Allereerst: het forum is prima!
Maar ik vind het onhandig dat links naar externe pagina's niet openen als nieuw tabblad/venster, maar in hetzelfde. Dit zou aan te passen moeten zijn door een moderator. Wat vinden jullie?
Forum aanpassing
Re: Forum aanpassing
helemaal mee eens! 

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Zit even te kijken aan deze kant, maar zitten wel wat haken en ogen aan bij phpbb (daar draait hier de boel op). Standaard zit die optie er niet in (m.i. een misser, want de vraag is heel logisch en het lijkt mij vreemd dat anderen dat ook niet zouden willen.
Er blijven dan (grofweg) 3 opties over:
- De eerste is een "mod" te installeren, maar ik weet niet op de technische partij achter dit forum dat wil ondersteunen. Probleem met die dingen is dat ze bij iedere versie weer gecontroleerd moeten worden of het nog wel werkt in de nieuwe versie... iets wat meestal goed gaat, maar als het niet goed gaat... ga je door voor de uitdagingen...
- De tweede is wat hakken in de code. Voordeel is dat je er geen mod voor hoeft te installeren, maar ook het hakken in de code moet wel weer ondersteund worden door de technische partij. Bijkomend nadeel is dat je bij iedere update van phpbb weer al die aanpassingen moet gaan doen en dat het dan iedere keer weer net even anders werkt dan in de vorige versie. (als je van puzzelen houdt is dat leuk, maar is niet mijn hobby)
- We mailen met zijn allen naar de kloppers bij http://www.phpbb.nl en / of sturen een rfc o.i.d. in. Niet dat ze daar van onder de indruk raken, maar ala, het kan.
De beste optie.... uhhhh ik zie hem even niet. Afgezien dat ze alle drie niet 123 klaar zijn zal het ook moeten worden gedaan door een partij die je ook weer kunt mailen voor support op de geboden oplossing. Vooral dat laatste kan wel eens een uitdaging worden en ook daar zal de zon wel voor niets opgaan gok ik zo.
Maar goed, bla bla bla.... de vraag is logisch, de oplossing lijkt mij gewoon de rechter muisknop gebruiken en iets van "open in new window" ofzo. Werkt ook, werkt nu en kost geen cent. (Voor de hollanders wel belangrijk)
- De eerste is een "mod" te installeren, maar ik weet niet op de technische partij achter dit forum dat wil ondersteunen. Probleem met die dingen is dat ze bij iedere versie weer gecontroleerd moeten worden of het nog wel werkt in de nieuwe versie... iets wat meestal goed gaat, maar als het niet goed gaat... ga je door voor de uitdagingen...

- De tweede is wat hakken in de code. Voordeel is dat je er geen mod voor hoeft te installeren, maar ook het hakken in de code moet wel weer ondersteund worden door de technische partij. Bijkomend nadeel is dat je bij iedere update van phpbb weer al die aanpassingen moet gaan doen en dat het dan iedere keer weer net even anders werkt dan in de vorige versie. (als je van puzzelen houdt is dat leuk, maar is niet mijn hobby)
- We mailen met zijn allen naar de kloppers bij http://www.phpbb.nl en / of sturen een rfc o.i.d. in. Niet dat ze daar van onder de indruk raken, maar ala, het kan.

De beste optie.... uhhhh ik zie hem even niet. Afgezien dat ze alle drie niet 123 klaar zijn zal het ook moeten worden gedaan door een partij die je ook weer kunt mailen voor support op de geboden oplossing. Vooral dat laatste kan wel eens een uitdaging worden en ook daar zal de zon wel voor niets opgaan gok ik zo.

Maar goed, bla bla bla.... de vraag is logisch, de oplossing lijkt mij gewoon de rechter muisknop gebruiken en iets van "open in new window" ofzo. Werkt ook, werkt nu en kost geen cent. (Voor de hollanders wel belangrijk)
-
- Forum-Beheerder
Of je ctrl knop indrukken en de link aanklikken.martinb schreef:Zit even te kijken aan deze kant, maar zitten wel wat haken en ogen aan bij phpbb (daar draait hier de boel op). Standaard zit die optie er niet in (m.i. een misser, want de vraag is heel logisch en het lijkt mij vreemd dat anderen dat ook niet zouden willen.
- De eerste is een "mod" te installeren, maar ik weet niet op de technische partij achter dit forum dat wil ondersteunen. Probleem met die dingen is dat ze bij iedere versie weer gecontroleerd moeten worden of het nog wel werkt in de nieuwe versie... iets wat meestal goed gaat, maar als het niet goed gaat... ga je door voor de uitdagingen...![]()
- We mailen met zijn allen naar de kloppers bij http://www.phpbb.nl en / of sturen een rfc o.i.d. in. Niet dat ze daar van onder de indruk raken, maar ala, het kan.![]()
De beste optie.... uhhhh ik zie hem even niet. Afgezien dat ze alle drie niet 123 klaar zijn zal het ook moeten worden gedaan door een partij die je ook weer kunt mailen voor support op de geboden oplossing. Vooral dat laatste kan wel eens een uitdaging worden en ook daar zal de zon wel voor niets opgaan gok ik zo.![]()
Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Of je rechts klikt op de link en kiest openen in nieuw tabblad/venster.
Groetjes Ron
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
FidOo schreef:Of je scrolwiel indrukken terwijl je op een link staat met de muis..
Verrek heb ik nooit geweten. Ik was van het rechts-klikken. Bedankt, dat scheelt me weer een hoop RSI!Thrillseeka schreef:Of je ctrl knop indrukken en de link aanklikken.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Ok, ik was er vanuit gegaan dat je ergens in de phpbb een optie 'open link in new window' kon aanvinken, maar blijkbaar heb ik mij vergist. Jammer, maar toch bedankt voor het meedenken