Highbury Fields - uitbreiding

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Maurits71

Highbury Fields - uitbreiding

Bericht door Maurits71 »

Hoi, Highbury Fields krijgt eindelijk de lang gewenste uitbreiding. Ik krijg de beschikking over onze gastenkamer ( dan maar geen gasten meer ), 250 cm breed en 2 poten van 190 cm lang, main tafel zou ergens tussen de 90 en de 100 cm worden, de poten 190 cm bij 85 cm.

Wat ik in gedachte heb voor het schaduw station zijn 4 x 2 opstel sporen die elk 125 cm lang zijn, en op elke zijde 1 helix. Ik wil een rondje kunnen rijden buiten de helixen om. omdat ik redelijk grote helixen wil gebruiken 60 x 120 cm kom ik wat in de knel met ruimte, dit heb ik opgelost door de helixen en de toe gangs sporen op 6 cm boven maaiveld te maken, dan heb ik dus op grond niveau de maximale ruimte om in het schaduw station rond te rijden. de toegangswegen naar de helix ronde beginnen boven in.

Materiaal wordt peco code 55 en we gaan alleen nog Engels materiaal rijden .

dit is wat ik in gedachte heb, is meer schematisch want ik ben nog niet zo goed met ontwerp programma's , maar geeft in ieder geval een goed beeld.

Afbeelding

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
Maurits71

Re: Highbury Fields - uitbreiding

Bericht door Maurits71 »

schematisch is dit een eerste gedachte voor de bovenbaan.

hoofdmoot is een 4 sporige paradebaan, deze is echter maar een 80-100 cm zichtbaar, de rest in onzichtbaar. de grote eyecatcher moet het station worden

Afbeelding

Onderwerp starter
Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Een avondje kleppen met wat andere prutsers en een nachtje slapen geeft wat nieuwe inzichten. Hierbij mijn gedachte om het schaduw station veel simpeler te maken. Iemand nog andere ideeen die me op weg kunnen helpen ?

De opstelsporen zijn 2 x 4 blokken elk minimaal 125 cm. de helixen moeten links omhoog bereden worden omdat ik links wil gaan rijden. de eerste bochten op niveau 0 van de helix R2 , na de eerste wenteling wil ik de volle breedte van de plank ( 61 x 122) benutten, identiek aan helixen ala Shoven, krab en Ron.

Afbeelding

Onderwerp starter
Maurits71

Bericht door Maurits71 »

inmiddels weer een paar nachtjes slapen verder en het plan simpeler en meer reeel gemaakt

Afbeelding

Plaats reactie