baan plan Rob S

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rob schellenbach

baan plan Rob S

Bericht door rob schellenbach »

Ik spook nu ongeveer een jaar op dit forum rond en na eerst alle katten uit bomen en banen te hebben gekeken ,waag ik me af en toe aan een post .Het leveren van commentaar op banen , daar waag ik me nog niet aan .Veel verder dan een Oooh wat mooi en met m'n slabbetje het kwijl weg vegen kom ik nog niet .

Maar in iedergeval dan maar een collectief en welgemeend , OOOOoooh Wat mooi , voor allen . Ik heb groot respect voor wat jullie weten te maken .

Na eindelijk eens 2 weekjes vrij en veel forumen en tekenen , daar heb ik wat moeite mee en prutsen aan locjes is de tijd eindelijk gekomen om een eerste aanzet tot een baan plan te presenteren .

Eerst maar wat gegevens .

de ruimte : oppervlak = 3.5m x 2.5m . noord kant = muur , oost= kant is raam met verwarming, zuid = doorloop en west= open ruimte .
De tafel word U vormig met de open kant aan oost .Voor de tafel denk ik aan een soort semi module vorm .

1 schaduw station en 2 helixen
thema geen (nog).

wat gaat er rijden , alles wat ik mooi vind , veel buurt trein stellen , flirts , S bahn , 2 ik kon het niet latens ,dwz een thalys en een ICE , lange goederen en personen treinen .geen stomers , ik vind ze heel mooi , ik heb er 2 ,maar crisis om te onderhouden . dit betekend dan denk ik , tijdperk 3/4 tot nu .

besturing : ecos2 en koploper of itrain

op dit moment heb ik een eerste versie van het schaduw station ontwerp klaar .
met dank aan Martin Domburg voor zijn anyrail bestand . dat was nuttig .

voor de boven baan zit ik aan het volgende te denken .

1 : Geen station .dat word me veel te ingewikkeld
2: 1 of meerdere dubbel sporige hoofd lijnen , die met ruime bochten van helix naar helix lopen .
3: van de hoofd lijnen aftakkende enkelsporige buurt/ lokaal sporen met een aantal kleine stations /halte plaatsen.

baan plan schaduw station
Afbeelding
http://i1063.photobucket.com/albums/t50 ... uwdef4.jpg
groet
Rob S

Groet

Rob Schellenbach

evo

Re: baan plan Rob S

Bericht door evo »

Weer zo'n mega schaduw station...
Ziet er goed uit zover, ik zou alleen proberen de helixen wat ruimer op te zetten, je hebt er de ruimte voor en als je met lange treinen gaat rijden, dan telt elk half procentje, zeker bij zulke krappe radii.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

gek op stoom

Bericht door gek op stoom »

een mooi indrukwekend schaduw stadion

Gr andy

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Precies wat evo edwin zegt.....weer zo'n enorm ding. Mooi ontwerp, maar die spiralen zijn echt te krap! Ja, blabla zit een stukje recht tussen. Don't do it, gewoon een stuk ruimer die dingen.

Verder valt me op dat je woekert met de ruimte. Kun je er nog tussendoor lopen, richting 'west'? Dat is iets van 40 cm. Nou ben ik zelf niet echt een wide-body, maar 40 cm houdt niet over.....

Onderwerp starter
rob schellenbach

Bericht door rob schellenbach »

Mannen , dank voor de reacties .

Het is een eerste versie , dus ... schiet het lek .

Het blauwe tafel oppervlak is wat ik denk de maximaal haalbare grootte voor de ruimte .
dit betekend , groeien kan niet , krimpen wel .

@ Edwin .
Gelijk je draad maar weer eens door gespit . Ha , dus jij was het , de man van de buis virtine .mooi ook weer gevonden .
Ik zit ook al weer een hele tijd over zo'n systeem te piekeren , maar ik lonk naar , of de aluminium U profiel of de houten latten methode die ik op het 1zu160 forum tegen kwam .
De aluminium u profiel methode is betaalbaar en redelijk simpel te doen .de houten latten manier is wel goedkoper ,maar daar moet je wel erg handig voor zijn.

Ik vond het trouwen bijna zonde dat je op jouw baan met de aankleding begon . Ik vind zo'n strak uitgevoerde hout constructie altijd erg mooi om te zien .maar ja , wat er daar na kwan , mag er zeker wel wezen . prachtig .

@Edwin @Jeroen .
De helixen zijn nu gebaseerd op wat ik als minimaal vereist zie .de radii heb ik zo gekozen dat de bochten uit 1 stuk flex te maken zijn met aan de uiteinden een stukje recht .
dit n.a.v het bericht in een van de draden van Martin Domburg over zijn "ontploffende " helix . Maar ik ben het helemaal met jullie eens , zo groot en minst steil als mogelijk .

Mega , in welke zin Mega . ik heb eerst zitten prutsen met ruit vormige opstel sporen , maar om dit werkbaar te krijgen liep ik telkens tegen ruimte problemen op .
Dus de huidige opstel sporen komen voort uit frustratie en luiheid . Ik moet alleen nog uit vissen of er in de desbetreffende besturings programma's een mogelijkheid zit om
een soort automatische opschuiving op de sporen te maken . Als dit kan , dan lijkt dit me een efficente , simpele en redelijk goedkope manier om veel opstel ruimte te maken .
De 12 wissels die links op de sporen liggen moet je even vergeten .

@ Jeroen ,
Ha , eindelijk je Boppard draad gevonden . Shit , dat gaat me weer weken kosten om al dat moois door te spitten .
En moet ik ook nog je achterbuurt bijhouden . Gaat alles nog langzamer .

Wat ik al zei , kleiner kan , groter niet . in m'n knutsel hok ga ik door 19,5 cm ruimte tussen m'n werk plank en de "tijdelijke " test plank . dat gaat net .Maar je hebt wel gelijk .

Ik zal maar weer eens een stapel gebruikte foam boards van m'n werk mee nemen . daar kun je makkelijk proef opstellingen mee maken . dan kan ik een beetje zien wat voor monster ik creer .
Groet
Rob S

Groet

Rob Schellenbach
Plaats reactie