Feldberg
-
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Feldberg-Bahn
Het uithaalspoor moet minimaal de lengte hebben van het langste fabriekspoor plus locomotief. Om een of andere reden kun je het uithaalspoor in de huidige tekening niet verlengen, waarschijnlijk door het paradespoor (?).
Een oplossing kan zijn het volgende.
De aansluiting van het fabrieksspoor bij de toegang tot de draaischijf wordt de aansluiting voor de dieseltractie. De aansluiting hoofdspoor voor de dieseltractie wordt de ingang van je fabrieksspoor. Door deze minimale aanpassing verleg je de twee wissels, die van het uithaalspoor en die van de fabriek. Door deze verlegging kun je nu het uithaalspoor meer lengte meegeven. De dieseltractie is nu aangesloten op de toegang naar het stoom bw wat meer logisch is (in mijn optiek).
Ben het eens met meerdere toegangen tot het bw. Let er verder op dat draaibruggen recht worden aangereden, het onderste spoor is zo te zien een vrij krappe boog. Dat kan (hoeft niet) problemen geven met vooral voorloop wielen.
Verder mooi plan, vooral de meegebogen perrons.
Een oplossing kan zijn het volgende.
De aansluiting van het fabrieksspoor bij de toegang tot de draaischijf wordt de aansluiting voor de dieseltractie. De aansluiting hoofdspoor voor de dieseltractie wordt de ingang van je fabrieksspoor. Door deze minimale aanpassing verleg je de twee wissels, die van het uithaalspoor en die van de fabriek. Door deze verlegging kun je nu het uithaalspoor meer lengte meegeven. De dieseltractie is nu aangesloten op de toegang naar het stoom bw wat meer logisch is (in mijn optiek).
Ben het eens met meerdere toegangen tot het bw. Let er verder op dat draaibruggen recht worden aangereden, het onderste spoor is zo te zien een vrij krappe boog. Dat kan (hoeft niet) problemen geven met vooral voorloop wielen.
Verder mooi plan, vooral de meegebogen perrons.
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: Feldberg-Bahn
Volgens mij moet de lengte van een uithaalspoor tenminste zijn de lengte van de lok plus alle op te halen en af te leveren wagens. Langer mag wel maar hoeft niet.Zaunkönigs Bahn schreef:Het uithaalspoor moet minimaal de lengte hebben van het langste fabriekspoor plus locomotief.
Joops suggestie de aansluiting van dieselloods en raccordement om te wisselen, lijkt mij een heel goede.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Feldberg-Bahn
Bedankt voor je meedenken en reactie.Zaunkönigs Bahn schreef:Het uithaalspoor moet minimaal de lengte hebben van het langste fabriekspoor plus locomotief. Om een of andere reden kun je het uithaalspoor in de huidige tekening niet verlengen, waarschijnlijk door het paradespoor (?).
Een oplossing kan zijn het volgende.
De aansluiting van het fabrieksspoor bij de toegang tot de draaischijf wordt de aansluiting voor de dieseltractie. De aansluiting hoofdspoor voor de dieseltractie wordt de ingang van je fabrieksspoor. Door deze minimale aanpassing verleg je de twee wissels, die van het uithaalspoor en die van de fabriek. Door deze verlegging kun je nu het uithaalspoor meer lengte meegeven. De dieseltractie is nu aangesloten op de toegang naar het stoom bw wat meer logisch is (in mijn optiek).
Ben het eens met meerdere toegangen tot het bw. Let er verder op dat draaibruggen recht worden aangereden, het onderste spoor is zo te zien een vrij krappe boog. Dat kan (hoeft niet) problemen geven met vooral voorloop wielen.
Verder mooi plan, vooral de meegebogen perrons.
Het uit haal spoor is ongeveer even lang want ik denk dat je niet het stukje spoor van het uithaal spoor naar de wissels mee moet rekenen maar de stukjes rail na het wissel bij de fabrieken (denk ik hoor weet het niet zeker) want meer wagens kan je dan niet neer zetten bij de fabrieken want anders blokkeer je de boel. Het klop het inhaal spoor kan niet langer ivb het parade stukje (dat is overigens al gebouwd).
Prima idee om de rails eens om te wisselen en de industrie aansluiting van boven te laten komen, ga ik zeker een opzetje van maken
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Feldberg-Bahn
Hallo,
kleine update. Gisteravond de hele avond gereden met de baan en dat ging eigenlijk wel goed (was al weer enkele weken geleden dat dat was gebeurd). Eerste de poets trein een beetje laten rijden. De poetstrein bestaat nu uit 2 LUX wagens (polijst- en stofzuiger wagen) en de V200.002. Toen die de hoofdbaan had gepoetst ben ik ook met de andere treinen gaan rijden terwijl de poets trein mee liep en zo veel mogelijk de schaduwstations bezocht. Heb de trein nu zo ingericht dat als de V200 stopt ook het zuigen en polijsten stopt en zodar de V200 weer rijd het werk weer begint .
Daarna enkel treinen uit het systeem gehaald (via het schaduwstation Barth) die in de komende tijd onderhoud nodig hebben .
Toch een groot probleem aan het einde (was in ieder geval het einde van het rijden) toe er 2 Fleischmann wissels geen dienst meer deden . Wat de oorzaak is is volledig onduidelijk voor mij. Het betreft hier wisel die er als z'n 5 jaar liggen en altijd goed gewerkt hebben. De wissel spoelen kreeg de wissel tongen niet meer om en heb de wissels er toe uit gehaald. Wat blijkt dat de wisseltongen (intern) als het ware aan elkaar zijn gekleeft (in het binnen werk) en daar door veroorzaken ze een kortsluiting. Je moet heel veel kracht uit oeffenen op het palletje om de wissel tongen te bewegen en als het dan om is komt de wissel tong van zelf terug
Heeft iemand dat wel ens eerder gehad of weet iemand waardoor het komt?
Kortom het rijd weer maar het heeft wel enkel uren geduurd (tot 2 uur vannacht ) want het zat natuurlijk op een plaats waar we weer moeilijk bij konden komen. Vandaag maar weer een op dat stukje veer proefrijden.
mvrg Bob
kleine update. Gisteravond de hele avond gereden met de baan en dat ging eigenlijk wel goed (was al weer enkele weken geleden dat dat was gebeurd). Eerste de poets trein een beetje laten rijden. De poetstrein bestaat nu uit 2 LUX wagens (polijst- en stofzuiger wagen) en de V200.002. Toen die de hoofdbaan had gepoetst ben ik ook met de andere treinen gaan rijden terwijl de poets trein mee liep en zo veel mogelijk de schaduwstations bezocht. Heb de trein nu zo ingericht dat als de V200 stopt ook het zuigen en polijsten stopt en zodar de V200 weer rijd het werk weer begint .
Daarna enkel treinen uit het systeem gehaald (via het schaduwstation Barth) die in de komende tijd onderhoud nodig hebben .
Toch een groot probleem aan het einde (was in ieder geval het einde van het rijden) toe er 2 Fleischmann wissels geen dienst meer deden . Wat de oorzaak is is volledig onduidelijk voor mij. Het betreft hier wisel die er als z'n 5 jaar liggen en altijd goed gewerkt hebben. De wissel spoelen kreeg de wissel tongen niet meer om en heb de wissels er toe uit gehaald. Wat blijkt dat de wisseltongen (intern) als het ware aan elkaar zijn gekleeft (in het binnen werk) en daar door veroorzaken ze een kortsluiting. Je moet heel veel kracht uit oeffenen op het palletje om de wissel tongen te bewegen en als het dan om is komt de wissel tong van zelf terug
Heeft iemand dat wel ens eerder gehad of weet iemand waardoor het komt?
Kortom het rijd weer maar het heeft wel enkel uren geduurd (tot 2 uur vannacht ) want het zat natuurlijk op een plaats waar we weer moeilijk bij konden komen. Vandaag maar weer een op dat stukje veer proefrijden.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Feldberg-Bahn
Hallo,
Heb vandaag het railplan ten aanzien de berijkbaarheid van het baanwerk en het industrie gedeelte aangepast.
Dat was nog best een hele klus om dat uit vogelen
Het baanwerk is nu middels 2 sporen aangesloten en bij calamiteiten blijft het baanwerk berijkbaar.
Hier het resultaat, gaarne op en aan merkingen.
De bouw gaat direct na de zomer beginnen, heb zaterdag al wat hout materialen gehaald bij de bouwmarkt.
mvrgr Bob
Heb vandaag het railplan ten aanzien de berijkbaarheid van het baanwerk en het industrie gedeelte aangepast.
Dat was nog best een hele klus om dat uit vogelen
Het baanwerk is nu middels 2 sporen aangesloten en bij calamiteiten blijft het baanwerk berijkbaar.
Hier het resultaat, gaarne op en aan merkingen.
De bouw gaat direct na de zomer beginnen, heb zaterdag al wat hout materialen gehaald bij de bouwmarkt.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: Feldberg-Bahn
Ik kan zo even geen aanpassingen bedenken. Betekend een mooi plan
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Feldberg-Bahn
Nice.
Ik zie nog 1 wissel die nergens naar toe gaat Of heb je daar nog een plan voor
Ik zie nog 1 wissel die nergens naar toe gaat Of heb je daar nog een plan voor
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Feldberg-Bahn
Patrick,
Daar komt een afvalbak onder te staan of een digitale bittenbak.
Het plan ziet er leuk uit, hoop voor je dat het bouwen ook goed gaat.
Daar komt een afvalbak onder te staan of een digitale bittenbak.
Het plan ziet er leuk uit, hoop voor je dat het bouwen ook goed gaat.
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 21 okt 2012 12:30
Re: Feldberg-Bahn
Ziet er goed uit,
inderdaad 2 dode spoortjes die nog niet af lijken.
en het linker engelse wissel, vlak voor de brug. Deze blijft mij steken, misschien dat deze redundant uitgevoerd kan worden. Het oogt nu namelijk heel zwak en als die uitvalt ligt het hele gebied plat.
(een beetje vergelijkbaar zoals de twee banen tussen rotterdam en den haag, als hierop iets gebeurt ligt de hele randstad achter op schema.)
inderdaad 2 dode spoortjes die nog niet af lijken.
en het linker engelse wissel, vlak voor de brug. Deze blijft mij steken, misschien dat deze redundant uitgevoerd kan worden. Het oogt nu namelijk heel zwak en als die uitvalt ligt het hele gebied plat.
(een beetje vergelijkbaar zoals de twee banen tussen rotterdam en den haag, als hierop iets gebeurt ligt de hele randstad achter op schema.)
-
Onderwerp starter - Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Feldberg-Bahn
Hallo allen,
@Patrick: goed gezien van dat wissel daar is wat fout gegaan. Wordt vervangen door een stukje rail.
@Ben: bedankt voor je reactie ne er komt geen schroot handel
@Matthijs: Jij schijft 2 stukje die niet af gebouwd zijn kan er maar 1 vinden waar is de 2e?
De linkse kruissing is nodig voor het berijken van mijn zijlijn operrons
mvrg Bob
@Patrick: goed gezien van dat wissel daar is wat fout gegaan. Wordt vervangen door een stukje rail.
@Ben: bedankt voor je reactie ne er komt geen schroot handel
@Matthijs: Jij schijft 2 stukje die niet af gebouwd zijn kan er maar 1 vinden waar is de 2e?
De linkse kruissing is nodig voor het berijken van mijn zijlijn operrons
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 21 okt 2012 12:30
Re: Feldberg-Bahn
Een van je sporen stopt vlak voor de draaischijf, ik weet niet of dat opzettelijk is of niet.
En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.
En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Feldberg-Bahn
matthijskuiper schreef:Een van je sporen stopt vlak voor de draaischijf, ik weet niet of dat opzettelijk is of niet.
En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.
Hallo Matthijs, het spoor dat ophoud voor de draaischijf klopt, er moet nog een stootblok op komen. Daar worden de kolen aangeleverd voor de kolenbunkers. Zal eens kijken of ik die bewuste kruiswissel kan vervangen voor 2 normale wissels. Alleen het verkeer dat van oost naar west gaat en het zijlijn verkeer komt over dat wissel. Het overige verkeer blijft op de lijn er net boven. Maar toch, als ik er 2 gewone wissels van kan maken zal ik dat zeker doen.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Feldberg-Bahn
Is het geen optie om dat spoor van de kolenwagons ook op de draaischijf aan te koppelen? Dan creëer je ineens een overloop mogelijkheid voor arriverende kolentreinen.bob vermeulen schreef:matthijskuiper schreef:Een van je sporen stopt vlak voor de draaischijf, ik weet niet of dat opzettelijk is of niet.
En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.
Hallo Matthijs, het spoor dat ophoud voor de draaischijf klopt, er moet nog een stootblok op komen. Daar worden de kolen aangeleverd voor de kolenbunkers. Zal eens kijken of ik die bewuste kruiswissel kan vervangen voor 2 normale wissels. Alleen het verkeer dat van oost naar west gaat en het zijlijn verkeer komt over dat wissel. Het overige verkeer blijft op de lijn er net boven. Maar toch, als ik er 2 gewone wissels van kan maken zal ik dat zeker doen.
mvrg Bob
-
Onderwerp starter - Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Feldberg-Bahn
ja, dat is mogelijk om te doen en waarschijnlijk ook wijs om te doen . In eerste instantie dacht ik iets verhoogt te maken maar dat moet blijken tijdens de bouw of dat dat gerealiseerd kan worden en anders is aansluiten op de draaischijf een heel goede optie.Raider schreef:Is het geen optie om dat spoor van de kolenwagons ook op de draaischijf aan te koppelen? Dan creëer je ineens een overloop mogelijkheid voor arriverende kolentreinen.bob vermeulen schreef:matthijskuiper schreef:Een van je sporen stopt vlak voor de draaischijf, ik weet niet of dat opzettelijk is of niet.
En de engelse wissel zag ik inderdaad naar de zijstukken gaan, maar bijna alle treinen komen hierover. Vandaar dat ik dacht det het miscchien verstandiger was om deze dubbel uit te voeren.
Hallo Matthijs, het spoor dat ophoud voor de draaischijf klopt, er moet nog een stootblok op komen. Daar worden de kolen aangeleverd voor de kolenbunkers. Zal eens kijken of ik die bewuste kruiswissel kan vervangen voor 2 normale wissels. Alleen het verkeer dat van oost naar west gaat en het zijlijn verkeer komt over dat wissel. Het overige verkeer blijft op de lijn er net boven. Maar toch, als ik er 2 gewone wissels van kan maken zal ik dat zeker doen.
mvrg Bob
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 3209
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Feldberg-Bahn
Hallio,
Heb vanmorgen nog wat foto's gemaakt van de huidige status van het zuidelijke deel van de baan.
Nu het grote schaduwstation af is nog maar even van genieten van het uitzicht. Zodra ik weer terug ben van een lange reis naar Niew Zeeland en Australie ga ik beginnen met de spanten naar boven en de aansluiting van de bovenste parade baan naar het stations viveau.
mvrg bob
Heb vanmorgen nog wat foto's gemaakt van de huidige status van het zuidelijke deel van de baan.
Nu het grote schaduwstation af is nog maar even van genieten van het uitzicht. Zodra ik weer terug ben van een lange reis naar Niew Zeeland en Australie ga ik beginnen met de spanten naar boven en de aansluiting van de bovenste parade baan naar het stations viveau.
mvrg bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 21 okt 2012 12:30
Re: Feldberg-Bahn
Sprakeloos wat een mooie collectie!
Gr. Gerhard
Gr. Gerhard
Gr. Gerhard
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Overdachheim.
Ins Diemeltal.
Tal der Eichhörnchen.
Kleinerbach.
Reenactor WW2.
Modelbouwclub Epe.
Re: Feldberg-Bahn
[jaloersmodus]Dit is pas baan[/jaloersmodus]
Schitterende collectie, geweldig om zo veel materiaal bij elkaar te zien
Mvg,
Ad
Schitterende collectie, geweldig om zo veel materiaal bij elkaar te zien
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Re: Feldberg-Bahn
Beste Bob,
Wat is het me toch een schitterende ruimte en prachtig materieel!!
Erg mooi!
Gegroet Arend
Wat is het me toch een schitterende ruimte en prachtig materieel!!
Erg mooi!
Gegroet Arend
Re: Feldberg-Bahn
kelere zooi zeg, je mag nog wel ff opruimen voor je op reis gaat.
waar moet nu precies die uitbreiding komen waar je nu druk mee bent ?
gr.
M.
waar moet nu precies die uitbreiding komen waar je nu druk mee bent ?
gr.
M.
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here