Hobbytrain taurus met kuehn n025 probleem...
-
Onderwerp starter - Berichten: 21
Hobbytrain taurus met kuehn n025 probleem...
Wie kan mij helpen?
Ik heb vandaag 3x een kuehn n025 in 3x taurus van hobbytrain gezet waarvan het er maar 1tje het doet.
De andere 2 rijden gelijk vol gas als ik ze op de rolbank zet.
Alles gesoldeerd volgens de site van http://www.mtkb.de/
alles geprobeerd maar mocht niet baten.
verder rij ik minitrix mobile station.
Ik hoor het graag.
Gr, Remco
Ik heb vandaag 3x een kuehn n025 in 3x taurus van hobbytrain gezet waarvan het er maar 1tje het doet.
Ik hoor het graag.
Gr, Remco
- Bijlagen
-
- Bild4.jpg (86.14 KiB) 2955 keer bekeken
-
- Bild3.jpg (81.36 KiB) 2955 keer bekeken
Groetjes Remco
Re: Hobbytrain taurus met kuehn n025 probleem...
bei Hobbytrain bitte immer den Kondensator entfernen, der auf der Platine zwischen den Motorpolen geschaltet ist. (met dank aan google)
-
Hoi Martin, had ik al gedaan, maar trein rijdt gelijk vol gas alsof ie de decoder niet herkent.
Kan dan wel bij de cv komen maar hij stopt niet met rijden.
Kan het ook niet te lang doen, ben anders bang dat de motor doorbrand.
Kan dan wel bij de cv komen maar hij stopt niet met rijden.
Kan het ook niet te lang doen, ben anders bang dat de motor doorbrand.
Groetjes Remco
Wat is zijn gedrag bij "lezen" ?
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ik heb 3 van die Hobbytrains met decoder. Wat ik me herinner van het monteren is dat je de 6 soldeerpunten alle 6 gebruikt, en dat je goed moest opletten welk draadje op welk punt moest, dus goed de handleiding lezen.
Ik zie hier dat je maar 4 punten hebt gebruikt...
RTFM en DWEIS.
Ik zie hier dat je maar 4 punten hebt gebruikt...
RTFM en DWEIS.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Klopt Steven, heb er 1 op alle 6 de punten gesoldeerd dus die twee zwarte condensatoren laten zitten dan rijd hij niet, gelijk vol gas.. en 1 zoals hier op de bovenste foto zonder de 2 condensatoren dit was ook de eerste trein die ik zo deed volgens de site van hier eerder genoemd en die rijd wel.
Vervolgens de andere dus ook zo gesoldeerd en die doe dus niks? Behalve dan gelijk volle snelheid, en kan dan ook wel in de cv komen, maar dat haalt niks uit.
Nog andere ideetjes?
Vervolgens de andere dus ook zo gesoldeerd en die doe dus niks? Behalve dan gelijk volle snelheid, en kan dan ook wel in de cv komen, maar dat haalt niks uit.
Nog andere ideetjes?
Groetjes Remco
Ik bedoelde eigenlijk de 6 soldeerpunten die vrijkomen als je de 2 klemmetjes op de onderste foto verwijdert. In de handleiding van de Hobbytrain staat dat je die moet gebruiken. Bij jou zie ik oranje en grijs op andere punten aangesloten zitten, en de middelste soldeerpunten zijn ongebruikt.
De handleiding meldt dat aan de ene zijde rood, oranje en geel worden aangesloten, en wit, grijs, zwart aan de andere kant.
Ik heb dit met 3 stuks braaf gedaan (met zowel Kuehn als Hornby decoders) en geen centje pijn.
De handleiding meldt dat aan de ene zijde rood, oranje en geel worden aangesloten, en wit, grijs, zwart aan de andere kant.
Ik heb dit met 3 stuks braaf gedaan (met zowel Kuehn als Hornby decoders) en geen centje pijn.
- Bijlagen
-
- hobbytrain aansluitingen.JPG (12.68 KiB) 2873 keer bekeken
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Steven, dit heb ik dus ook gedaan maar dan gaat de trein gelijk vol gas zodra ik hem op het spoor zet.
dus ook niks uit gesoldeerd.. misschien zijn de 2 andere decoders wel stuk. zal ze een op een ander treintje solderen kijken of dat help.
dus ook niks uit gesoldeerd.. misschien zijn de 2 andere decoders wel stuk. zal ze een op een ander treintje solderen kijken of dat help.
Groetjes Remco
-
Klopt Jos, ik heb dus 1 train op die manier en die rijd gewoon. (2 andere niet)
Grijs en oranje zitten inderdaad op andere punten plus dat de condensatoren daar ook verwijderd zijn.
Maar staan wel in verbinding met die twee punten.
Ik heb het ook volgen de beschrijving zoals bij Steven op de foto staat gedaan maar dan kan ik niks doen. Dussss...
Maar ik blijf lekker solderen, heb net maar even rijlichten in ice3 van minitrix gemaakt.
Om maar een tijdje niet aan die decoders te denken.... Haha.
Grijs en oranje zitten inderdaad op andere punten plus dat de condensatoren daar ook verwijderd zijn.
Maar staan wel in verbinding met die twee punten.
Ik heb het ook volgen de beschrijving zoals bij Steven op de foto staat gedaan maar dan kan ik niks doen. Dussss...
Maar ik blijf lekker solderen, heb net maar even rijlichten in ice3 van minitrix gemaakt.
Om maar een tijdje niet aan die decoders te denken.... Haha.
Groetjes Remco
He Remco,Hobbyfreak schreef:Wie kan mij helpen?
Ik hoor het graag.
Gr, Remco
Ik haal het niet uit het verhaal van je, maar die twee condensatoren die symmetrisch op de platine zitten.. .die blauw/grijzige, heb je die ook al vervangen voor een brug?
Er staat wel bij: bei programmierproblemen ausnehmen und brucke machen... of zo iets...
Tevens zie ik bij de leds van de verlichting ook condensatoren zitten.... daar meldt de handleiding niets van, maar als er iets is waar je op deze fora over struikelt dan is het wel: condensatoren eruit! die functie wordt door de decoder overgenomen....
Probeer het stapsgewijs... eerst die blauwgrijze eruit.... dan weer verder... Succes!
Groet,
Eric~
aangepast na het ontdekken van de condensatoren bij de leds...
Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!