Klein, maar fijn. En een mooie oefening in het modelspoorbouwen (ik is beginnert
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Het baantje is 80 bij 55 cm en er gaat een railbus op rijden. Het is de bedoeling dat dat geheel automatisch gebeurt, ik heb namelijk geen zin om elke keer bij een station de knop van de trafo de andere kant op te zetten. Dus is er een pendelautomaatje gemonteerd.
Verder gebruik ik reedcontacten om de wissel te schakelen zodat als de trein vanuit de hoofdlijn (rechts) naar het station gaat, de wissel wordt omgezet. De trein gaat na ompolen dan omhoog, waar de wissel weer wordt omgeschakeld etc etc enz enz.
De onderstaande foto's laten zien wat de huidige stand van zaken is. Eén bergwand is al begipst, de andere kant moet nog. Het is namelijk de bedoeling dat het meest rechtse spoor verborgen wordt onder een berg om de illusie te wekken dat de trein de lijn vervolgt.
![Afbeelding](http://i675.photobucket.com/albums/vv115/flugelh0rn/nstart.jpg)
![Afbeelding](http://i675.photobucket.com/albums/vv115/flugelh0rn/nstart2.jpg)
Onderstaand een blik op het station. De twee andrieskruisen (staan nog scheef, is tijdelijke toestand
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Afbeelding](http://i675.photobucket.com/albums/vv115/flugelh0rn/nstart3.jpg)
Een blik op het 'schakelpaneel'. Ik wilde dat op de plaat zelf hebben zodat ik o.a. de elektrische toestanden makkelijker aan kan sluiten. Ik ga kijken of het ook enigzins weggewerkt kan worden door de nog te vormen berg. Naast de trafo is de pendelmodule gemonteerd. Deze is niet onder de plaat weggewerkt omdat ik makkelijk bij de stelknop kan om de tijdsduur tussen de ompoolmomenten aan te passen zonder de hele mikmak op z'n kop te moeten zetten.
Het drukknopje schakelt de pendelmodule aan/uit voor wanneer je de trein handmatig wil bedienen.
De andere schakelaar moet straks de verlichting van de scenery gaan bedienen.
![Afbeelding](http://i675.photobucket.com/albums/vv115/flugelh0rn/nstart4.jpg)