Op het oog zien ze er leuk uit.. ik heb wintrack v9 en Scarm geprobeerd.
Is allemaal oriënterend... In wintrack een bestaand plan ingelezen en daarin getracht wat aanpassingen te maken. Het enige wat er gebeurde was dat ik met de minuut gefrustreerder werd..

Beide toepassingen vindt ik bijzonder gebruiks onvriendelijk.. Het simpel draaien van een object is al een uitdaging aan zich.
Ik ben mogelijk verwend met de elektronica teken / ontwerp pakketten.. die doen het een stuk beter en aangenamer. In deze pakketten zit dan ook een z.g.n auto routing functie.. Zoiets zou ik ook met de baanontwerp programma’s verwachten… Ik heb respect voor de mensen die complexe banen hebben ontworpen met dit soort programma’s… het zal er op neer komen dat ik ergens de fout in ga.

Wintrack is dan nog het minst slechte daar kun je enigszins zien welk stukje spoor uit de library komt. Verder wordt ik gek van de maatvoeringen.. een simple wissel straat krijg ik niet op het scherm.. of de radius klopt niet of ik kom weer eens een onbegrepen stukje spoor te kort… of het is te lang. Kortom.. nog een lange leerweg te gaan. Ben geneigd om een baan uit de hand te schetsen en deze dan naar hardware om te zetten…
Maar misschien dat er leden zijn die mij met Wintrack op weg kunnen helpen of zelfs een beter alternatief weten..
Groeten
Frans…