welke baanplan software is het beste?
welke baanplan software is het beste?
Hallo,
wie kan mij adviseren over de beste baanplannings software voor de beginner. Ik heb nu de Anyrail demo en ik heb een keertje de duitse wintrack demo gezien, maar die leek me complex omdat het in het duits is..
Afijn, ik wil gewoon een volledig werkende versie, dus zal wat moeten kopen. Waar kan ik dan het beste mee uit de voeten..?
wie kan mij adviseren over de beste baanplannings software voor de beginner. Ik heb nu de Anyrail demo en ik heb een keertje de duitse wintrack demo gezien, maar die leek me complex omdat het in het duits is..
Afijn, ik wil gewoon een volledig werkende versie, dus zal wat moeten kopen. Waar kan ik dan het beste mee uit de voeten..?
EpII-V, digitaal, NS+DB, Nederland+Duits landschap, eerste baan van 275x70
Re: welke baanplan software is het beste?
ik heb gebruik gemaakt van winrail deze moet je kopen en het schijnt dat er ook grati programma's zijn
groetjes henry
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Waar jij het beste mee uit de voeten kan is moeilijk op afstand te zeggen.
Zelf gebruik ik Wintrack, bevalt me prima.
Groet,
Marcel
Zelf gebruik ik Wintrack, bevalt me prima.
Groet,
Marcel
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
-
Heb Anyrail zelf geprobeerd en moet idd bekennen dat deze veel gebruiksvriendelijker is dan Wintrack (ik gebruik versie 7). Het programma Anyrail is gratis te gebruiken tot 50 railstukken en is nog in Nederlands ook, zie http://www.anyrail.com/
Volledige versie Wintrack 9 kost € 99,50 en die van Anyrail € 39,00.
Hopelijk kun je met deze aanvulling eenvoudig een beslissing nemen
Volledige versie Wintrack 9 kost € 99,50 en die van Anyrail € 39,00.
Hopelijk kun je met deze aanvulling eenvoudig een beslissing nemen
Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
ja, dan is het duidelijk. Anyrail vond ik zelf idd ook vrij simpel, dus ik ga die kopen. Bedankt !
ik heb een cd van winrail liggen, als je wilt kun je die overnemen
laat maar weten
groetjes henry
laat maar weten
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
-
Ieder zijn meug natuurlijk. Voor een vlakke baan is anyrail idd perfect echter ga je stijgen en dalen hebben Wintrack en Winrail(weet het niet zeker overigens) de mogelijk heid deze zaken ook nog eens voor je uit te rekenen en in 3D te laten zien.
Ik denk dat vooral het laatste gevoelsmatig iets is waar je beter mee uit de voeten kan en ook nog eens een idee geven waarmee je bezig bent en of dit enigszins aan je verwachtingen voldoet.
Ik zelf gebruik Wintrack en heb daar een hele boel problemen kunnen oplossen in mijn baanplan.
Ik denk dat vooral het laatste gevoelsmatig iets is waar je beter mee uit de voeten kan en ook nog eens een idee geven waarmee je bezig bent en of dit enigszins aan je verwachtingen voldoet.
Ik zelf gebruik Wintrack en heb daar een hele boel problemen kunnen oplossen in mijn baanplan.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Het uitrekenen van een hellingshoek waarbij je zelf de hoek bepaald, wordt door Anyrail prima uitgerekend en de maten worden er netjes bij gezet. Het werken in lagen is verder ook geen probleem. Alleen er is nog geen 3D animatie.
Mvg
Wim.
Mvg
Wim.
Als echte Hollander wil je natuurlijk alles gratis, daarom heb ik XtrkCAD gebruikt (en ook omdat het op linux draait, maar het werkt ook op inferieure systemen zoals windows).
Je moet even aan de interface wennen, maar dan werkt het erg vlot. De manuals en helpfuncties zijn ook goed.
Verwacht echter geen fancy 3D gebeuren, alleen maar een baanplan.
Je moet even aan de interface wennen, maar dan werkt het erg vlot. De manuals en helpfuncties zijn ook goed.
Verwacht echter geen fancy 3D gebeuren, alleen maar een baanplan.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
haha, veel tips. Thx. Ik heb inmiddels die 39 euro voor Anyrail al betaald. Het gemis van 3D was idd ook mijn minpunt voor Anyrail en als je gaat werken met hellingen dan vond ik het was onlogisch opgezet. Niet intuitief, maargoed, wellicht gaat het beter na het lezen van de handleiding . Voorlopig zal ik gezien de beperkte ruimte die ik heb er nog geen helling inkomen vermoed ik...
-
Even een oud topic omhoog kicken.
Zijn er ook programma's waarin je kunt tekenen en later ook kunt gebruiken voor de aansturing van de digitalen treinen?
Zijn er ook programma's waarin je kunt tekenen en later ook kunt gebruiken voor de aansturing van de digitalen treinen?