Ik heb mijn baanplan weer geupdate. Er is nu weer meer scenery ingetekend. Ik heb beslag weten te leggen op het goederenstation, dus de twee spoortjes bij de Dujardin fabriek zijn weer terug. Om dat ik toch bezig was heb ik dat opnieuw getekend, de sporen liggen er nu beter bij. Ik kan het goederenstation nu gebruiken als overslag station, dus aan twee zijde goederenwagons. Bij de stadsbrug heb ik weer en stukje gebouw ingetekend. Aan het einde plaats ik alleen de voorkant van een gebouw, dat is dus nog minder dan een half huis.
B1 = Kibri 37434 eigen samenstelling
B2 = Arnold 6310 watertoren
B3 = Faller 2154 seinhuis eigen samenstelling (25 jaar oud of zo)
4A t/m 4C = Kibri 37444
W1 = Faller 222177 en Arnold 6420.
De rest staat in de tekening. Ik heb nog niet beslist over de halve huizen ed. Wel aan het rekenen geweest of de ruimte toereikend is en dat is het. Het blok stelt niet alleen halve huizen voor, maar ook een weg en een arcade.
Afgelopen weekeinde en deze week erg veel bezig geweest met info opzoeken over de Dujardin wijnfabriek en het is me gelukt om nog meer oude foto's te downloaden. De fabriek gaat bestaan uit de genoemde pakketten, van enkele worden er 2 of 3 stuks toegepast die dan op een andere manier in elkaar worden gezet. Ik kan op de gegeven ruimte ongeveer 3/4 van de fabriek weergeven. Die andere 1/4 is de achterzijde van de fabriek en meer kantoorruimte, er is geen info over. Ik heb de Pola brouwerij erbij gezet, er zijn een aantal zaken interessant, maar mogelijk wordt het niet gebruikt, weet nog niet hoe een en ander uitpakt. Het Kibri 37188 pakket wordt voor de helft gebouwd, dus de zaag erin. In de foto's uit de jaren van voor de oorlog staat zo'n gebouw, maar dan voor ongeveer de helft met dezelfde kap en ongeveer dezelfde gevel.
Bij het Dammtor station staat linksboven nog een seinhuis getekend, ben er nog niet uit hoe dat er uit moet zien. Op foto's van Dammtor staat ook een klein gebouwtje.
Nog aan het meten geweest voor als in de praktijk blijkt dat eea niet past, in de lengte en in de breedte kan ik nog van alles aanpassen. Zo is het bijvoorbeeld nog steeds mogelijk om het hele locdepot ongeveer 2,5 cm naar beneden op te laten schuiven. In de lengte kan de gehele baan nog ongeveer 5 cm ingekort worden zonder dat het plan daarmee aangetast wordt.
Verder nog gekeken naar een eventuele uitwijk. De hele baan past ook op zolder. Enigste probleem is dan dat de zolder ontruimd moet worden

. Voordeel is dan wel dat de baan nog groter kan worden.
Groeten,
Joop