rijdende autoweg

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
janiegein

rijdende autoweg

Bericht door janiegein »

ik kwam op een speurtocht langs de diverse voorbeelden van treinbanen gezocht via google de volgende link tegen mischien hebben jullie hier wat aan als idee om toe te passen in jullie projecten.
http://www.welkomopmijnwebsite.nl/johnn ... enbaan.JPG

gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Onderwerp starter
janiegein

Re: rijdende autoweg

Bericht door janiegein »

sorry maar deze link werk niet zo gauw ik de juiste heb teruggevonden zal ik die opnieuw plaatsen
janiegein

gr jan

we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

http://www.youtube.com/watch?v=_G1YLUikcxQ
dit zou hem moeten zijn
janiegein

gr jan

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Hoi.

Kijk ff in mijn de draadje Marelburg. Daar leg ik MCC uit met filmpjes. MCC is een autobesturing gebaseerd op het Faller Car System maar dan sterk verbeterd.

Groetjes

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

nou Martin heb nu zo,n twee en half uur het hele verhaal over marelburg zitten lezen kijken en alle bijbehorende filmpjes zitten bewonderen maar wil in de eerste plaats jou complimenteren met jou fantastische project. Ik moet voor mezelf echter concluderen dat dit absoluut een voor mij onhaalbare toestand wordt omdat in de eerste plaats mijn elektronische kennis volledig de mist ingaat en dat ik ook zeker niet over de financiële middelen kan en zal kunnen beschikken welke blijkbaar nodig zullen zijn om dit of een vergelijkbaar project tot leven te kunnen laten komen. Ik vrees dat dit alleen weggelegd zal zijn voor mensen met een dikke portemonnee en een behoorlijke technische knobbel om maar niet te spreken over de computerkennis om de baan met de comp. te laten communiceren. Nee ik zal blij zijn als ik het baantje wat ik in mijn hoofd heb zal kunnen bouwen met de door mijn AOW toegestane middelen zal kunnen realiseren met als uitgangspunt een leuke baan waar ik met bestaande oude rails en treinen iets kan maken wat leuk is om te maken en wat uiteindelijk zal werken ook al is het maar zo simpel ouderwets of geïmproviseerd ook, voor mij is de doelstelling bezig te zijn met een treinbaan met al zijn problemen en het proberen oplossen van die zaken om toch een simpel mooi geheel te creëren waar Ik blij mee zal kunnen zijn zijn. hiermede niets afdoend aan al die mooie en luxe banen die in mijn ogen alleen maar zullen zijn om van te likkebaarden en waaromheen een heleboel kwijlbakjes voor de bewonderaars zullen hangen maar voor mij onhaalbaar. probeer hiermee alleen maar om eerlijk tegenover iedereen te zijn. wat je niet hebt kun je niet uitgeven en moet je roeien met de riemen die je hebt
Groeten janiegein

gr jan

Paul B

Bericht door Paul B »

en vrije tijd, niet te vergeten, veel vrije tijd ;)

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Inderdaad :-)

Maar financieel valt wel mee hoor. Denk dat mijn mcc baan in aanleg nog geen 250 euro heeft gekost. En dan heb ik een erg uitgebreide.

Maar geef je groot gelijk man, blijf bij je leest en geef je geld verstandig uit. Het kan maar 1 keer.

Groetjes

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

wel paul B over vrije tijd hoef ik met mijn AOW niet te klagen wat dat betreft tijd zat.

Ja Martin het is inderdaad zo dat schoenmaker blijf bij je leest zeker voor mij zal gelden.
Heb geen technische knobbel ben niet elektronisch aangelegd weet niet veel van houtbewerking en toch zie ik het als een uitdaging om met de weinige kennis die ik heb het e.e.a. te realiseren met zo weinig mogelijke financiële middelen toch iets aanvaardbaars c.q. toonbaars neer te leggen waar ik mijn fantasie in kwijt kan ook al zal de meer ervaren baanbouwer daarvoor zijn schouders ophalen ik weet niet beter dan dat in de modeltreinenwereld geld het is jouw baan en als jij dat mooi vind nou prima en ik houd het volledig open als een ander zegt nou dat had ik lekker zus of zo toch anders gedaan ik vind het best maar wat niet wil zeggen dat dan wanneer ik er aan toe ben om daadwerkelijk te beginnen ik jullie middels de rubriek baanplan jullie van mijn vorderingen hoe lullig ook op de hoogte zal houden middels verhaaltje en bijbehorende fotootjes.
groeten janiegein

gr jan

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Geen baan is slecht of lullig zodra de eigenaar er gelukkig mee is ;)

Succes

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

hoi Martin,
vandaag 16-12-12 na zeker zo,n vieftien jaar afwezig toch in houten wezen neuzen zie draadje geinbaan.

Wat mij opviel was dat de autobaan en aanverwante zaken daar minimaal aanwezig was in N-spoor.
Ja in HO zag ik de diverse opstellingen en ook nog rijdende fietsen inclusief een kerstman op de fiets met aanhanger maar toch in N eigenlijk niets dat verbaasde mij wel een beetje want volgens de diverse draadjes hier op de site en de nodige filmpjes op youtube zou ik daar toch veel meer verwacht hebben.

Dit even ter info aan jou.

gr jan

gr jan

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Hoi Jan,

Kan wel kloppen dat je in Houten niet veel aantreft. hiervoor moet je toch bij de tentoonstellingen zijn zoals de modelspoordagen, rail of eurospoor. Buiten dat is MCC in onze schaal nog vrij jong dus er is nog niet veel aanbod bij verschillende leveranciers.

Groetjes

mikey

Bericht door mikey »

janiegein schreef:hoi Martin,
vandaag 16-12-12 na zeker zo,n vieftien jaar afwezig toch in houten wezen neuzen zie draadje geinbaan.

Wat mij opviel was dat de autobaan en aanverwante zaken daar minimaal aanwezig was in N-spoor.
Ja in HO zag ik de diverse opstellingen en ook nog rijdende fietsen inclusief een kerstman op de fiets met aanhanger maar toch in N eigenlijk niets dat verbaasde mij wel een beetje want volgens de diverse draadjes hier op de site en de nodige filmpjes op youtube zou ik daar toch veel meer verwacht hebben.

Dit even ter info aan jou.

gr jan
Naas de H0 fietsen, hadden ze ook autootjes in n-spoor rijden... op de tafel ernaast ;)

Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

Onderwerp starter
janiegein

Bericht door janiegein »

Hoi Mikey,

Kijk das dan weer jammer, toen ik bij die fietsjes stond te kijken op de kopzijde van de gangpaden was er een opstopping door het vele bezoek en heb beide gangpaden overgeslagen en later niet terug gegaan dus vandaar misgelopen.

volgende keer beter opletten dus. :oops:

gr jan

gr jan

Plaats reactie