[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...
Welkom bij het: Raccordement "Oosterhout Vijf Eiken" in schaal N
Sinds 2021 veranderde ik de naam in [Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] Mogelijk dat de uitbreiding naar Oosterhout Vijf Eiken ooit terugkomt, maar voor nu nog niet...
Inhoud
Inleiding Pagina 1.
Bouw module Karolusstraat
Bouw module Station Rijen
Bouw module Venneweg
Bouw Schaduwstation + Helix
Electra standaardiseren, afwerken baanombouw en inregelen van de baan...
Nieuwe plannen voor de baan...
Bouw module Station Rijen 1980
Bouw nieuwe module [Helix Tilburg]
Baan verhuisd/bouw "Mancave"/nieuwe aanwinsten en overige werkzaamheden
Module [Helix Tilburg] aankleden...
Module [Venneweg] verder aankleden...
Einde van Gilze-Rijen 2.0...
Wederom nieuwe plannen, Gilze-Rijen 3.0 & Tilburg Goederen
3e verhuizing van de baan...
Ontwerp versie Gilze-Rijen 3.1 & Tilburg Goederen 1.1
Inleiding
Hallo, ik ben Alwin a.k.a. Hoontje en samen met mijn vriendin Vera, zijn wij begonnen met de bouw van een modulebaan. Sinds mijn 8ste heb ik een modeltrein. Eerst bij mijn ouders op zolder en v.a. m'n 14e bouwde ik daar aan een vaste baan. Helaas door studie, puberen etc. lag de bouw jaren stil en toen mijn ouders in 2009 verhuisden, moesten mijn treinspullen de zolder verlaten. Opgeslagen in mijn eigen berging lagen ze te wachten op een nieuw leven...
Mijn appartement was te klein vond ik zelf voor een mooie baan en ik was al enkele jaren aan het broeden op een modelbaan die een tracé uit de realiteit nabootst.
Toen eind 2012 ik plots in de WW terechtkwam, hebben Vera en ik gekeken naar mogelijkheden om toch een modelbaantje te bouwen. Ik werd gek van het stilzitten namelijk en wilde iets om handen hebben!
Het omzetten van de al jarenlang broedende ideeën over de nabootsing van het tracé Tilburg - Breda, in werkelijkheid was erg leuk. Vera werd ook meer en meer gegrepen door het geheel en helpt inmiddels graag en goed mee!
Het baanplan
Ikzelf ben als klein kind altijd onder de indruk geweest van het lijntje naar Oosterhout Vijf Eiken. Hier reden dagelijks treinen met 100den auto's voor een peugeot importeur door een dichtbebost gebied. Later is het lijntje in onbruik geraakt, maar het heeft altijd tot de verbeelding gesproken. Dat tracé moest er dus komen in model.
Aangezien de goederentreinen naar de vijf Eiken meestal vertrokken vanuit Tilburg-Goederen én ik dit tracé maar al te goed ken omdat ik er bijna dagelijks gebruik van maakte in m'n studententijd (en Vera nu), waren we het snel eens. Dit wilde we na gaan bouwen!
Dit baanplan is zeer ambitieus en dus een interpretatie van het traject "Tilburg - Tilburg Goederen - Tilburg West - Gilze-Rijen - Rijen Curtec - Oosterhout Vijf Eiken" rond de jaren '90. Er zullen veel modellen van daadwerkelijke gebouwen die langs dit tracé staan te zien zijn, als ook 'vervangende modellen' en deels fantasie creaties.
Het geheel bestaat uit zo'n 15 (!)modulebakken, waarvan er reeds 2 daadwerkelijk in opbouw zijn. (Station Gilze-Rijen en de Karolusstraat)
Het doel is om eerst het traject tussen Station Gilze-Rijen en de Karolusstraat op industrieterrein Vijf Eiken te Oosterhout te creëren.
Schaduwstation en helix
De baan wordt vanuit een heus schaduwstation bediend door verschillende treinen welke in het grote voorbeeld ook daadwerkelijk op dit tracé reden.
Op de kopsekanten van de hoofdbaan Tilburg - Breda komt een helix. Deze draait zo'n 30 cm naar beneden om uit te komen in een schaduwstation. Elke modulebak krijgt een schaduwstationmodule. Zo groeit het schaduwstation mee met de baan.
Door de beperkte ruimte in het appartement (slechts 3,6 vierkante meter) zal de baan hier nooit in zijn geheel opstaan. Sterker nog er zal steeds slechts 1 modulebak tussen 2 helixen passen (= 360cm lengte).
Het schaduwstation heeft dus niet altijd een wisselstraat om af te splitsen in alle sporen. Om te voorkomen dat treinen dus niet van hun plek komen, heb ik een soort lade idee uitgewerkt. De toekomst moet uitwijzen of het ook te realiseren is...
De helft van de te bouwen modules hebben een 3 sporig traject. De hoofdbaan splitst zich namelijk voor station Gilze-Rijen in 3 om later weer als een dubbelbaans tracé verder te gaan. De helixen worden echter dubbelsporig uitgevoerd. Zij komen namelijk in de toekomst te liggen aan het dubbelbaans tracée. Om nu toch alle 3 de sporen te bezetten, worden de helixen beide 'tijdelijk' voorzien van een wissel waardoor ze eindigen in 3 sporen i.p.v. 2.
Beide helixen zijn voorzien van R3 / R4 bochten met een straal van 39,8cm in de buitenste bocht en zo'n 35 cm in de binnenste bocht. Uitgevoerd in flexrails. De bochten naar het tracée stuk zijn R2.
De aansluiting van de helix op het 3 baanstracée van station Gilze-Rijen.
Aansturing
Zoals te lezen in dit draadje gaat de aansturing gebeuren m.b.v. het Dinamo systeem en I-train. In beide moet nog geïnvesteerd worden. Aangezien ik in 2014 alweer 30 jaar (Jong hé) word, leek me dat een mooi verjaardagscadeau. Ouders, vriendin en vrienden zijn in overweging... Aangezien ik 1 maart jarig ben en alles doorgaat heb ik dan dus nog zo'n 6 maanden om het systeem te leren kennen en aan te leggen...
Rollend Materieel
Sinds 1988 ben ik in het bezit van verschillende modeltreinen. Mijn ouders gaven mijn eerste Fleischmann startset met een DB V212 dieseltje en wat goederen alsook veel rails. Later volgde verschillende modellen van nagenoeg alle grote merken. Sindsdien zijn er verschillende investeringen gedaan in rollend materieel. Op mijn baan zullen vooral treinen te zien zijn die ook daadwerkelijk reden op dit traject, waaronder de volgende modellen:
Een autotrein in de samenstelling zoals hij dagelijks op het racc. Vijf Eiken te zien was... Hier in vrije interpretatie, hij werd immers in het grote voorbeeld getrokken door de NS 2400 of NS 2200...
Een NS 2400, hier in opbouw...
NS Koploper
NS Motorpost
NS Mat '64, plan V als het standaard stopmaterieel...
ACTS / VOS 1200 met afvaltrein aan de haak...
NS 1600 met hier een 'geleende' containertrein aan de haak van mijn broertje...
NS 1300 als trekker van verschillende (gemengde) goederentreinen / ertstreinen of als sneltrein...
En als laatste, een lieflijk SIKJE...
Uiteraard heb ik nog vele wensen en zelfs Vera is soms gecharmeerd van een modelletje. Echter is de komende tijd vooral gericht op investeringen in de bouw van de daadwerkelijke baan.
N-spoorforumdraadje
Op dit forum houden we u op de hoogte van de bouw van de modules, het schaduwstation, de helixen en alles om dit modelbaan-bouwplan heen!
Het draadje is al meermalen van naam veranderd. In de titel ziet u snel waar we op dit moment mee bezig zijn. De basistitel is het 'begin' van de baan, namelijk Emplacement Oosterhout Vijf Eiken.
Wij hopen dat u met evenveel plezier geniet van onze verhalen, als dat wij beleven aan het uitdenken, bouwen, afbreken, opnieuw-en-nu-beter-doen bouwen etc. van deze geweldige hobby!
Groet,
Vera & Alwin
============================================================================================
Hallo,
Na zo'n 5 jaar niet kunnen hobbieën door tijd-, plaats-, en geldgebrek, deze week toch maar weer eens 'actief' geworden.
Ik ben al héél lang van plan om eens een emplacement / baan te maken naar een 'echt' voorbeeld. Tegenwoordig is er in N-spoor meer NS materieel te vinden én is de digitale snelweg nog meer voorzien van uitgebreide spoorverslagen en bijbehorende fotoverslagen. Daarnaast heb ik mijn 'jeugd'herinneringen nog. (alhoewel ik net pas kom kijken )
Zoals de titel doet vermoeden ben ik van plan in N-spoor het emplacement 5 Eiken na te bouwen. Het emplacement(je) aan de Karolusweg in het Brabantse Oosterhout was tot 1993 in gebruik. Ooit liep het door tot op het terrein van Van Leeuwen Buizen, maar hier werden al snel productieloodsen direct op het spoor gebouwd waardoor dit in onbruik raakte.
Tot 1995 zat GEFCO, een grote, internationale autodealer ook naast het spoor en werd er meermalen per week een autotrein gereden. Echter verhuisde GEFCO naar de andere kant van Oosterhout en kreeg daar een nieuwe aansluiting op het stamspoor van industriegebied Weststad.
De laatste trein reed omstreeks 1993 van en naar 5 Eiken met gesloten wagons voor een toenmalige winkel en huishoudelijke apparaten producent.
Maar daar zal ik jullie niet veel langer meer mee vervelen... Het belangrijkste is 't 5 Eiken in model niet dan?
Het emplacement bestond uit een stamlijn met 1 omloopspoortje en er lag een afslaand spoor richting een transportbedrijf en de winkelinterieur gigant. Deze laatste is eerder opgebroken en ik kom hem niet tegen op spoorplannen van voor 1990. Raar, want ik heb een jeugdfoto van mijzelf bij een loc aldaar...
De situatie bij de buizenfabriek ga ik namaken; dus het spoor wat doorloopt onder het hek door, onder de muur van de loods door... maar dus niet meer te berijden.
In de verre toekomst wil ik het FALLER car system rondjes laten maken, maar voor nu is dat (financieel) niet haalbaar.
Als dit emplacement goed lukt, ga ik de stamlijn tot station Gilze-Rijen maken welke dwars door een bosrijk gebied daarheen loopt. Ook volgt dan de aansluiting met 'de Curtec' in Rijen. Maar dat is allemaal pas als dit gedeelte goed lukt!
Hieronder enkele plaatjes van de eerste acties en het spoorplan.
Sinds 2021 veranderde ik de naam in [Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] Mogelijk dat de uitbreiding naar Oosterhout Vijf Eiken ooit terugkomt, maar voor nu nog niet...
Inhoud
Inleiding Pagina 1.
Bouw module Karolusstraat
Bouw module Station Rijen
Bouw module Venneweg
Bouw Schaduwstation + Helix
Electra standaardiseren, afwerken baanombouw en inregelen van de baan...
Nieuwe plannen voor de baan...
Bouw module Station Rijen 1980
Bouw nieuwe module [Helix Tilburg]
Baan verhuisd/bouw "Mancave"/nieuwe aanwinsten en overige werkzaamheden
Module [Helix Tilburg] aankleden...
Module [Venneweg] verder aankleden...
Einde van Gilze-Rijen 2.0...
Wederom nieuwe plannen, Gilze-Rijen 3.0 & Tilburg Goederen
3e verhuizing van de baan...
Ontwerp versie Gilze-Rijen 3.1 & Tilburg Goederen 1.1
Inleiding
Hallo, ik ben Alwin a.k.a. Hoontje en samen met mijn vriendin Vera, zijn wij begonnen met de bouw van een modulebaan. Sinds mijn 8ste heb ik een modeltrein. Eerst bij mijn ouders op zolder en v.a. m'n 14e bouwde ik daar aan een vaste baan. Helaas door studie, puberen etc. lag de bouw jaren stil en toen mijn ouders in 2009 verhuisden, moesten mijn treinspullen de zolder verlaten. Opgeslagen in mijn eigen berging lagen ze te wachten op een nieuw leven...
Mijn appartement was te klein vond ik zelf voor een mooie baan en ik was al enkele jaren aan het broeden op een modelbaan die een tracé uit de realiteit nabootst.
Toen eind 2012 ik plots in de WW terechtkwam, hebben Vera en ik gekeken naar mogelijkheden om toch een modelbaantje te bouwen. Ik werd gek van het stilzitten namelijk en wilde iets om handen hebben!
Het omzetten van de al jarenlang broedende ideeën over de nabootsing van het tracé Tilburg - Breda, in werkelijkheid was erg leuk. Vera werd ook meer en meer gegrepen door het geheel en helpt inmiddels graag en goed mee!
Het baanplan
Ikzelf ben als klein kind altijd onder de indruk geweest van het lijntje naar Oosterhout Vijf Eiken. Hier reden dagelijks treinen met 100den auto's voor een peugeot importeur door een dichtbebost gebied. Later is het lijntje in onbruik geraakt, maar het heeft altijd tot de verbeelding gesproken. Dat tracé moest er dus komen in model.
Aangezien de goederentreinen naar de vijf Eiken meestal vertrokken vanuit Tilburg-Goederen én ik dit tracé maar al te goed ken omdat ik er bijna dagelijks gebruik van maakte in m'n studententijd (en Vera nu), waren we het snel eens. Dit wilde we na gaan bouwen!
Dit baanplan is zeer ambitieus en dus een interpretatie van het traject "Tilburg - Tilburg Goederen - Tilburg West - Gilze-Rijen - Rijen Curtec - Oosterhout Vijf Eiken" rond de jaren '90. Er zullen veel modellen van daadwerkelijke gebouwen die langs dit tracé staan te zien zijn, als ook 'vervangende modellen' en deels fantasie creaties.
Het geheel bestaat uit zo'n 15 (!)modulebakken, waarvan er reeds 2 daadwerkelijk in opbouw zijn. (Station Gilze-Rijen en de Karolusstraat)
Het doel is om eerst het traject tussen Station Gilze-Rijen en de Karolusstraat op industrieterrein Vijf Eiken te Oosterhout te creëren.
Schaduwstation en helix
De baan wordt vanuit een heus schaduwstation bediend door verschillende treinen welke in het grote voorbeeld ook daadwerkelijk op dit tracé reden.
Op de kopsekanten van de hoofdbaan Tilburg - Breda komt een helix. Deze draait zo'n 30 cm naar beneden om uit te komen in een schaduwstation. Elke modulebak krijgt een schaduwstationmodule. Zo groeit het schaduwstation mee met de baan.
Door de beperkte ruimte in het appartement (slechts 3,6 vierkante meter) zal de baan hier nooit in zijn geheel opstaan. Sterker nog er zal steeds slechts 1 modulebak tussen 2 helixen passen (= 360cm lengte).
Het schaduwstation heeft dus niet altijd een wisselstraat om af te splitsen in alle sporen. Om te voorkomen dat treinen dus niet van hun plek komen, heb ik een soort lade idee uitgewerkt. De toekomst moet uitwijzen of het ook te realiseren is...
De helft van de te bouwen modules hebben een 3 sporig traject. De hoofdbaan splitst zich namelijk voor station Gilze-Rijen in 3 om later weer als een dubbelbaans tracé verder te gaan. De helixen worden echter dubbelsporig uitgevoerd. Zij komen namelijk in de toekomst te liggen aan het dubbelbaans tracée. Om nu toch alle 3 de sporen te bezetten, worden de helixen beide 'tijdelijk' voorzien van een wissel waardoor ze eindigen in 3 sporen i.p.v. 2.
Beide helixen zijn voorzien van R3 / R4 bochten met een straal van 39,8cm in de buitenste bocht en zo'n 35 cm in de binnenste bocht. Uitgevoerd in flexrails. De bochten naar het tracée stuk zijn R2.
De aansluiting van de helix op het 3 baanstracée van station Gilze-Rijen.
Aansturing
Zoals te lezen in dit draadje gaat de aansturing gebeuren m.b.v. het Dinamo systeem en I-train. In beide moet nog geïnvesteerd worden. Aangezien ik in 2014 alweer 30 jaar (Jong hé) word, leek me dat een mooi verjaardagscadeau. Ouders, vriendin en vrienden zijn in overweging... Aangezien ik 1 maart jarig ben en alles doorgaat heb ik dan dus nog zo'n 6 maanden om het systeem te leren kennen en aan te leggen...
Rollend Materieel
Sinds 1988 ben ik in het bezit van verschillende modeltreinen. Mijn ouders gaven mijn eerste Fleischmann startset met een DB V212 dieseltje en wat goederen alsook veel rails. Later volgde verschillende modellen van nagenoeg alle grote merken. Sindsdien zijn er verschillende investeringen gedaan in rollend materieel. Op mijn baan zullen vooral treinen te zien zijn die ook daadwerkelijk reden op dit traject, waaronder de volgende modellen:
Een autotrein in de samenstelling zoals hij dagelijks op het racc. Vijf Eiken te zien was... Hier in vrije interpretatie, hij werd immers in het grote voorbeeld getrokken door de NS 2400 of NS 2200...
Een NS 2400, hier in opbouw...
NS Koploper
NS Motorpost
NS Mat '64, plan V als het standaard stopmaterieel...
ACTS / VOS 1200 met afvaltrein aan de haak...
NS 1600 met hier een 'geleende' containertrein aan de haak van mijn broertje...
NS 1300 als trekker van verschillende (gemengde) goederentreinen / ertstreinen of als sneltrein...
En als laatste, een lieflijk SIKJE...
Uiteraard heb ik nog vele wensen en zelfs Vera is soms gecharmeerd van een modelletje. Echter is de komende tijd vooral gericht op investeringen in de bouw van de daadwerkelijke baan.
N-spoorforumdraadje
Op dit forum houden we u op de hoogte van de bouw van de modules, het schaduwstation, de helixen en alles om dit modelbaan-bouwplan heen!
Het draadje is al meermalen van naam veranderd. In de titel ziet u snel waar we op dit moment mee bezig zijn. De basistitel is het 'begin' van de baan, namelijk Emplacement Oosterhout Vijf Eiken.
Wij hopen dat u met evenveel plezier geniet van onze verhalen, als dat wij beleven aan het uitdenken, bouwen, afbreken, opnieuw-en-nu-beter-doen bouwen etc. van deze geweldige hobby!
Groet,
Vera & Alwin
============================================================================================
Hallo,
Na zo'n 5 jaar niet kunnen hobbieën door tijd-, plaats-, en geldgebrek, deze week toch maar weer eens 'actief' geworden.
Ik ben al héél lang van plan om eens een emplacement / baan te maken naar een 'echt' voorbeeld. Tegenwoordig is er in N-spoor meer NS materieel te vinden én is de digitale snelweg nog meer voorzien van uitgebreide spoorverslagen en bijbehorende fotoverslagen. Daarnaast heb ik mijn 'jeugd'herinneringen nog. (alhoewel ik net pas kom kijken )
Zoals de titel doet vermoeden ben ik van plan in N-spoor het emplacement 5 Eiken na te bouwen. Het emplacement(je) aan de Karolusweg in het Brabantse Oosterhout was tot 1993 in gebruik. Ooit liep het door tot op het terrein van Van Leeuwen Buizen, maar hier werden al snel productieloodsen direct op het spoor gebouwd waardoor dit in onbruik raakte.
Tot 1995 zat GEFCO, een grote, internationale autodealer ook naast het spoor en werd er meermalen per week een autotrein gereden. Echter verhuisde GEFCO naar de andere kant van Oosterhout en kreeg daar een nieuwe aansluiting op het stamspoor van industriegebied Weststad.
De laatste trein reed omstreeks 1993 van en naar 5 Eiken met gesloten wagons voor een toenmalige winkel en huishoudelijke apparaten producent.
Maar daar zal ik jullie niet veel langer meer mee vervelen... Het belangrijkste is 't 5 Eiken in model niet dan?
Het emplacement bestond uit een stamlijn met 1 omloopspoortje en er lag een afslaand spoor richting een transportbedrijf en de winkelinterieur gigant. Deze laatste is eerder opgebroken en ik kom hem niet tegen op spoorplannen van voor 1990. Raar, want ik heb een jeugdfoto van mijzelf bij een loc aldaar...
De situatie bij de buizenfabriek ga ik namaken; dus het spoor wat doorloopt onder het hek door, onder de muur van de loods door... maar dus niet meer te berijden.
In de verre toekomst wil ik het FALLER car system rondjes laten maken, maar voor nu is dat (financieel) niet haalbaar.
Als dit emplacement goed lukt, ga ik de stamlijn tot station Gilze-Rijen maken welke dwars door een bosrijk gebied daarheen loopt. Ook volgt dan de aansluiting met 'de Curtec' in Rijen. Maar dat is allemaal pas als dit gedeelte goed lukt!
Hieronder enkele plaatjes van de eerste acties en het spoorplan.
- Bijlagen
-
- De modelbaan uitgetekend op een basis MDF plaat. De draag/tafelconstructie ga ik nog ontwerpen en maken...
- 1e bouwtekening en rails emplacement 5 eiken gelegd 2.jpg (58.17 KiB) 53139 keer bekeken
-
- Het spoorplan van Emplacement 5 Eiken anno 1990 met de namen van de bedrijven. Gezien de grootte worden ze niet allemaal gebouwd.
- spoorplan Oosterhout 5 eiken.jpg (15.14 KiB) 53139 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Hoontje op 13 jul 2014 23:24, 10 keer totaal gewijzigd.
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Leuk! Als je hem doortrekt tot station Gilze-Rijen, krijgen camping 't Haasje en het inmiddels verdwenen bosbad Surae dan ook een plaatsje?
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Als je het echte emplacement na wilt maken (vooral doen hoor), moet je die wisselcombinatie wel andersom leggen.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
gaaf ken dat terein ook wel
heb jaren bij de bucas gewerkt
en daarna regelmatig moeten uit wijken met de vracht wagen voor het uitsteksel
van de wissel
ga je volgen leuk
gr rien mazarron
heb jaren bij de bucas gewerkt
en daarna regelmatig moeten uit wijken met de vracht wagen voor het uitsteksel
van de wissel
ga je volgen leuk
gr rien mazarron
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4479 hier kan je mij ook volgen USA spoor
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Hoi allemaal,
Dankjulliewel voor de aanmoediging!
@ Martin: inderdaad, de omloop ligt op de foto precies verkeerd om. Gelukkig waren het oude Fleischmann rails die ik voor nu even gebruikte. De baan wordt gebouwd met minitrix rail zonder bedding en dan ligt hij wel goed. Bedankt in elk geval voor de opmerkzaamheid.
@ Jos, ja dat zou tof zijn. Echter is mijn plan nu: emplacement 5 eiken - bosgebied (mét 't Haasje, 't bosbad weet ik nog niet) - aansluiting Curtec - Gilze Rijen (met hoofdbaan Breda - Tilburg. Dus zeg maar 3 modules welke al concreet zijn.
Dan wilde ik nog emplacement Tilburg West (Universiteit sinds 2012) - Tilburg Goederen en Tilburg werkplaats + Tilburg maken, maar dat is in de verre toekomst.
@ Rien, ja die kloten lagen echt niet heel erg prettig voor jullie beroepschauffeurs! Als kind speelde we eromheen. (en soms ook mee )
Vandaag de 'nieuwe' trix rails gekregen en gelijk de eerste 'tegenslag'. De experimentele bedding uit België op basis van een natuurlijk rubber kan pas in september uitgeleverd worden. Dat zou betekenen dat ik niets kan gaan bouwen rondom het emplacement zonder later weer te moeten breken voor de rails... Even afwachten nog of er alsnog goed nieuws komt!
Groetjes
Dankjulliewel voor de aanmoediging!
@ Martin: inderdaad, de omloop ligt op de foto precies verkeerd om. Gelukkig waren het oude Fleischmann rails die ik voor nu even gebruikte. De baan wordt gebouwd met minitrix rail zonder bedding en dan ligt hij wel goed. Bedankt in elk geval voor de opmerkzaamheid.
@ Jos, ja dat zou tof zijn. Echter is mijn plan nu: emplacement 5 eiken - bosgebied (mét 't Haasje, 't bosbad weet ik nog niet) - aansluiting Curtec - Gilze Rijen (met hoofdbaan Breda - Tilburg. Dus zeg maar 3 modules welke al concreet zijn.
Dan wilde ik nog emplacement Tilburg West (Universiteit sinds 2012) - Tilburg Goederen en Tilburg werkplaats + Tilburg maken, maar dat is in de verre toekomst.
@ Rien, ja die kloten lagen echt niet heel erg prettig voor jullie beroepschauffeurs! Als kind speelde we eromheen. (en soms ook mee )
Vandaag de 'nieuwe' trix rails gekregen en gelijk de eerste 'tegenslag'. De experimentele bedding uit België op basis van een natuurlijk rubber kan pas in september uitgeleverd worden. Dat zou betekenen dat ik niets kan gaan bouwen rondom het emplacement zonder later weer te moeten breken voor de rails... Even afwachten nog of er alsnog goed nieuws komt!
Groetjes
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Cool project dit. Lekker overzichtelijk ook. Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien!
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Vraagje / voorstel, het is natuurlijk jouw baan en jouw beslissing, waarom gebruik je geen peko code 55 voor dit stukje?Hoontje schreef: Gelukkig waren het oude Fleischmann rails die ik voor nu even gebruikte. De baan wordt gebouwd met minitrix rail zonder bedding en dan ligt hij wel goed. Bedankt in elk geval voor de opmerkzaamheid.
Groetjes
Neemt het net een stapje verder
Zal je draadje zeker volgen, succes met de bouw!
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Hoi Ad,
Waarom ik dat niet gebruik? Ik ken het niet... Heb de term al vaker voorbij zien komen. Zal me er vanmiddag eens in verdiepen.
Groetjes
Waarom ik dat niet gebruik? Ik ken het niet... Heb de term al vaker voorbij zien komen. Zal me er vanmiddag eens in verdiepen.
Groetjes
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Dat is nu het mooie van een forum, dat we elkaar kunnen helpen / bijstaan
Een klein zetje in de "juiste" richting van mijn kant:
http://www.peco-uk.com/
Voor aansturing van de wissels kan je de nodige draadjes hier vinden
Je kan het zo gek / mooi maken als jij wilt
Mvg,
Ad
Een klein zetje in de "juiste" richting van mijn kant:
http://www.peco-uk.com/
Voor aansturing van de wissels kan je de nodige draadjes hier vinden
Je kan het zo gek / mooi maken als jij wilt
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Jup, wat dat betreft is dit forum geweldig!
Heb de rails even bekeken, het is inderdaad geweldig mooi spul zeg!
Beetje balen dat ik nu de investering in Minitrix heb gedaan, had ik me toch nóg beter voor moeten bereiden.
Wellicht dat de toekomstplannen wel in Peco gelegd gaan worden
Heb de rails even bekeken, het is inderdaad geweldig mooi spul zeg!
Beetje balen dat ik nu de investering in Minitrix heb gedaan, had ik me toch nóg beter voor moeten bereiden.
Wellicht dat de toekomstplannen wel in Peco gelegd gaan worden
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Stoppen met balen , het Roco materiaal is bij Fleischmann ondergebracht en daar kun je dus de 10° wissels ook kopen. En Roco en Minitrix passen prima op elkaar. Ik vind Peco namelijk niks, een handvol bielzen met wat metaal. Een wissel bevat toch echt meer onderdelen. Verder pik je de Peco banen er zo uit, maar wel in negatieve zin. Er wordt geklaagd over te hoge rails, maar dat de wissel layout Engels is daar hoor je niemand over, en ik heb het dan niet over een engels wissel. Ik ben zelf bezig met de keuze wat voor materiaal ik zal nemen. Uit de nodige boeken heb ik plaatjes van en de modelbaan en het echt. Zelfs de 15° wissels valt niet uit de toon als je daar een plaatje naast zet uit het echt met dezelfde layout.Hoontje schreef:Beetje balen dat ik nu de investering in Minitrix heb gedaan, had ik me toch nóg beter voor moeten bereiden.
Groeten,
Joop
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Joop, kun je eens wat meer uitleg geven over wat je hier allemaal schrijft? Je bent nl. de eerste die ik er zo over hoor, en daar kunnen we misschien wat van opsteken.Zaunkönigs Bahn schreef:Stoppen met balen , het Roco materiaal is bij Fleischmann ondergebracht en daar kun je dus de 10° wissels ook kopen. En Roco en Minitrix passen prima op elkaar. Ik vind Peco namelijk niks, een handvol bielzen met wat metaal. Een wissel bevat toch echt meer onderdelen. Verder pik je de Peco banen er zo uit, maar wel in negatieve zin. Er wordt geklaagd over te hoge rails, maar dat de wissel layout Engels is daar hoor je niemand over, en ik heb het dan niet over een engels wissel. Ik ben zelf bezig met de keuze wat voor materiaal ik zal nemen. Uit de nodige boeken heb ik plaatjes van en de modelbaan en het echt. Zelfs de 15° wissels valt niet uit de toon als je daar een plaatje naast zet uit het echt met dezelfde layout.Hoontje schreef:Beetje balen dat ik nu de investering in Minitrix heb gedaan, had ik me toch nóg beter voor moeten bereiden.
Groeten,
Joop
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Wat wil je nog meer? een grote, dikke, lelijke wisselaandrijving om je baan net even wat extras te geven?Zaunkönigs Bahn schreef:[een handvol bielzen met wat metaal
Vaak hebben de mooiere banen Peco, kijk maar eens rond op dit forum. Mensen die voor Peco kiezen, hebben vaak een overwogen keuze gemaakt (niet zoiets van: ik had toch nog een doos XYZ rails op zolder liggen) en vinden (bv) realistische boogstralen belangrijk. Ik zie ook vaker mensen van andere merken overstappen op Peco dan andersom.Zaunkönigs Bahn schreef:Verder pik je de Peco banen er zo uit, maar wel in negatieve zin
Huh?? Peco 55 is de laagste die je kunt kopen (op fiNescale na - maar dat is voor autisten ).Zaunkönigs Bahn schreef:Er wordt geklaagd over te hoge rails
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Joop bedankt voor jou zijde van het verhaal. Heb mij vandaag eens zitten verdiepen in die railssoort. Hij oogt inderdaad wel mooier, maar ik ga toch door met de minitrix rails. (Koppige Brabo!!! ) Deze heb ik nu eenmaal gekocht en om nu opnieuw geld uit te geven is voor mij even niet haalbaar... (Ben aan het sparen voor het digitaliseren...)
Groet,
Hoontje
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Alwin, je kunt je Minitrix gewoon combineren met andere merken rails als je dat wilt. Als het code 80 is gaat dat zonder aanpassingen of verloopstukjes. Je kunt er dan evt. voor kiezen om van een ander merk die mooiere/goedkopere railstukken te gebruiken.
Ik heb hier op de baan Minitrix, Roco, Fleischmann en Peco code 80 door elkaar liggen, zonder problemen. Zo kon ik het nodige hergebruiken. De wissels die in het zicht liggen zijn allemaal Peco, die combineren mooi op een prettige manier met betaalbaar.
Ik heb hier op de baan Minitrix, Roco, Fleischmann en Peco code 80 door elkaar liggen, zonder problemen. Zo kon ik het nodige hergebruiken. De wissels die in het zicht liggen zijn allemaal Peco, die combineren mooi op een prettige manier met betaalbaar.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Hoi Joop,Zaunkönigs Bahn schreef:Hoontje schreef: Ik vind Peco namelijk niks, een handvol bielzen met wat metaal. Een wissel bevat toch echt meer onderdelen. Verder pik je de Peco banen er zo uit, maar wel in negatieve zin. Er wordt geklaagd over te hoge rails, maar dat de wissel layout Engels is daar hoor je niemand over, en ik heb het dan niet over een engels wissel.
Groeten,
Joop
Sorry dat ik je dit vraag, maar ik kan me absoluut niet vinden in je mening. Peco 55 is juist het meest realistische rails die je krijgen kan behalve zelfbouw. Ik vraag me dan ook af wat je nu mist in de wissels?
Zou je dit nader willen toelichten?
Groetjes
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Aangezien de railbedding waarmee ik wil gaan 'experimenteren' tot september niet voorradig is, alvast begonnen met de omgeving van het emplacement.
Vandaag even aan het rekenen geweest wat het zou gaan kosten om 1 of 2 omliggende fabrieken van styreen na te bouwen... Dat is (véél) duurder dan bestaande modellen gebruiken en eventueel waar nodig aan te passen.
Desalniettemin is de 'van Leeuwen Transport & Buizen Loods' een feit; dit was een zelfbouwproject om er weer eens in te komen en het werk vordert gestaag... De loods staat haaks op het emplacement. Vroeger liep 1 van de sporen door tot op het terrein van van Leeuwen, maar hier zijn ooit 3 loodsen gewoon direct bovenop het in onbruik geraakte spoor gebouwd. Ze vormen hier dan ook het einde van de 'tafel'.
Maar foto's zeggen meer dan mijn geklets...
Vandaag even aan het rekenen geweest wat het zou gaan kosten om 1 of 2 omliggende fabrieken van styreen na te bouwen... Dat is (véél) duurder dan bestaande modellen gebruiken en eventueel waar nodig aan te passen.
Desalniettemin is de 'van Leeuwen Transport & Buizen Loods' een feit; dit was een zelfbouwproject om er weer eens in te komen en het werk vordert gestaag... De loods staat haaks op het emplacement. Vroeger liep 1 van de sporen door tot op het terrein van van Leeuwen, maar hier zijn ooit 3 loodsen gewoon direct bovenop het in onbruik geraakte spoor gebouwd. Ze vormen hier dan ook het einde van de 'tafel'.
Maar foto's zeggen meer dan mijn geklets...
- Bijlagen
-
- Het 'asfalteren' van het dak van de loods.
- IMG_1726 detail asfalt dak Van leeuwen loods.jpg (127.37 KiB) 28040 keer bekeken
-
- De 3 losse muurdelen van de Van Leeuwen loods uit Evergreen Styreen plaat.
- IMG_1716 De loods muren Van leeuwen.jpg (66.48 KiB) 28040 keer bekeken
-
- Gelukkig zit het kenmerkende profiel al in de plaat zelf...
- IMG_1717 detailopname loods van Leeuwen.jpg (54.16 KiB) 28040 keer bekeken
-
- De 3 nu nog kale muren van de Loods aan elkaar verbonden en zelfstandig staande. Beschilderen en decals kunnen binnenkort aangebracht worden...
- IMG_1724 Loods van Leeuwen kaal.jpg (45.26 KiB) 28040 keer bekeken
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
En nog enkele plaatjes en dan ga ik rap slapen!
- Bijlagen
-
- De loods wand heeft in het echt 1 donkerblauwe baan. Nu zijn model'broertje' ook!
- IMG_1728 detailopname wand van Leeuwen loods.jpg (95 KiB) 28039 keer bekeken
-
- Eindresultaat van het asfalteren van het dak. Helaas zijn de aangebrachte verhogingen in het dak (de dakrandjes) niet te zien op de foto...
- IMG_1727 detailopname dak van Leeuwen loods.jpg (42.17 KiB) 28039 keer bekeken
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
De slaap wilde niet komen... De ideeen echter wel... Dus maar even eruit en stilletjes een kale, groffe opzet gemaakt voor de witte loods op het Wanzl winkelinterieur terrein.
Ook een en ander nog opgemeten op de bodemplaat en tot mijn spijt ontdekt dat niet alle bedrijven uit de omgeving passen. Nu maar eens kijken of ik de WANZL winkelinterieurfabriek nagebouwd krijg met alle losse gebouwen die er staan. Eerder zei ik dat het een te kostbare taak zou worden, maar zojuist ontdekte ik dat een pakketje van Evergreen niet 1 maar 3 of soms zelfs 4 styreen platen bevat. Het moet dus m.i. te doen zijn om in elk geval 1 gebouw op te bouwen. Los van alle kleine loodsjes die overal verspreid staan rondom het emplacement.
Ook een en ander nog opgemeten op de bodemplaat en tot mijn spijt ontdekt dat niet alle bedrijven uit de omgeving passen. Nu maar eens kijken of ik de WANZL winkelinterieurfabriek nagebouwd krijg met alle losse gebouwen die er staan. Eerder zei ik dat het een te kostbare taak zou worden, maar zojuist ontdekte ik dat een pakketje van Evergreen niet 1 maar 3 of soms zelfs 4 styreen platen bevat. Het moet dus m.i. te doen zijn om in elk geval 1 gebouw op te bouwen. Los van alle kleine loodsjes die overal verspreid staan rondom het emplacement.
- Bijlagen
-
- De kleine witte loods op het terrein van WANZL winkelinterieurs. Het rare is dat het best een hoge lange loods is in werkelijkheid, met slechts 1 deur en geen ramen...
- IMG_1731 Witte loods WANZL.jpg (49.12 KiB) 28035 keer bekeken
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Hallo Joop.
Erg mooi project
Hoe groot is de ruimte waar het totaal gaat komen ?
sucses, toppie
Martin de Deugd
Erg mooi project
Hoe groot is de ruimte waar het totaal gaat komen ?
sucses, toppie
Martin de Deugd
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Hallo,
Hoe groot Joop zijn traject is weet ik niet; dit project van mij komt in beginsel als module van 122cm X 60cm in een groter geheel van ongeveer 3.50 x 90 cm.
Groetjes,
Hoontje
Hoe groot Joop zijn traject is weet ik niet; dit project van mij komt in beginsel als module van 122cm X 60cm in een groter geheel van ongeveer 3.50 x 90 cm.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Martin, "Hoontje" heet Alwin. Joop is die andere (die nog wat ging terugmelden over waarom rails wel of niet realistisch zijn ).mdedeugd schreef:Hallo Joop.
Erg mooi project
Hoe groot is de ruimte waar het totaal gaat komen ?
sucses, toppie
Martin de Deugd
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
En waar wij dus met smart op zitten te wachtenshoven schreef:Martin, "Hoontje" heet Alwin. Joop is die andere (die nog wat ging terugmelden over waarom rails wel of niet realistisch zijn ).mdedeugd schreef:Hallo Joop.
Erg mooi project
Hoe groot is de ruimte waar het totaal gaat komen ?
sucses, toppie
Martin de Deugd
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Moderator
- Berichten: 4684
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn N-baan / Emplacement Oosterhout '5 - eiken'
Vandaag weer even kunnen hobbyen.
De loods staat op zijn plaats en het hekwerk en bomenrij zijn geplaatst. Ook ligt het grind rondom de loods al op zijn plaats en ben ik aan het wachten tot de lijm gedroogd is. Daarna staat het verwijderen van het overtollige grind op het programma en het 'planten' van het groen rondom de bomenrij.
Groetjes
Hoontje
De loods staat op zijn plaats en het hekwerk en bomenrij zijn geplaatst. Ook ligt het grind rondom de loods al op zijn plaats en ben ik aan het wachten tot de lijm gedroogd is. Daarna staat het verwijderen van het overtollige grind op het programma en het 'planten' van het groen rondom de bomenrij.
Groetjes
Hoontje
- Bijlagen
-
- De loods staat op zijn plaats en het hekwerk en de bomenrij zijn ook geplaatst. Het grind ligt te drogen.
- IMG_1735 eindresultaat loods en hekwerk.jpg (57.48 KiB) 29198 keer bekeken
-
- Het hoge hekwerk rondom de loods is geschilderd in 'van Leeuwen blauw' en ligt rustig te drogen
- IMG_1733 hekwerk van Leeuwen loods.jpg (114.45 KiB) 29198 keer bekeken
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid