Duisburg-Beksheim
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
Re: Duisburg-Beksheim
Mooi man!
Fascinerend hoe waarheidsgetrouw alles er ineens uitziet na het vies maken.
Wat ik wel jammer vindt, is het wat modernere materieel, ben zelf meer van het
duitse TP 3 en 4. Dus een mooie vieze V200!!!
Groet,
Collin
Fascinerend hoe waarheidsgetrouw alles er ineens uitziet na het vies maken.
Wat ik wel jammer vindt, is het wat modernere materieel, ben zelf meer van het
duitse TP 3 en 4. Dus een mooie vieze V200!!!
Groet,
Collin
Re: Duisburg-Beksheim
In het echt zijn de locs toch wat viezer? Bij jouw glanzen ze nog mooi, maar verder perfect
Re: Duisburg-Beksheim
Maurits71 schreef:Tja alle superlatieven die je kan verzinnen zijn toch niet goed genoeg.
zal het in eeeeen simpel woord samenvatten
mooi .
thanks voor de foto's en vliegse
Ik schaar me volledig achter deze reactie... ik heb wel 5x alle fotos zitten bekijken in de hoop dat ik iets van opbouwende kritiek kan vinden, en dan is het enige wat ik gevonden heb het volgende:
Op de foto met de auto's (die 2 rooie bij het kruispunt en die zwarte voor de lokale "groenteboer") daar recht van de kruising heb je een viaduct over het spoor. Die aansluiting van de weg lijkt wel los, is dat met een reden? Anders is dat gat tussen de 2 wegdelen wel groot.
Als dit in lochem staat, dan wil ik er daar al speciaal voor naar toe rijden...
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Dit staat niet alleen in Lochem, er staat nog meer. Een hoekmodule en een schaduwstation om precies te zijn.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Duisburg-Beksheim
Ik ging er vanuit Robert dat jouw spullen er ook staan. En ik zie dat dan ook even als 1 geheel...
Re: Duisburg-Beksheim
Zijn spullen staan er ook, als eigen geheel. Wat Robert bedoelt is dat ik nog 'ff' een 2e hoekbak en een schaduwstation moet maken om het geheel rijdend en wel te krijgen.
Re: Duisburg-Beksheim
Das bijzaak (just kidding)
Ik dacht jullie modules samen 1 geheel gingen vormen... maar begrijpelijk dat het allebei ook op zichzelf moet kunnen rijden
Ik dacht jullie modules samen 1 geheel gingen vormen... maar begrijpelijk dat het allebei ook op zichzelf moet kunnen rijden
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Plan was inderdaad om zoiets te doen, echter woon ik momenteel zo'n 450 kilometer van Beksheim hetgeen tot problemen gaat leiden indien de aansluiting voor September gerealiseerd moet worden en de boel ingeregeld dient te worden in Koploper of iets dergelijks. Voorlopig dus twee elementen met (licht) verschillende thema's en vormgeving. Beksheim is het schmutzige Ruhrgebiet-thema met alle ellende van de grootstedelijke achterstandswijk onder de rokende fabrieken van de zware industrie in Duisburg. Wieneshafen/Windsbach is net ff anders.
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duisburg-Beksheim
Wat een mooie foto up date.
Ik denk dat ik mijn huis ga verbouwen en wel zodanig dat ik ook natuurlijk zon licht in mijn kamer kan krijgen
Nu zie je een groot voordeel om met modules te werken, je kunt ze lekker buiten zetten en dan bijzonder mooie foto maken. Voor al de foto in het begin waar je de complete opstelling kan zien vind ik mooi, dan krijg je toch weer een beter idee van het geheel.
Heren bouw zo door, ik geniet er in ieder geval van.
Ik heb nog wel een vraagje, wat is jullie afstanden tussen de rails onderling die jullie aanhouden?
mvrg Bob Vermeulen
Ik denk dat ik mijn huis ga verbouwen en wel zodanig dat ik ook natuurlijk zon licht in mijn kamer kan krijgen
Nu zie je een groot voordeel om met modules te werken, je kunt ze lekker buiten zetten en dan bijzonder mooie foto maken. Voor al de foto in het begin waar je de complete opstelling kan zien vind ik mooi, dan krijg je toch weer een beter idee van het geheel.
Heren bouw zo door, ik geniet er in ieder geval van.
Ik heb nog wel een vraagje, wat is jullie afstanden tussen de rails onderling die jullie aanhouden?
mvrg Bob Vermeulen
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Duisburg-Beksheim
Jeroen schreef: ...en hier komen de sporen samen. De wissels moeten nog wel aangesloten worden.
En dit stukje komt dus nog goed?
Serious mannen, geweldig werk, hier kan ik niet aan tippen.
1 puntje van kritiek... eh ruimte voor verbetering, de strepen/belijning op de weg, die kan beter. Hij is nu nogal uit de losse pols zeg maar. Effe een malletje maken & hanteren?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Duisburg-Beksheim
Thanks allemaal weer.
Kijk, perfect is het niet natuurlijk. Er zitten vast wel genoeg onvolkomendhenden in. Ik zou zeggen: kom lekker naar Lochem in september en see for yourself. Tot die tijd natuurlijk wel kritisch blijven, daar is zo'n forum ook voor zou ik zeggen. Het stukje viaduct is inderdaad een beetje los gaan zitten, dat zal ik corrigeren. Ook de belijning op de weg is niet naar wens, maar again: dat zie je pas als je de foto's ziet. Zal dat nog gaan aanpassen.
Met dank aan de schnelle levertijden van Ros kan ik morgen weer even wat wissels aansluiten en ook de bezetmelders eens gaan activeren. Wellicht vanmiddag nog even op jacht naar wat meervoudige stekkers en wat bovenleiding, want dat gaan we weer even knallen met de modelbouw.
Nog een paar fotootjes dan die ik nog zou posten:
Ik blijf het een mooi ding vinden, die zwarte 185.
Een andere trein die we weliswaar vaak zien in het Ruhrgebiet, maar niet zo vaak bij mij op de rails is de ICE 3. Het is nogal een gedoe om dat ding naar beneden te halen en dan ook nog aan elkaar te koppelen. Anyway, ik dacht dat het er maar eens van moest komen. Kon ik ook mooi eens testen hoe ie zou rijden over de Duisburger rails.
En hij misstaat totaal niet op de bruggen!
En de neus even in close-up. Hopelijk kunnen we snel rondrijden hier....
Nog even de vragen beantwoorden:
Verder je vraag: ik gebruik uit m'n hoofd 25 of 26 mm. Dat is Peco standaard. Niet altijd even makkelijk met de bovenleiding, maar het kan allemaal net.
Jojo!
J.
Kijk, perfect is het niet natuurlijk. Er zitten vast wel genoeg onvolkomendhenden in. Ik zou zeggen: kom lekker naar Lochem in september en see for yourself. Tot die tijd natuurlijk wel kritisch blijven, daar is zo'n forum ook voor zou ik zeggen. Het stukje viaduct is inderdaad een beetje los gaan zitten, dat zal ik corrigeren. Ook de belijning op de weg is niet naar wens, maar again: dat zie je pas als je de foto's ziet. Zal dat nog gaan aanpassen.
Met dank aan de schnelle levertijden van Ros kan ik morgen weer even wat wissels aansluiten en ook de bezetmelders eens gaan activeren. Wellicht vanmiddag nog even op jacht naar wat meervoudige stekkers en wat bovenleiding, want dat gaan we weer even knallen met de modelbouw.
Nog een paar fotootjes dan die ik nog zou posten:
Ik blijf het een mooi ding vinden, die zwarte 185.
Een andere trein die we weliswaar vaak zien in het Ruhrgebiet, maar niet zo vaak bij mij op de rails is de ICE 3. Het is nogal een gedoe om dat ding naar beneden te halen en dan ook nog aan elkaar te koppelen. Anyway, ik dacht dat het er maar eens van moest komen. Kon ik ook mooi eens testen hoe ie zou rijden over de Duisburger rails.
En hij misstaat totaal niet op de bruggen!
En de neus even in close-up. Hopelijk kunnen we snel rondrijden hier....
Nog even de vragen beantwoorden:
Ik krijg het uiteindelijk niet echt strakker in elkaar dan dit, Steef. Jammer, maar helaas. De treinen hebben er uiteindelijk totaal geen last van.En dit stukje komt dus nog goed?
Jullie? Robert helpt van tijd tot tijd (spullen, advies, etc.) maar verder is het vooralsnog mijn werk. Roberto laat vaak zijn rommel rijden over de bakken, dus daarom is het vaak een grote materieelshow. Hij zal in Lochem gewoon broederlijk bij Beksheim staan met zijn project(en). Dus we zijn wel een soort van team, maar ook weer niet . Lekker duidelijk, toch?Ik heb nog wel een vraagje, wat is jullie afstanden tussen de rails onderling die jullie aanhouden?
mvrg Bob Vermeulen
Verder je vraag: ik gebruik uit m'n hoofd 25 of 26 mm. Dat is Peco standaard. Niet altijd even makkelijk met de bovenleiding, maar het kan allemaal net.
Jojo!
J.
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 18 sep 2009 21:29
-
- Moderator
- Berichten: 2135
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Duisburg-Beksheim
Yes, in Lochem zien jullie mijn project ook, maar vermoedelijk niet zover gevorderd als Beksheim. Er moet nog een tweetal keerlussen gemaakt worden en nog wat ander houtwerk bij mij. Daarover zal ik tzt posten in het daarvoor ge-eigende deel van dit forum (Wieneshafen/Windsbach). Jeroen heeft al wat gezien... En ja het is groter dan een module.
Bon, Jeroen, das weer een mooi setje rollend materieel. Die zwarte lok is inderdaad prima, al hoewel de RSB reclame opdruk (zelfde loknummer!) er een beetje interessanter uit ziet door de grote letters op de zijkant. Mooi, ik zal wel weer een selectie klaarmaken voor de volgende B&B en dan spreken we gelijk af dat J ook wat spul in de auto gooit voor een B&W
Robert
Bon, Jeroen, das weer een mooi setje rollend materieel. Die zwarte lok is inderdaad prima, al hoewel de RSB reclame opdruk (zelfde loknummer!) er een beetje interessanter uit ziet door de grote letters op de zijkant. Mooi, ik zal wel weer een selectie klaarmaken voor de volgende B&B en dan spreken we gelijk af dat J ook wat spul in de auto gooit voor een B&W
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duisburg-Beksheim
Ik kom zeker naar Lochum om het te bekijken
(dus het moet wel af zijn en rijden )
Mvrg Bob
(dus het moet wel af zijn en rijden )
Mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
- Locatie: swifterbant
-
- Berichten: 5307
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Duisburg-Beksheim
Uhm Jeroen, al gedacht dat met soldeertin te dichten, is te proberen, een grote druppel tin laat zich redelijk makkelijk in model vijlen en schuren. Je moet er alleen even een vijltje voor aanpassen, punt en achter kant omhoog buigen zodat je de rails ermee uit kan vlakken. Met een fijn oud slijp schijfje zijn de zijkanten bij te werken, je schijfje kan daarna wel weg.Jeroen schreef:Ik krijg het uiteindelijk niet echt strakker in elkaar dan dit, Steef. Jammer, maar helaas. De treinen hebben er uiteindelijk totaal geen last van.En dit stukje komt dus nog goed?
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Duisburg-Beksheim
Ik denk dat het gelijk een scheiding is voor een bezetmelder Michiel..
*leuk zo'n smartphone met woordvoorspelling, die ruk is... *
*leuk zo'n smartphone met woordvoorspelling, die ruk is... *
Laatst gewijzigd door FidOo op 06 jun 2012 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Duisburg-Beksheim
And THE winner is..................
B
B
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 5307
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Duisburg-Beksheim
Ik zeg bierviltje en secondelijm ipv tin, verder zelfde proces van bewerkingFidOo schreef:Ik denk dat het gelijk een scheiding is voor een bezetmelder Michiel..
*leuk zo'n smartphone met woordvoorspelling, die ruk is... *
Als niks meer helpt is er altijd nog secondelijm en bierviltjes
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Re: Duisburg-Beksheim
Volgens mij had Jeroen al gemeld dat de treinen er geen last van hebben.
Dus ik zeg: niks aan doen, tenzij het gat visueel te storend is.
Dus ik zeg: niks aan doen, tenzij het gat visueel te storend is.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Duisburg-Beksheim
[Herr J modus an]shoven schreef:Volgens mij had Jeroen al gemeld dat de treinen er geen last van hebben.
Dus ik zeg: niks aan doen, tenzij het gat visueel te storend is.
Dat is niet het geval omdat deze bocht buiten het gezichtsveld ligt omdat daar een tunnelachtig viaductding komt.
[\Herr J modus aus]
Althans dat was Jeroen zn idee om die bochten te camoufleren...
Het enige is dat je een behoorlijk kedeng kedeng krijgt op dat plekje zolang er maar niks ontspoort..