Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Nou RobertNmnnm,

Dat zal nog wel even gaan duren, al gaat het plannen (op bierviltjes, achterkant van weerkaarten, etc.) rustig door. Voordat de eerste schop van het Rheintal de grond in kan -en dat kan al best wel snel!- wil ik eerst de rechtermodule van Beksheim aanpassen. Ook daar ben ik al mee bezig. Dus we zijn alweer een beetje aan het slopen. Voor vandaag zien de prospecten er gunstig uit; ik kan sinds tijden weer eens rustig aan rijden en fotootjes maken. Vanmiddag dan hopelijk een beetje bouwen in de zon.

Grtz,

Jeroen


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2118
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Robert_N-Nm »

En? Is er nog een beetje zon geweest?


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Tjoow,

Jazeker! Maarrr....para's droppen, verder arbeiden, huis verven, bootje varen, BBQ'en, max escalación gaan 's avonds, tussendoor bierdrinken.....

Er is weinig nog van terecht gekomen. Van bouwen, althans. Wel heb ik wat onderhoud gepleegd, want ik had op een gegeven moment zo'n 10 loks stilstaan in de remise. Dan pak je gewoon een andere, dus het is allemaal luiheid geweest. Hier en daar was een decoder overleden, decoders zijn van baasje gewisseld (of is het juist de decoder die als baas een andere behuizing heeft gekozen?!) en dat soort fratsen.

Nu zijn er vandaag weer 3 decoder binnen gekomen en ik denk dat ik daar vanavond mee aan de gang ga. Pas volgende week zal het wel scenery bouwen worden. Eerst FF een beter plan maken.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

jboelen
Berichten: 57
Lid geworden op: 02 dec 2012 13:20

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door jboelen »

Jeroen schreef:Tijd voor bier en chips. Ga het maar vast pakken, want de nieuwste film is nog niet online. Dik kwartiertje nog!


Houdoee!
Hier kan ik de hele dag naar kijken :D


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Zo, heeeee....lang geleden weer. Maarrrrr: vandaag weer een aardige update en fotosessie enzo. Door al dat moois op het forum kreeg ik weer veel motivatie om ook weer eens te gaan fotograferen. Ik heb de afgelopen tijd wel weinig gedaan met het spoorgebeuren in het algemeen. Ach, zo krijgen de andere hobby's ook eens de aandacht.

Er wordt op het moment wat gesloopt cq. omgebouwd. Hier heb ik nog geen foto's van. Wat ik daarvoor heb gedaan? Loks schoonmaken, inrijden, van decoder wisselen, digitaliseren, etc. etc. Gewoon kutwerk dus allemaal :-)

Een nieuwe telg van de familie, diesel dit keer, de V100. Ofzo.

Afbeelding

....en een andere collega van Brawa, óók diesel, de BR 232 Ludmilla. Hier moest een andere decoder in en wat bladlood in het dak. Dank voor de tip, Maurits!

Afbeelding

Afbeelding

Grote drukte rondom het lok-opstelspoortje.

Afbeelding

Ook in het station. De opstelsporen staan vol, en zojuist vertrekt er een S-bahnlijn vanaf het perron.

Afbeelding

Bijna vergeten. Deze BR 155 heb ik voorzien van een andere stroomafnemer. Staat weer een beetje anders. Excuses voor de slechte foto......heb even zo gauw geen beter.

Afbeelding

De hele dag, dankzij Koploper, denderen er allemaal goederentreinen over de bruggen. Je zal er maar in de buurt wonen. Of....er onder slapen natuurlijk. In een paar uur tijd stond er weer 240 Koploper-kilometers op de teller. En dat met minimale foutjes. Heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Beetje zoomen....

Afbeelding

Beetje close-uppen? Why not......ben toch bezig...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Staaltrein op de brug in perspectief....

Afbeelding

De BR 139 trekt een kolensleepje over het inhaalspoor.....

Afbeelding

De kunstenaars trekken zich niks aan van vervuiling en kalken lekker hun 'tags' op de wagons.

Afbeelding

Nummer twee kan er direct achteraan....vertrekkend van de opstelsporen. Wachtsporen. Weet ik hoe het heet......hij blokkeert in ieder geval de hoofdlijn maximaal.

Afbeelding

En daar moet de S-8 uit....Düsseldorf (moet FF wat verzinnen hoor) weer op wachten. Dat er überhaupt iemand wacht om DU-Beksheim in te gaan...... :?

Afbeelding

En weldra zijn de opstelsporen weer gevuld met het volgende rijtje giftige stoffen, erts, kolen, MiniCoopers, you name it.....

Afbeelding

Houdoeee!!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door gek op stoom »

ze zijn weer MOOI

Gr Andy


Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mikey »

Dat zijn weer een paar mooie plaatjes. Ik volg je foto's graag ;)


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier

brizbo
Berichten: 465
Lid geworden op: 22 nov 2012 19:42
Locatie: België-Laakdal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door brizbo »

Zeer mooi Jeroen!

Top-klasse !


Fabrice
Gebruikersavatar

Overdijk
Berichten: 1423
Lid geworden op: 23 sep 2010 16:30
Locatie: Cadier & Keer

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Overdijk »

Es ist wieder wünderbar ;)


Groetjes Ron

N-spoor - Euregiobaan - Tijdperk IV/V/VI - NS/NMBS/DB - Fleischmann ProfiBoss/TwinCenter - Peco 55
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Wim »

Mooie reportage en leuke details van de scenery. Hulde!


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door BenQ »

Zeer mooie foto's, soms moeilijk te zien of het modelbaan of grootspoor is.
Vind die pompoenen wel leuk, groeit dat een beetje zo vlak naast het spoor. :?:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Top Herr J,

Schitterende foto's weer mooi werk!


Ge Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3201
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Schitterende fotoos. De belichting vind ik erg goed en de composities zijn ook prima gekozen.
Het trein materiaal is lekker vervuilt en dat geeft toch wel een extra dimensie naast de scenery van je baan.
Lekker om z'n mooie collectie treinen te hebben dan kan je lekker variëren.

mvrg bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

JohoMapi
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 880
Lid geworden op: 11 jun 2013 17:48
Contacteer:

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door JohoMapi »

Zeer stemmige foto's en mooi geweathered materieel.
Knap dat er op zo'n grote baan nog veel details in het landschap zijn toegevoegd.


RAILNSCALE Bekijk onze website met 3D-geprinte automodellen, accessoires en gereedschappen: www.railnscale.com
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Mooie nieuwe loks.
Al jeukende handen :?:

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7650
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Krab »

Mooi Jeroen die vervuilde loks maar ,
net als Ron vraag ik me af of die nieuwe loks lang schoon rondrijden . :mrgreen:



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hi,

Nou vast niet lang. Ik wil ze wel eerst perfect rijdend hebben voor de kwast er tegenaan gaat. Heb namelijk nog meer klusjes te doen. Een daarvan is de rechter module opnieuw van scenery voorzien. Daar heb ik al ongelooflijk veel zin in, maar ik ga eerst hier even min of meer precies bedenken wat ik erop wil. En dat betekent ook een extra wissel om de treinenloop nog intensiever te maken. Uiteraard heb ik geen zin om dat weer aan te gaan leggen...maar we moeten wel wat te zien hebben op dat Lochem, toch?

Grtz J

Enne.....thanks voor de schöne commentaren!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Sedert een paar dagen is temperatuur in het Beksheimsche weer enigszins te overleven. Daar moest ik natuurlijk wel even gebruik van maken. De baan smachtte gewoon om bediend te worden.

Aan het bedienen dus maar. Is er godnondeju niks dat fatsoenlijk wil rijden. Toch even de tanden op elkaar en de boel maar even goed schoongeschrobd (manier: SR24 -toch?- op een stukje versleten T-shirt en gummen maar). Verbazingwekkend genoeg reden de treinen instantaneously beter en netjes. Normaal hanteer ik altijd het bekende schuurblokje, maar dit deed echt wonderen. Hier en daar ook nog even wat assen schoonmaken natuurlijk...pff....trek maar eens een paar keer zo'n Flirt van de rails. Daar heb je dus écht geen zin in.....maar goed.

Het rijdt weer! Zonder gekke storingen in een paar dagen zo'n 1170 Koploperkilometers gereden. Tussendoor beetje schoonmaken.....ja, het was weer mooi!

Ehm, foto's dan maar? Tjah.....ik zit er toch!

Klassiek versus het modernere spul. Een magnetron op een wielen en een spaceshuttle met een stroomafnemer. 'T is me wat....

Afbeelding

Linksboven dendert de S3 binnen op spoor 1, terwijl krakend en piepend een kolensleep z'n weg vindt naar de hoofdbaan.

Afbeelding

De nieuwe panto doet t goed op de 155. Net weer een tikkie anders.

Afbeelding

Twee foto's van de 185 die wat kolenbakken trekt. De eerste moet ik nog wat aanpassen, want die is nog wat te oranje. Tja, ik heb er niet altijd zin in.....

Afbeelding

....wel leuk, van die gelijktijdige departures by Koploper.....

Afbeelding

Kijk, meer zoals onderstaande wagon dient die kolenbak te worden.

Afbeelding

Vanuit de heli nog een fotootje van de 482 met een aanzienlijke containersleep.

Afbeelding

Kunnen we er zo weer ff tegenaan, boys?

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Wim »

Het blijft prachtig om te zien Jeroen 8-)


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Mooi, dank u! Ja, ik blijf het leuk vinden om de boel te zien rijden. Gaandeweg ontdek je dan ook nieuwe fotopunten, nieuwe 'Koploper-maneuvres', nieuwe treinsamenstellingen, etc. etc. De verveling is nog niet toegeslagen. De bouwkoorts wel! :mrgreen:

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Speedtesthenk
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 sep 2011 13:09
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Speedtesthenk »

Dat zijn weer erg mooie prenten Jeroen. Blijf je baan een erg goeie inspiratie geven! Heb jij enige suggestie m.b.t. waar je het beste (snelst/ goedkoopst :lol: ) bovenleiding onderdelen kunt bestellen? Bij mijn lokale dealer zijn ze wel redelijk goed geprijsd alleen duurt het eeuwen voordat ik iets binnen krijg :?

Greetz

Thomas


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Snel? Als H@ns terug is van zijn vakantie heeft hij Viessmann (gebruik ik ook) in zijn winkel. Ik bestel eigenlijk altijd bij hem, want dat is rap en zonder problemen. Conrad heeft ook Viessmann. De meeste winkels in Nederland hebben niet een uitgebreide hoeveelheid (Viessmann) N-bovenleiding. Een aantal jaar geleden vertelde de Wentinkjes te Arnhem dat ik 'de enige was die 't kocht'. Zoals je zult begrijpen hebben ze daar in Arnhem dus niet echt veel Viessmann-bovenleiding meer; ik heb er al 2 banen mee gebouwd :mrgreen: :roll:

Goedkoop zul je het niet vinden. Bovenleiding is nu eenmaal niet goedkoop.....vind ik.


Afbeelding

brizbo
Berichten: 465
Lid geworden op: 22 nov 2012 19:42
Locatie: België-Laakdal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door brizbo »

Zoals altijd héél fraai Jeroen, super :shock:

Bij het zien van jouw foto's vraag ik me steeds af, wat voor verlichting jij boven jou baan hebt hangen!?


Fabrice
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door René »

Ja wederom zeer fraai Jeroen. Eredivisie dit.
Ik heb een vraag! Nee, het zijn zelfs drie vragen.
Op de laatste foto naast de 482 groeit prachtig niet al te lang gras. Dat ziet er zeer natuurgetrouw uit. Dat wil ik natuurlijk ook.
Welk merk gras is dat? En hoe lang zijn die vezels? Ik schat zelf zo te zien hooguit 2 mm. En heb je dit gelegd op jouw standaard manier, plasje houtlijm en dan met de hand insteken?


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hartelijk drank!

Ik heb 2 lange TL-armaturen boven de baan hangen links en rechts. Ter hoogte van de wisselstraat hangt een setje spotjes die wat wijd staan opgesteld. Dat is in combinatie met de TL's wel goed te doen en ziet er wel gezellig uit.

Het gras is volgens mij van Polak. Dat de vezels 2 mm zijn kan wel kloppen. Ook met de gesuggereerde methode zat je goed :-) . Dat is overigens het gras direct naast de lok. Die iets daarvoor zijn van die kant-en-klaar graspolletjes. Aan de rand zit gestapeld Wildgras van Heki met bladimitatie van Polak (uit die potjes die naar iets van kattenvoer ruiken).

Bon?

J.


Afbeelding
Plaats reactie