetingen er niet bij gezet. De tafel/ruimte die ik heb is 3 meter lang en 60 cm breed. En dan een smalle strook voor de opstelsporen. Dus eigenlijk een L vorm. Maar ik kan wel even kijken of ik de industrie sporen schuin kan plaatsen.
Groetjes,
Ton...
Ik gebruik de vol versie van AnyRail 4 NL.
Dit is een leuk en eenvoudig programma en niet erg duur.
Groetjes,
Ton...
Groetjes,
Ton...