Welk merk maakt de beste V200?

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3264
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Michiel »

Hallo iedereen,

De V200 van de DB is gedurende de laatste 5 decenia door zowat alle merken geproduceerd. Als ik er nu eentje zou willen aanschaffen, welke is dan volgens jullie de beste keuze? Wel een uitvoering van vóór 1962. Alvast mijn dank voor jullie advies!

En dan ook maar een prentje van deze locomotief om meteen op het goede spoor te zitten, zekers?
Afbeelding


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Richie
Berichten: 168
Lid geworden op: 31 mar 2011 12:48
Locatie: Bussum

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Richie »

Ik heb zelf de V200 van Fleischmann van Bentheimer Eisenbahn (Euroterminal Coevorden) en deze rijdt digitaal mooi en soepel. Trekkkracht is ook goed.


The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 729
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door epocheales denken »

Hoi Michiel,

Ik heb zelf de Minitrix V 200 en de Roco V 200. De minitrix is een sterke loc, maar de Roco is net wat mooier met zijn rijeigenschappen en 5-polige motor met vliegwiel.
Wil dan ook de Roco houden voor ombouw naar digitaal, de Minitrix wil ik t.z.t verkopen.
De Roco is alleen wat zwak met de verlichting, maar ik wil hier toch een digitale ombouwprint voor bestellen van AMW, die is dan gelukkig uitgerust met led's.

http://amw.huebsch.at/Produkte/Decoder_Platine_V200.htm

Groet,

Hans.


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door spoor65 »

Maar dat is dan wel het type van na 1962, de V200.1

Voor een V200 in orginele uitvoering, zoals ook op de foto staat, zul je dus minder keus hebben.
minitrix heeft hem enkele jaren terug gemaakt, opzich een prachtig model, maar veelal zul je de tandwieltjes moeten vervangen, daar dit model dus 1 is die de slechte plastiek tandwieltjes heeft.

Anders dus de Arnold.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3022
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Ron »

Ik heb de V200-144 van Fleischmann.
Prachtige lok met prima rijeigenschappen.

Gaat eerdaags in de verkoop, daar ik periode 5 en 6 ga rijden op de nieuwe baan.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3264
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Michiel »

3 merken lijken vrij rencente modellen te hebben van deze V200 in oorspronkelijke uitvoering:

Arnold (HN2021), Minitrix(12402) en Roco (23257)

Alle drie zien er wel erg degelijk uit. Met deze drie (of is er nog een vierde?), wie heeft welke ervaring? Mijn voorkeur gaat naar techniek (lawaai, rijeigenschappen en trekkracht). Detaillering en juistheid in kleur, afwerking en afmeting is voor mijn leuk maar ondergeschikt.


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Rick
Berichten: 1644
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Rick »

Hier is de Roco 23257. Mooi model, rijdt stilletjes rond met een redelijke trekkracht (ik heb nooit getest hoeveel wagons de loc mee kan krijgen). Het enige probleem was dat na de aankoop de loc niet reed, de contactjes op de motor maakten geen contact. Om dit te verhelpen was het genoeg om ze alleen maar aan te raken en de loc had geen problemen meer.

Kortom, ik ben tevreden met de loc. Het is ook zeker de goedkoopste, mijn exemplaar was 30 euro en nieuw in de winkel. ;)


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door martinb »

IK heb de Fl en de Roco. De fl is een mooi ding, maar de decoder stekker is m.i. ruk. Er paste alleen een echte fl decoder in met flut functies. :( Verder wel een mooie lok, maar ik vindt het eigelijk te duur in vergelijking van de Roco. De roco heb ik nieuw gekocht voor 30 euro, kuehn decoder erbij van 25 en rijdt als een VW golf. Doet het altijd, stabiel, goedkoop. Wat wil een mens nog meer. :D


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Frank_N »

Hoi Michiel,

Niet wat je zoekt wss. (je vraag is van voor 1962?)

Toch mijn bijdrage:
Hier een Minitrix V200.1 epoche III (het origineel in bedrijf gesteld 1962) art. nr. 12450.
Analoog, digitaal voorbereid dmv NEM steker.
Loopt rustig en zeer fraai op de Weistra regelaar, ook op de Schravendeel IBM voeding.
Trekt minder fraai op met een trix trafo.
Trekt met gemak mijn pas van verlichting voorziene CIWL rijtuigen door een bocht (ongeveer) R2.
Uitgerust met vliegwiel (2). Gewicht 113 gram.
Automatiese lichtwisseling ook bij analoog bedrijf. Bij een zeer lage IBM spanning branden de ledjes bij stilstand al.
Metalen buffers en kap.


Groet van Frank
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Overdijk »

Ook bij mij lopen drie V200 rond.
Tweemaal de V200.0 van Roco (uitvoering O/B BR 220, RO 23430/23431)
Eenmaal de V200.1 van Fleischmann (uitvoering O/B BR 221, FLM 7251)

De FLM loc is zoals gebruikelijk een goede loc, zowel de kwaliteit als de rijeigenschappen.
De TP III versie zonder UIC nummer is onder Artnr FLM 7250 K op de markt met inmiddels twee verschillende locnummers: 200 135 (2003 t/m 2006) & 200 144 (2007 tot nu). Typisch FLM geprijsd, maar tweedehands voor nette prijzen te krijgen. Alleen hoort deze versie (V200.1) wel thuis tussen 1962 & 1968.

De Roco loc (V200.0) doet niet onder voor de FLM versie, goed deze loc heeft geen NEM stekker of kortkoppeling. Maar de kwaliteit en rijeigenschappen zijn even goed als de FLM.
De TP III versie zonder UIC nummer is onder verschillende Artnrs uitgebracht. Onder ROC 23257 is deze loc tussen 1987 & 2008 in 7 verschillende nummervarianten uitgebracht.
200 035 (1987/1990)
200 055 (1991/1991)
200 027 (1992/1995)
200 054 (1996/1997)
200 026 (1998/1999)
200 042 (2000/2000)
200 046 (2006/2008)
Daarnaast is deze loc ook nog onder nummer 23282 (2006/2006) als 200 032, onder nummer 23284 (2002 tot overname FLM) als 200 059 en onder nummer 23432 (2008 tot overname FLM) als 200 026 op de markt gezet. Deze machines zijn allen in de uitvoering van 1956 tot 1968.

Het is dus goed zaak om er op te letten welke loc je in handen krijgt bij tweedehands aankopen, de aandrijving en hoeveelheid slipbandjes is vanaf productiejaar 1995 aangepast.
Maar groot voordeel van de Roco locs is dat ook de laatste productieversies voor een appel en een ei te koop zijn.


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55

fritske
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 jan 2011 12:02
Locatie: Elten Duitsland

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door fritske »

Hallo,
3 van Roco en twee hadden de tandwielen op de aandrijfassen naar de kl.....
Als dat eenmaal is verholpen rijden deze perfekt.
gr Frits


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door spoor65 »

Michiel,

De Minitrix V200 (12402) heb ik gehad,
Mooie loc, goed gedetaileerd en reed erg goed, geen formule 1 neigingen zoals zijn voorlopers van minitrix hadden.
Echter, dit is dus wel de loc waar het inmiddels redelijk bekende tandwiel probleem zich kan voordoen.
Schuurtjes en loskomen van het asje, waardoor hij niet lekker meer wil rijden.
Je zult dus prima z`n loc kunnen kopen, maar dan is het wel aan te raden om de tandwieltjes te vervangen
voor een betere uitvoering.

Zelf geen probleem er mee gehad, uiteindelijk, nadat de loc lange tijd in zijn doosje heeft gelegen de loc verkocht, daar hij niet meer
gaat passen in mijn huidige plannen, maar het was wel mijn mooiste TPIII loc die ik had.

Mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Nijboer
Berichten: 909
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Nijboer »

ROCO V200 is een echte aanrader.

Rijdt supermooi, rustig en ziet er goed uit.
Er past een Kuhn decoder in die voor 23 euro
te krijgen is.
Nadeel: lichtgeleiders werken niet goed.

Ik heb er ook een stel met golden white LED's
uitgerust. Tja, het is iets beter maar echte mooie
lichten zullen het niet worden.

Ik heb er ook 1 die vies is gemaakt, dat ziet er
nog beter uit!

Ik heb ook de stille wens dat deze loc bij Fleischmann
terug komt. Geen idee wat ze zouden moeten verbeteren.
Oh ja, de lichten.... :lol:

Collin


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Michiel
Berichten: 3264
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Michiel »

WAAUW! wat een reacties! :D :D Iedereen enorm bedankt. Na de distilaties van jullie reacties heb ik besloten dat voor mij de Roco versie het meest aantrekkelijk lijkt. Het probleem van de frontseinen los ik wel op. Ik lig vanaf vandaag officieel op de loer voor een recente Roco V200. Dat men het geweten heeft! :D


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

rvinke
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2011 07:57

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door rvinke »

Ik heb ook zo'n mooie minitrix V200 liggen (met een metalen bovenkant volgens mij). Hij ratelt alleen als een gek, dus ik gebruik 'm nooit. Is dat het genoemde tandwielenprobleem?


Ronald
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door Maurits71 »

Dat is inderdaad het bekende probleem, met gelukkig een redelijk simpele oplossing


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

thevandijks
Berichten: 442
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door thevandijks »

Ik bezit er twee, de meest gebruikte locomotieven op mijn baan!

Afbeelding

Afbeelding

Alle twee van Roco dus. De rode is ruim 20 jaar oud, de andere bezit ik sinds september.

Groet Hans



hennel

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door hennel »

Bij aankoop van een loc waar zou je op moeten letten ivm de aandrijving.Lees hier de problemen van de tandwielen is dit alleen bij Minitrix of alleen vanaf een bepaald jaartal.Zijn er ook loc's die al voorzien zijn van messing of anderen tandwielen in plaats van plastic.Dus van Arnold,FLM of anderen merken.
Hennie



fritske
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 jan 2011 12:02
Locatie: Elten Duitsland

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door fritske »

roco heeft ook plastik tandwielen, ik heb er nu twee waarvan ik nu van de
ene de assen ga vervangen, lopen verder prima.
gr Frits



rvinke
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2011 07:57

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door rvinke »

Maurits71 schreef:Dat is inderdaad het bekende probleem, met gelukkig een redelijk simpele oplossing
En de simpele oplossing is nieuwe assen bestellen bij Minitrix? Of heb je dan na een tijdje dezelfde problemen weer. Ik heb al geinformeerd bij Keuterman, en die verwijst me door naar de Minitrix site.


Ronald
Gebruikersavatar

william
Berichten: 1207
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door william »

Heb er ook twee. De ene is van Minitrix (V200 107), de andere van is Roco (V200 026).
Op mijn analoge baan rijdt de Roco stukken mooier/beter dan de Minitrix.
De Minitrix is een echte racer :mrgreen: en wat ook jammer is aan de Minitrix is dat cabine geen 'vrije doorkijk' heeft:
122 - 2x de V200.jpg
122 - 2x de V200.jpg (86.5 KiB) 4437 keer bekeken
Ik zeg dus Roco.

Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door martinb »

Ok, de Roco lijkt het beste maar kans op tandwiel problemen (gelijk minitrix). Waar halen jullie de vervangende roco asjes vandaan incl. tandwielen?

De minitrix tandwielen halen bij de NL importeur of minitrix is onbegonnen werk. Heb het eens geprobeerd en doe dat nooit meer. Nog leuker: door dit soort problemen en gerommel met reserve onderdelen..... aan deze kant nooit meer minitrix. nooit.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

fritske
Berichten: 88
Lid geworden op: 19 jan 2011 12:02
Locatie: Elten Duitsland

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door fritske »

www.harburger-lokschuppen.de
zoeken op onderdeelnummer
gr Frits


Gebruikersavatar

martinb
Berichten: 2284
Lid geworden op: 11 feb 2008 20:44

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door martinb »

Thnx! Zijn dat de originele vervangers (met dezelfde problemen op langere termijn) of andere zonder die problemen.


Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

hennel

Re: Welk merk maakt de beste V200?

Bericht door hennel »

Is er ook iemand die de Arnold 2023 heeft[V200].En wat zijn hier de rij eigenschapen van.

Hennie


Plaats reactie