Aansluiten meerdere wissels op IB met Kuehn wisseldecoders

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
rowdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:10

Aansluiten meerdere wissels op IB met Kuehn wisseldecoders

Bericht door rowdy »

Hallo,

Ik heb een IB I. Daarop zijn 8 wissels aangesloten via een wisseldecoder van Kuehn WD 10, werkt prima.
Nu wil ik de volgende wissels aansluiten ( 9 t.m. 16) en heb daar een nieuwe wisseldecoder voor aangeschaft . Ik heb in het keyboard programma de toetsenstructuur gewijzigd van 1 t.m. 8 naar 9 t.m. 16, keurig zoals in het handboek staat ( via Adr. 0) Op mijn IB werken de toetsen nu ook met nrs 9 t.m. 16. Vervolgens heb ik de wisseldecoder geprogrammeerd volgens het boekje, maar helaas er gebeurt niets als ik de rode of groene knoppen indruk bij deze nummers en werken er geen wissels. Heeft iemand een idee wat er mis gaat, of is het zo, dat de IB maar maximaal 8 wissels kan bedienen via de aanwezige toetsen? Als dat zo is, moet ik dan een extra keyboard aansluiten om meer dan 8 wisssels tegelijk te kunnen bedienen?

Ik ben geen technisch expert op dit gebied, dus mijn vraag is, wie kan me helpen?

Groet Rowdy.



Fred
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2010 08:30

Re: Aansluiten meerdere wissels op IB met Kuehn wisseldecode

Bericht door Fred »

Hoi Rowdy,

Je hoeft zeker geen 2e keyboard aan te sluiten. Zoals ik het lees heb je de IB goed ingesteld. Zo kun je telkens een range aangeven om bv. wissels, seinen e.d. te schakelen of te programmeren.

Zelf ken ik de decoders van Kuhn niet. Gebruik zelf LDT of die van Wim Ros. Ik neem aan dat op die van jou ook een knopje zit wat je moet indrukken, waarna de wissel in de zgn. leermode komt (= snel heen en weer gaan van de wisseltong). Als dat niet gebeurt zijn er niet zoveel opties maar het kan zijn dat

a. de decoder defekt is of b. de dekoder niet juist is aangesloten. Zitten de aansluitdraden bv. op de juiste plaats gemonteerd (niet omgedraaid bv.) of c. de wissel die je wilt programmeren is kapot.

We horen het wel van je.
Groetjes,
Fred.


http://mittelerstadt.comoj.com
Digitaalrijden met N-spoor werkt verslavend

Onderwerp starter
rowdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:10

Re: Aansluiten meerdere wissels op IB met Kuehn wisseldecode

Bericht door rowdy »

Dank je wel Fred, ik ga alles nog een keer nalopen.
Groet, Rowdy.



Onderwerp starter
rowdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 dec 2011 15:10

Re: Aansluiten meerdere wissels op IB met Kuehn wisseldecode

Bericht door rowdy »

Al mijn pogingen ten spijt, er gebeurt niets, de wissels 9 t.m. 16 reageren niet, terwijl de IB wel aangeeft dat deze wissels corresponderen met de desbetreffende rode en groene knopjes. Wie helpt mij verder?

Groet Rowdy


Plaats reactie