Fladder railways

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder

Fladder railways

Bericht door Thrillseeka »

Hoi,

Sinds een aantal weken zit ik er aan te denken om mijn baan te gaan vervangen voor een nieuwe baan. De baan is toch iets teveel 2 rondjes geworden die naast elkaar liggen en dus te weinig rij tijd en wil ik eigenlijk gaan kijken om het spulletje wat meer te gaan automatiseren.

Ook het feit dat me vriendin over de troep in onze extra kamer regelmatig klaagt en het feit dat we volgend jaar gaan trouwen en wie weet wat daar uit voort komt, zat ik te denken om hem in de berging te gaan bouwen.

De berging zelf is 2,20m bij 2,5m ik zat te denken om de baan dan ook in een hoek te bouwen van 2 bij 2 meter.

Tot nu toe ben ik wat gaan tekenen en kom ik hierop uit:
Afbeelding

Het stukje met station ben ik eigenlijk wel tevreden over. Ook het feit dat als de trein het ene perron uitgaat dan een stukje rijd en weer uit komt bij een ander perron.

Het rechter gedeelte naar beneden ben ik nog niet over te spreken hier wil ik ms een spiraal in maken om eventueel daaronder een schaduw station te bouwen.

Ook zou ik het wel mooi vinden om een beetje een brug te bouwen die over een ander spoor heen gaat. Het hoeft dus niet dubbel sporig te zijn.

Tips zijn erg welkom.

Het is getekend in anyrail en de layout kan je hier downloaden: http://sdrv.ms/17iEwBb

Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

jdoublev

Re: Fladder railways

Bericht door jdoublev »

Hallo

Als ik zo naar je layout kijk, dan stel ik mij de vraag of je wel genoeg rij mogelijkheden hebt in je baan. Op dit moment kunnen je treinen eens ze op de baan staan eigenlijk niets anders doen het circeltje afmaken. Zo kunnen bijvoorbeeld je 2 kopsporen in het station enkel maar bereikt worden vanaf de buitenste baan.

Ansich is het wel een leuk ontwerp, maar het ontbreekt naar mijn mening rij/rangeer mogelijkheden om lang plezier aan je baan te beleven.

Groeten

Don't look back all the time, you might bump into something.
Hier kan je mijn baanplan vinden

RonaldB

Bericht door RonaldB »

Hoi
Als ik aan een berging denk, zie ik een houten of stenen huisje in de achtertuin.
Dan rijst bij mij de volgende vraag. Hoe goed geïsoleerd en verwarmd de berging is?
Dit, omdat een treinenbaan niet van vocht, en extreme temperatuursverschillen houdt.
Wat het banenplan betreft is het natuurlijk wel erg groot en daar kan je dan mooi veel scenery en landschap in kwijt.
Maar ik zie inderdaad weinig speelmogelijkheden, wagonnetjes ophalen en weer wegzetten. verschillende treinen laten rijden.
Daar zou je je nog eens in moeten verdiepen.
succes
Ronald

PS. Dit is een van de moeilijkste dingen. Menig sporen plan zijn bij velen in de prullenbak beland.

Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder

@jdoublev ja daar zat ik ook te denken vraag me alleen af waar ik eventueel de wissels om van spoor te wisselen zou kunnen maken?
Tevens zat ik te denken om een spiraal te maken naar beneden waar als het waren een keer lus in komt, dan krijg je als het waren 1 groot rondje in plaats van 2.

@RonaldB
Ik woon in een appartement en dus op de begane grond hebben wij een berging waar je de fiets in kwijt kan enzo... Onze berging ligt precies in het midden van het gebouw dus aan alle kanten hebben we geen buiten muren, dit zou iig warmte verschillen te niet moeten doen. Qua vocht verwacht ik eigenlijk niet echt problemen, kan wel eens een lucht vochtigheids meter daar neer zetten.

Let love rule

Onderwerp starter
Thrillseeka
Forum-Beheerder

ik zat aan zoiets te denken als schaduw station:
Afbeelding

Vraag me alleen af of die sporen niet net te kort zijn er ligt nu 1 stuk flexible rails van 777 mm tussen.

Het bovenste gedeelte een snelle schets van gemaakt:
Afbeelding

Let love rule
Plaats reactie