1. Gebruik van R1 en R2 wordt eigenlijk altijd afgeraden, maar is het in een wisselstraat wel gebruikelijk om deze te gebruiken? Ik heb een aantal wissels van 24 graden (14951 en 14953), welke met een stukje R1-bocht precies uit komen. Of wordt het gebruik van deze wissel ook altijd afgeraden? Nadeel is inderdaad wel dat er geen kruisingen of Engelse wissels zijn die hier op aansluiten.
2. Klopt het dat in WinTrack de gebogen bochten (14970 en 14971) niet kloppen? Volgens WinTrack lopen de uiteinden precies parallel, terwijl dit in het echt niet zo is.
3. Zijn deze gebogen wissel op enige manier mooi te gebruiken om, in een bocht, te kunnen wisselen tussen parallele sporen? Met WinTrack kom ik hier niet echt uit, maar dat komt mogelijk ook door punt 2.
Ik heb een station waar ik 4 sporen wil leggen (station - spoor - spoor - perron - spoor - spoor), waarbij aan de linkerkant twee keer twee sporen uit verschillende richtingen komen. Aan de rechterkant moet dit allemaal samenkomen op twee sporen. De linkerkant heb ik nu voor elkaar met wissels van 15 graden en een Engelse wissel. De rechterkant wil ik, vanwege de beperkte ruimte, eigenlijk in een bocht leggen. Dit wil echter maar niet netjes lukken.
Mocht mijn verhaal niet duidelijk genoeg zijn, zal ik later een screenshot plaatsen van mijn baanplan zoals ik het nu in WinTrack heb.