Abendroth
Re: Abendroth
Dat wordt eem drooggevallen rivier met het een en ander rotzooi erin . het blauw is overigens grijs .
Voorlopig nog niet af en even mijn zinnen op iets anders gezet , omdat ik er iedere dag als ik van mijn werk kom er ongeveer een kwartiertje mee bezig ben.
Momenteel heb ik een heel lang weekend zoadat ik toch ieder moment als ik een idee heb van dit en dat zou nog , ten uitvoer breng, komende dagen zal ik meerder foto-updates plaatsen .
Bijgaand een plaatje van mijn matrieel op de V20 na.
Voorlopig nog niet af en even mijn zinnen op iets anders gezet , omdat ik er iedere dag als ik van mijn werk kom er ongeveer een kwartiertje mee bezig ben.
Momenteel heb ik een heel lang weekend zoadat ik toch ieder moment als ik een idee heb van dit en dat zou nog , ten uitvoer breng, komende dagen zal ik meerder foto-updates plaatsen .
Bijgaand een plaatje van mijn matrieel op de V20 na.
SNCF Petit a Rosé.
Na een een dag of wat rustig aan gedaan te hebben ben ik weer wat verder gegaan .
Een eerste foto van de nieuwe bak met wat bomen voor een aanzet .
Groet Alexander
Een eerste foto van de nieuwe bak met wat bomen voor een aanzet .
Groet Alexander
SNCF Petit a Rosé.
-
Hoi Alexander, ik volg jou topic al een tijdje en ik moet zeggen je bent leuk bezig maar ik zie zeker in deze foto nog tal van verbeter punten.obb1044 schreef:
Als eerste de bakstenen muur, dit is nu nog gewoon een stuk plastic plaat maar met een beetje verf, wat wassen en drybrushen kan je dat een veel realistischer uiterlijk geven.
Dan jou brug, het is een beetje onnatuurlijk die hout te laten, als je alle open kanten van het hout vol laat zuigen met secondelijm kan j het daarna glad schuren en als je dan vervolgens je brug schildert en verouderd als of het een stalen brug is krijg je ook weer een veel realistischer uiterlijk.
Dan zie ik steeds blauw/grijze kleur als water bedding terug keren. Buiten enkele bergbeekjes bezaait met witte keien ken ik geen blauw uitzient water. Als de bedding beton is kan je er een donkere groenige beton kleur aan geven. Voor een normale bodum kan je beter wat zoeken tussen zand kleur voor heel ondiep water tot iets roest oranje( ijzer rijke bodum of veen) of iets in de buurt van heel donker groen/grijs en pas daarbij de kleur aan op de diepte van het water en de helderheid van het water.
Ga verder lekker door zoals je bezig bent, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Hey Michiel,
Dat stukje van de baan , is ook nog lang niet af , het blauwgrijze ondergrond heb ik gedaan omdat ik er juist géén water erin wilde en diende juist om van de houtkleur af te komen , de brug was ook al voorzien van een grond laag verf , en de muur krijgt indd nog het een en ander aan kleur.Binnenkort , binnen nu en 2 dagen weer een update.
Groet Alex
Dat stukje van de baan , is ook nog lang niet af , het blauwgrijze ondergrond heb ik gedaan omdat ik er juist géén water erin wilde en diende juist om van de houtkleur af te komen , de brug was ook al voorzien van een grond laag verf , en de muur krijgt indd nog het een en ander aan kleur.Binnenkort , binnen nu en 2 dagen weer een update.
Groet Alex
SNCF Petit a Rosé.
-
Hoi Alexander, doordat je met de begroeing al zover was wekte het voor mij de indruk dat dat al zo goed als klaar was .
Wat de droge beekbedding betreft, ik denk dat je daar met sterk verdunde grijzige en bruine verf aardig wat kan doen om het bij te kleuren, donkere groen tinten kan je dan gebruiken voor plekken die vochtig blijven of waar lang water heeft gestaan om algen mee na te bootsen .
De brug en de muur ga ik de komende tijd vanzelf wel zien en als ik denk dat ik wat nuttigs te melden heb dan meld ik me wel .
Wat de droge beekbedding betreft, ik denk dat je daar met sterk verdunde grijzige en bruine verf aardig wat kan doen om het bij te kleuren, donkere groen tinten kan je dan gebruiken voor plekken die vochtig blijven of waar lang water heeft gestaan om algen mee na te bootsen .
De brug en de muur ga ik de komende tijd vanzelf wel zien en als ik denk dat ik wat nuttigs te melden heb dan meld ik me wel .
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Anders kom je me wel tegen op Rail, ik sta bij de Beeckbaan van Baroniespoor.
Groet Alexander
Groet Alexander
SNCF Petit a Rosé.
Dit is voorlopig de update van deze week, verder zal er na Rail of als ik van Rail thuis tussendoor de berg in het gips zetten , er komen nog wat steunmuren en het tunnelportaal word voorzien en aangepast.
Kortom volop dingen te doen.
Groet Alexander
SNCF Petit a Rosé.
Inmiddels weer wat verder :
Beetje gegipst en een wisselmotor geplaatst , figuren die er op komen als het een en ander op kleur is,
De figuren zijn , wat bosarbeiders , 2 jagers en een hond, wat wilde dieren als zwijnen , reeen en wat klein grut.
Groet Alexander
Beetje gegipst en een wisselmotor geplaatst , figuren die er op komen als het een en ander op kleur is,
De figuren zijn , wat bosarbeiders , 2 jagers en een hond, wat wilde dieren als zwijnen , reeen en wat klein grut.
Groet Alexander
SNCF Petit a Rosé.