Dit de complete trein, Roco ET-85:

Kap verwijdert, het frame van de bijwagen:

De printplaat verwijdert:

De lichtstrip op de printplaat geplakt: Op de lichtstrip een brugcelletje geplaatst zodat de verlichting altijd brand.
De trein is digitaal.

De printplaat weer op zijn plek en verlichting aangesloten, de wagon op de baan gezet.
De verlichting brandt:

De kap er weer op:

Jammer is dat door de vorm van het frame de verlichting niet over de helelengte kan, in de motorwagen is helemaal geen plek.
Hier ga ik op broeden en hoop toch met een oplossing te komen.
Op deze foto's zit er een weerstand van ± 0,5 K in, daardoor is het licht nog wat te fel.
Gekeken of de verlichting voor de motorwagen tussen de kap en de print voor de motor past maar helaas kom 0,5 á 1 mm tekort.
De verlichting die ik in de bijwagen heb gebruikt is komt van de rol, aan de onderkant zit dubbelzijdig plakband en orgineel zit er over de strip aan de bovenkant een halfronde gel, lijkt op siliconenkit.
Deze gel heb ik verwijdert, moet je mee oppassen want soms trek je de gele lens van led eruit.
Het geheel neemt dan wat minder ruimte in.
Ga nu proberen door de led van de strip te halen en met dun dubbelzijdig plakband op de print te plakken en met draadjes met elkaar te verbinden.Hoop dat het niet door de kap heenschijnt. Anders moet er aluminiumkleurig plakband in.
Ben bezig geweest met de motorwagen, eind van het liedje is dat er geen verlichting in zit en de frontverlichting het ook niet meer doet.
Waarschijnlijk met het prutsen kortsluiting gemaakt met de frontverlichting (wit) van de decoder.
De decoder zit er trouwens een beetje rommelig in, printplaat schuin doorgeslepen.
Kan kijken of de gele draad het nog doet, anders een nieuwe decoder.
Als er een andere motor in gaat heb je nog steeds het probleem van de metalen kap die over de motor zit.
Deze zou je kunnen verwijderen, de lok wordt daardoor iets lichter.
Ga nog eens proberen deze kap te verwijderen, zit door de draden van de decoder opgesloten.
Laat dan de orginele motor zitten, deze zit vast aan de onderkant aan het basisframe.
Wat heb ik gedaan:
Van de strip met LED's heb ik er 6 (7, 1 deed het niet meer) afgesoldeerd.
Op de printplaat dubbelzijdig plakband (dun) geplakt, aan de LED's draadje gesoldeert, dat gaat best makkelijk.
Het mooiste zou dat gaan met een isolerende hittebestendige plaat, maar die heb ik niet. Iemand ideeën?
Heb het nu op een plaat laminaat gedaan.
De LED's op het plakband geplakt en 1 naast de frontverlichting en 1 op de plek van de achterverlichting (niet aanwezig)
De LED's 3 aan 3 in serie en deze sets parallel aan elkaar. Daar een 2K2 weerstand voor en dit direkt met de spanningdraden verbonden.
Getest en de LED's deden het. De kap er op de LED's deden het nog steeds maar waren door de kap zichtbaar, zichtbaar in bestuurderscabine
maar NIET in de passagiersruimte en daar was het toch om begonnen.
Heb er geen foto's van, helaas.
In de kap lichtdicht plakband(aluminium kleurig) geplakt maar daardoor zag je alleen het licht door de kap niet meer.
De foto's van de bijwagen zijn ook hier bruikbaar om een beeld te krijgen, alleen zit er nog een motor in.
Nu verder om de frontverlichting van lok weer voor elkaar te krijgen.