De baan moet een breedte van 240 cm hebben en een diepte van 90 cm. Door deze in twee modules te maken van 120x90 kan ik die makkelijk verplaatsen en vervoeren. Een tweede reden is dat het nog wel een paar jaar zal duren voor er op Erlebniswelt een trein zal kunnen rijden, en om nu zo lang te wachten...... mooi niet

Na de tips van Michiel en het baanplan van WimC, dank hievoor, heb ik een mooie module weten te ontwerpen welke goed aansluit bij mijn wensen: Marelburg
Een klein dorp met aansluiting op de hoofdlijn. Geheel naar Duits voorbeeld met klassieke beveiliging. het dorp kent een pension, restaurants en een paar luxe woningen. Buiten het station is op een verhoogd plateau een boerenerf met veeteelt en akkerland.
Bij het station is een kolenbunker en waterkolom met watertoren. Op de weg naar de goederenloods is een kleine fabriek te vinden.

Zonder scenery:

En met een schaduwstation:

Op de baan is de hoofdbaan zichtbaar, deze is geelectrificeerd en met lichtseinen. De lijn naar station Marelburg is zonder draad met klassieke beveiliging. Het leuke aan het dorp is dat er veel te zien zal zijn. Zo worden alle wissels en seinen servo bestuurd. maar niet alleen de wissels en seinen worden servo bestuurd, ook de overwegbomen, waterkolom en het schuifhek bij de fabriek. Verder zullen er diverse lichteffecten zichtbaar zijn op de baan.
Deze zullen aangestuurd worden door 3 stuks OC32 via RS485 naar mijn computer.
De modelbaan word Dinamo bestuurd via iTrain.
De bouw vand e baan zal over een paar weken al starten, de kamer is leeg maar verdient nog een kleine verfbeurt voor ik kan beginnen met de bouw. Het hout heb ik al binnen

Groetjes Martin