baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Ha Allemaal, ben net een beetje uit hoe ik mijn baan ongeveer wil gaan maken. Nu wil ik hem heir graag laten zien maar weet niet hoe ik hem moet uploaden vanuit wintrack. wie kan mij helpen. de rest van de vragen komt er na wel.
Grt Rick
Grt Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
wat ik heb gedaan is gewoon print screen vanuit wintrack en geplakt in photoshop(of paint)
groet johan
groet johan
Groeten Johan van den Hoogen
_________________
Baanplan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2726
mijn N baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3158
_________________
Baanplan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =20&t=2726
mijn N baan http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3158
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Hallo daar,
hierbij het baanplan van hoe ik het ongeveer wil hebben.
De onderste wisselstraat staat er bij ter vergelijking met de wissels die ik in huis heb.
graag had ik de andere gehad maar dan moet ik wel mijn dubbelle engelse wissels eerst kwijt.
Wie wil eens kijken of dit analoog wel mogelijk is of moet dit toch digitaal.
Alvast bedankt
grt Rick
hierbij het baanplan van hoe ik het ongeveer wil hebben.
De onderste wisselstraat staat er bij ter vergelijking met de wissels die ik in huis heb.
graag had ik de andere gehad maar dan moet ik wel mijn dubbelle engelse wissels eerst kwijt.
Wie wil eens kijken of dit analoog wel mogelijk is of moet dit toch digitaal.
Alvast bedankt
grt Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Hoi Rick, wat ik mis is een keerlus, nu rijden alle treinen steeds hetzelfde rondje. Daarnaast weet ik niet of je nog een schaduwstation gepland hebt, een tijdelijke stalling voor de op dat moment niet rijdende treinen.
Waar velen vaak over vallen (maar wat mij niet veel uitmaakt hoor) is dat alles wel erg parallel aan de rand loopt. Als je het wat verdeelt, schuin/diagonaal legt dan wordt het vaak wat aantrekkelijker om naar te kijken. In werkelijkheid ligt het ook allemaal niet zo recht/strak.

Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Ha Maarten, het is de bedoeling dat de 2 sporen aan de boven kant een berg in rijden en an het eind van de tafel via een spoor teug de tafel op komen.
Er zijn 3 opstel sporen met een totaal van ongeveer 6 meter dacht wel dat het genoeg was.
het los liggende spoor is om een diesel 1 en 2 te laten pendellen. wat ook weer eens via het andere kopstation een rondje kan draaien.
Graag zou ik aan de voorkant van mijn station een klein tram baantje willen laten lopen via een schaduw stationnetje of via het stationnetje. Kijk nog wel even.
Rick
Er zijn 3 opstel sporen met een totaal van ongeveer 6 meter dacht wel dat het genoeg was.
het los liggende spoor is om een diesel 1 en 2 te laten pendellen. wat ook weer eens via het andere kopstation een rondje kan draaien.
Graag zou ik aan de voorkant van mijn station een klein tram baantje willen laten lopen via een schaduw stationnetje of via het stationnetje. Kijk nog wel even.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Rick,
Plaatje is helaas niet echt heel duidelijk, sporenverloop rond het station is haast niet te zien, maar ok
Ook ik denk dat je beter een 2e laag onder deze kunt bouwen met daarin een schaduwstation,
3 opstelsporen van samen 6 meter, ja dat is leuk zolang je maar een paar treinen hebt, maar geheid binnen pakweg 1 a 2 jaar te klein.
daarnaast zou je teven dan kunnen werken aan een zogenaamd hondebot model,
waardoor jouw treinen niet alleen maar rondjes rijden, maar ook daadwerkelijk, als ze rechts het station uit gaan, er ook van die kant weer binnen komen.
kortom, liever iets langer bouwen aan een baan waar je nog veel langer plezier van hebt, dan nu sneller een baan rijklaar hebben, waar je even zo snel er achter komt dat je het toch ff anders had moeten doen.
mvg
Freddy
Plaatje is helaas niet echt heel duidelijk, sporenverloop rond het station is haast niet te zien, maar ok
Ook ik denk dat je beter een 2e laag onder deze kunt bouwen met daarin een schaduwstation,
3 opstelsporen van samen 6 meter, ja dat is leuk zolang je maar een paar treinen hebt, maar geheid binnen pakweg 1 a 2 jaar te klein.
daarnaast zou je teven dan kunnen werken aan een zogenaamd hondebot model,
waardoor jouw treinen niet alleen maar rondjes rijden, maar ook daadwerkelijk, als ze rechts het station uit gaan, er ook van die kant weer binnen komen.
kortom, liever iets langer bouwen aan een baan waar je nog veel langer plezier van hebt, dan nu sneller een baan rijklaar hebben, waar je even zo snel er achter komt dat je het toch ff anders had moeten doen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Zo zou die moeten worden, met rechts rijdende treinen en een kopstation.
De rechterbaan langs de muur wordt verborgen en komt links uit de tunnel.
Onderaan komen 2 dubbelle kruiswissels waardoor ik alle kanten op kan.
Alleen voor de opstel sporen heb ik nergens anders plaats.
Kan ik eindelijk gaan beginnen met het leggen van de kabels en het aansluiten van de wissels
.
De rechterbaan langs de muur wordt verborgen en komt links uit de tunnel.
Onderaan komen 2 dubbelle kruiswissels waardoor ik alle kanten op kan.
Alleen voor de opstel sporen heb ik nergens anders plaats.
Kan ik eindelijk gaan beginnen met het leggen van de kabels en het aansluiten van de wissels

Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Ik kan het niet helemaal zien maar als je rechts rijdt kun je volgens mij nooit meer op het groene (bovenste/linker) spoor komen omdat de twee parallelle linker wissels verkeerdom liggen...
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Dat is ook niet de bedoeling. Dat spoor komt van onderuit, het loopt dan om het kopstation heen en is eigenlijk alleen voor langere goederen treintjes. Dan komt ie weer terug op het rechter spoor.Detlev schreef:Ik kan het niet helemaal zien maar als je rechts rijdt kun je volgens mij nooit meer op het groene (bovenste/linker) spoor komen omdat de twee parallelle linker wissels verkeerdom liggen...
Het bruine spoor links is het inrijspoor van het kopstation en oranje het uitrijspoor.
Het blauwe en gele spoor zijn eigenlijk voor een pendel trein verder op de heuvel.
Kan ik dan ook gebruiken voor een of ander treintje wat plaats nodig heeft.
Gezien mijn ideeen heb ik ook een paar treintjes te nieuw en te veel in huis maar dat is voor later.
rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Duidelijk. Persoonlijk zou ik toch die twee wissels omdraaien en lokaaltreintjes lekker op spoor 1 binnen laten lopen, het is tenslotte een kopstation. Maar als jij dit mooier vindt prima.
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Hallo DetlevDetlev schreef:Duidelijk. Persoonlijk zou ik toch die twee wissels omdraaien en lokaaltreintjes lekker op spoor 1 binnen laten lopen, het is tenslotte een kopstation. Maar als jij dit mooier vindt prima.
Als je van het station telt is het blauwe spoor 1, spoor 2 en 3 zijn opstelsporen, 4,5,6 voor langere intercity treinen.
Spoor 7 komt uit de tunnel en loopt terug het uitloopspoor op.
Voor het station ligt een tramspoor en het groen loopt terhoogte van het bruine spoor een fabriekje in en verdwijnt daar uit het zicht onder het wegdek.
Nu moet ik langzaam gaan beginnen met de kabels en wissels aan te sluiten.
Zoek ook een multimaus voor het begin digitaal te krijgen.
Dus nog genoeg te doen voor er ook maar iets rijdt, helaas.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Ha, nee sorry, spoor 1 was mijn fantasietje over wat jij spoor 7 noemt. Ik telde op de manier zoals Den Haag CS genummerd is.dus precies de andere kant op.
Verder alle bewondering hoor, ziet er uit als een goed plan.
Verder alle bewondering hoor, ziet er uit als een goed plan.
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Ben opnieuw begonnen, door de verhuizing heb ik meer ruimte gekregen en kan een grotere baan maken.
Omdat ik al iets af had is het kopstation het zelfde alleen meer toegevoegd, is de bedoeling dat het digitaal wordt.
Advies en commentaar altijd welkom.

Omdat ik al iets af had is het kopstation het zelfde alleen meer toegevoegd, is de bedoeling dat het digitaal wordt.
Advies en commentaar altijd welkom.

Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Voor mijn baan eindelijk de cirkels voor mijn helix laten zagen. Nu nog in elkaar zetten.
Wel een mooie prijs voor de 6 cirkels € 15,00 inclusief 36 dwarslatjes.
Cirkels zijn 60 cm doorsnee.

Wel een mooie prijs voor de 6 cirkels € 15,00 inclusief 36 dwarslatjes.
Cirkels zijn 60 cm doorsnee.

Love Kit Bashing and Home Made Structures
-
- Moderator
- Berichten: 4715
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Dat is zeker aantrekkelijk geprijsd!
waar komttie vandaan als ik vragen mag?
waar komttie vandaan als ik vragen mag?
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Dag besteding met een houtwerkplaats.Hoontje schreef:Dat is zeker aantrekkelijk geprijsd!
waar komttie vandaan als ik vragen mag?
Maken ook hele mooie laden kastjes om je treinen in op te bergen.
Rick
Love Kit Bashing and Home Made Structures
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Hallo allemaal,
Vandaag mijn baan eens getekend in anyrail. door de flex rails langer te maken net onder de 50 stukken gebleven van de gratis versie.
Nou heb ik hier alleen een kortsluit probleem wat ik niet weg krijg. WIE KAN MIJ HELPEN.
Liefst iemand die langs kan komen in Heerlen.
Het groene gedeelte is overdekt.
Wissels zijn bijna allemaal aangesloten.
Ligt ook nog een tramrails maar die heb ik nu niet getekend.
Groetjes Rick

Vandaag mijn baan eens getekend in anyrail. door de flex rails langer te maken net onder de 50 stukken gebleven van de gratis versie.
Nou heb ik hier alleen een kortsluit probleem wat ik niet weg krijg. WIE KAN MIJ HELPEN.
Liefst iemand die langs kan komen in Heerlen.
Het groene gedeelte is overdekt.
Wissels zijn bijna allemaal aangesloten.
Ligt ook nog een tramrails maar die heb ik nu niet getekend.
Groetjes Rick

Love Kit Bashing and Home Made Structures
-
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
- Locatie: Graauw
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Hoi Rick,
Dit lijkt mij op te lossen met een keerlusmodule.
Deze inbouwen in het lange rechte stuk achter het station.
Groetjes: Robby
Dit lijkt mij op te lossen met een keerlusmodule.
Deze inbouwen in het lange rechte stuk achter het station.
Groetjes: Robby
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: baanplan een beetje van Heerlen en een beetje van mij
Hoi Rick.
Als je
1 de verbinding tussen de beide linkse wissels vooraan tbv van de doorrijdende treinen;
2 de verbinding tussen het engelse wissel en het (laatste) rechtse wissel rechts
loshaalt, is dan je kortsluiting opgeheven?
Zet eens een rood potlood en een blauw potlood op de geheel rechts binnenkomende spoorstaven en volg die rails, dan zul je zien dat op die beide verbindingen rood en blauw elkaar raken = kortsluiting.
Robby heeft al aangegeven wat je er aan, beter gezegd tegen, kunt doen.
Als je
1 de verbinding tussen de beide linkse wissels vooraan tbv van de doorrijdende treinen;
2 de verbinding tussen het engelse wissel en het (laatste) rechtse wissel rechts
loshaalt, is dan je kortsluiting opgeheven?
Zet eens een rood potlood en een blauw potlood op de geheel rechts binnenkomende spoorstaven en volg die rails, dan zul je zien dat op die beide verbindingen rood en blauw elkaar raken = kortsluiting.
Robby heeft al aangegeven wat je er aan, beter gezegd tegen, kunt doen.