Matte Humbrol verf
Matte Humbrol verf
Ik heb bij matte Humbrol verf zeer regelatig dat het glanzend op droogd. Doe ik iets niet goed of is het k#t verf. Met Revell heb ik dit nooit gehad maar de lokale treinen winkel verkoopt alleen maar Humbrol.
Re: Matte Humbrol verf
Heb je wel goed doorgeroerd? Matte verf heeft de neiging uit te zakken, de 'drab' op de bodem moet ook echt goed doorgeroerd worden. Zelf gooi ik altijd 2 kogellager-kogeltjes er in. Eerst met een stokje oid even goed doorroeren zodat het weer homogeen wordt, dekseltje er op en schudden maar.
Zelf heb ik ook al een paar keer ervaren dat de ene matte verf hier bevattelijker voor is dan de andere. Alleen is het bij mij nooit opgekomen om te kijken of dat misschien fabrikant-gerelateerd is.
Zelf heb ik ook al een paar keer ervaren dat de ene matte verf hier bevattelijker voor is dan de andere. Alleen is het bij mij nooit opgekomen om te kijken of dat misschien fabrikant-gerelateerd is.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Dat van die kogellagers er in is wel een heel goed idee!
Heb zelf al eeuwen geen Revell meer gebruikt en paar maanden terug wel wat Humbrol gekocht. Ik heb bij Artitec wel eens gevraagd wat zij adviseerde en de beste man vertelde mij dat ze zelf dus Humbrol gebruikte. Ben er ook tevreden mee, maar heb het resultaat ook niet vergeleken met Revell... een idee om eens te proberen.
Heb zelf al eeuwen geen Revell meer gebruikt en paar maanden terug wel wat Humbrol gekocht. Ik heb bij Artitec wel eens gevraagd wat zij adviseerde en de beste man vertelde mij dat ze zelf dus Humbrol gebruikte. Ben er ook tevreden mee, maar heb het resultaat ook niet vergeleken met Revell... een idee om eens te proberen.
Proost,
Wouter
Wouter
Bekend probleem, het spul wat ervoor zorgt dat de verf mat is, bezinkt - met genoemde gevolgen.
Ik heb ook het idee dat matte verf erg aan veroudering onderhevig is, m.a.w. het wordt steeds moeilijker om het goed gemengd te krijgen. Ik heb al eens zitten te denken om een "schudmachine" te maken, zoals de ook bij de doe-het-zelf hebben.
Ik heb ook het idee dat matte verf erg aan veroudering onderhevig is, m.a.w. het wordt steeds moeilijker om het goed gemengd te krijgen. Ik heb al eens zitten te denken om een "schudmachine" te maken, zoals de ook bij de doe-het-zelf hebben.
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Humbrol en Revell enamel verf die mat is, kun je echt mat krijgen.
Nadeel van de verf is dat er een olie-achtig oplosmiddel in zit, dat geeft de glans.
Wil je hem echt mat, schud dan NIET voor gebruik. Haal met een lucifer een klodder verf uit het potje en deponeer dit op een triplex plankje. Dit plankje zuigt de olie op.
Met een kwast een beetje uitsmeren op het plankje en daarna aanbrengen waar je het wilt hebben.
Het resultaat is dan een mooie matte verflaag.
Groetjes,
Jos
Nadeel van de verf is dat er een olie-achtig oplosmiddel in zit, dat geeft de glans.
Wil je hem echt mat, schud dan NIET voor gebruik. Haal met een lucifer een klodder verf uit het potje en deponeer dit op een triplex plankje. Dit plankje zuigt de olie op.
Met een kwast een beetje uitsmeren op het plankje en daarna aanbrengen waar je het wilt hebben.
Het resultaat is dan een mooie matte verflaag.
Groetjes,
Jos
Ik heb een oude laboratorium schudmachine.
Deze werd gebruikt voor reageerbuisjes en werkt perfect voor die kleine verfpotjes.
Maar meestal gebruik ik de onderste drap om iets echt een kleur te geven, werkt veel fijner.
gr. Ron.
Deze werd gebruikt voor reageerbuisjes en werkt perfect voor die kleine verfpotjes.
Maar meestal gebruik ik de onderste drap om iets echt een kleur te geven, werkt veel fijner.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Ik beb blij dat ik dus kennelijk niet de enige ben met dit probleem, voelde mij al een beetje dom
Bedankt voor jullie reacties, ik ga e.a. eens uitproberen.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga e.a. eens uitproberen.
Ik gebruik zelf alleen nog maar verf van Citadel. Dekt perfect, vloeit heerlijk. Na jaren Revell en Humbrol wil ik niks anders meer. Er zitten genoeg Games Workshops in Nederland. Hun penselen zijn trouwens ook perfect. Het is allemaal wel wat prijzig, maar dat is het me wel waard.