Op onze verenigingwebsite heb ik al een tijdje geleden een onderwerp aangemaakt over de bouw van mijn module station. Daar zal ook de huidige werkzaam heden weer beschreven worden. Op dit forum wil ik het vooral laten bij het plaatsen van foto's en het beantwoorden van vragen, om het wat interactiever te houden.
Jammer genoeg heb ik weinig tijd gehad de laatste jaren om verder te bouwen, dat komt omdat de andere modules van de club, technisch gezien achterstallig onderhoud hadden, en dus veel soldeerwerk nodig was aan die modules. Nu begint het toch wel weer te kriebelen om aan mijn eigen modules verder te gaan, mede omdat op de beurs meerdere mensen vroegen waar het grote station is wat hun was bijgebleven van beurzen jaren terug. Toch een compliment!
nu ben ik het nog indrukwekkender aan het maken, er komt een peco a-symetrisch drie weg wissel bij, om het van gent en loos gebouw van tilly models te bedienen. Ook zijn er plannen om het kruis wissel tussen de perrons uit te breiden naar een dubbel kruiswissel met daar tussen twee asymetrische drie wegwissels zoals in utrecht CS is aan te treffen. Verder komt er nog een extra engels wissel om nog een omloop spoortje te maken op het uiteinde, daar over later meer...
zie foto's

Hierboven is het drie weg wissel te zien nog op het oude wissel, en in de verte de loods.

Boven: Links in beeld wordt een wissel vervangen door een engelswissel zodat er nog een spoortje tussen in komt, waar nu nog een lantaarn staat.

Boven: een impressie van het oude stadscentrum

Boven: een kijkje over de wisselstraat, de portalen zijn nog in aanbouw.