Duisburg-Beksheim

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Lemland »

Wat Ron zegt. Is dat trouwens een boot daar onder de brug?

Bart


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Komt voor de bakker, boys!

@Bart: nee, het zijn 2 decoders in hun originele verpakking! :geek:


Afbeelding
Gebruikersavatar

mikey
Berichten: 1001
Lid geworden op: 04 nov 2012 12:30
Locatie: Gouda

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door mikey »

Je foto's verbazen mij iedere keer weer ;)
Het blijft echt een geweldige baan. Uiteraard ook de foto kunsten doen een hoop :D


Grz, Mike

Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

paar class 58, 66 en 43 jeroen is dat niet leuk :D :D :D

ps dat verhaal van je servo's. Wim heeft mij een tijdje ge adviseerd om alle SS op een aparte eigen stroom kring te hangen met 10v spanning. bracht bij mij de storingen terug van elke 5 minuten tot 1 x per half uur en dat kreng ga ik van de week even vervangen door een nieuwe.

gr. M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ik heb de storende Uhlenbrock-decoder alsmede mijn twee Servoswitches nu aan de 'lampjesvoeding' van 16V wisselspanning gehangen ennn.....alle troubles waren de wereld uit. Even better: ik hoef nu ook niet elke keer de wissels te laten initialiseren na een Koploper-noodstop. Gewoon BAM doorkarren met die handel. En de noodstop grijpt enkel in bij een ontsporing van een nukkig karretje....


Afbeelding
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3747
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Schachbrett »

Yo J,

Gave foto's en een schitterende aanwinst!! ;)


Gr. Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Op verzoek dus even iets anders op de foto gezet, behalve enkel treinen. Dat was een beetje de algemen teneur hier, zo leek het ;) Gekkigheid. Blijf rustig verzoekjes indienen, ook qua treinsamenstellingen o.i.d. . Binnen wat haalbaar is kijk ik dan voor een leuk fotootje om hier te posten.

Ik verzand altijd in nodeloos geouwehoer. Ik zei dus foto's van andere dingen, en die gaan we dan nu bekijken....eindelijk. :evil:

La centre! Oui, aujourd'hui avec Ferrari! Natuurlijk wel voor de hoerentent, want gezien het modale inkomen van de gemiddelde Beksheimer zul je een Ferrari niet veel aantreffen in deze achterstandswijk. Ik betwijfel echter of het allemaal kosher en zuivere koffie is.....de madam achter de ramen lijkt ook zo uit het Oostblok weggeplukt, dus voor wat plezier hoef je hier vast niet al teveel pegels moeten lappen....en dan toch Ferrari rijden? Is dit gewoon een klant of wellicht de bak van de baas? Zou die hoge energierekening enkel van de rooie lampen komen? Hmm.... :?

Afbeelding

Hoe dan ook, alles zit wel lekker dicht bij het station. Lekker centraal (en lekker veilig als je kijkt hoe de Nederlandse machinisten dat in België menen te moeten aanpakken met die goederentreinen!)(ja, hier post ik 'm lekker wel....op 'dat andere' forum zou er moord en brand worden geschreeuwd en krijg ik 39 weken een ban op mijn account :geek: :roll: ). Anyhow, we zien het gezellige hoekje als zodanig besproken hierboven. De Ferrari F40 wordt even nader bestudeerd door een.....mjah, allochtoon?! Op Gleis 2 is net de hypermoderne, comfortabele en luxe S-Bahn vertrokken voor een reisje naar de volgende luxe villawijk.

Afbeelding

Ik zoom wat in, en speel wat met de belichting van de camera. Het treinverkeer gaat onder Koploper rustig door. De S-Bahn is de hoek nog niet om of een andere Regio-combinatie met de 111 rolt al binnen op hetzelfde spoor. Aan de seinen te zien mag er al wel wat vertrekken op het naastgelegen spoor. En ja, voor de puristen: het uitrijsein voor 2 staat aan de verkeerde kant, en dat is correct opgelost met zo'n schaakbord op de originele plek van het sein. Helaas zijn er nog geen seinbruggen van Viessmann voor spoor N voorhanden. Hans, doe er wat aan!! :twisted:

Afbeelding

Het hele idee van over de sporen heen fotograferen bleef even hangen.....en dus hatseklats de camera opgesteld bij de windmolen. Zoomen en klikken maar. BR 146-017-9 dendert met 120 km/h door de wissels richting de Ruhrbruggen om nog wat van de dienstregeling van zijn REx te maken.

Afbeelding

En als laatste foto een verzameling bovenleidingsdraden, wissels, seinen en een snufje trein. Bitte sehr!

Afbeelding

Jojo,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jos »

Sprakeloos! Prachtige foto's weer J!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door gek op stoom »

heel mooie plaaten weer

Gr Andy


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

Thanks mate


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door René »

Prachtig, die telelensfoto's. Heel mooi effect. De baan komt helemaal tot z'n recht zo.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1469
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door evo »

Die 3e foto springt er voor mij wel uit: geweldig!


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3023
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Ron »

Kijk dat zijn de foto's.

ben toch elke keer verbaasd dat je dit kunstwerk, in bekant, een jaar gebouwd hebt.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4926
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door martindomburg »

Ganz Geil wieder

Greetz


Gebruikersavatar

william
Berichten: 1219
Lid geworden op: 03 mar 2010 13:01

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door william »

Het zijn inderdaad weer hele mooie foto's.
Groeten,
William


Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7650
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Krab »

Mooie hatseklats foto's Jeroen :mrgreen:



mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Hoppa! Wat een commentaren zeg. Thanks!

@Ron,

Ja, was wel beetje doorklussen, maar ik heb afgezien van de meest rechter module nergens haast gehad. Ik ben die overigens aan het herinrichten op het moment. Wil iets meer bebouwing en misschien pas ik de (verborgen) wisselstraat nog wat aan voor een betere doorstroming.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Frank_N
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 jan 2012 00:14

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Frank_N »

evo schreef:Die 3e foto springt er voor mij wel uit: geweldig!
Mijn idee ook :!: :o ;)


Groet van Frank

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door wim lagerwaard »

Hallo Jeroen

Je hebt echt 2 rechterhanden qua bouwen en fotograferen het ziet er goed uit.

groeten Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

G'morning,

Gisteren weer eens even lekker kunnen rijden met de hele handel. De -ik heb het al vaker gezegd- servo's die wel eens voor troubles zorgden dus aan de vaste voeding gehangen en hoppakee. Geen zenuwachtig gedoe meer en geen initialisatie van alle wissels na een Koploper-noodstop. Goed, er hapert wel eens iets vanwege vui of er loopt wel eens een wagon uit de rails onder invloed van de vaak lange slepen. Maar dat was het dan wel.

De Taurus heb ik maar eens voor containertrein nummer 3 gehangen. Blijft een leuk en kleurrijk geheel.

Afbeelding

Containertrein nummer 1 is de titel dan maar voor de Class 66. Die zeilt hier net de bocht om onder het snelwegviaduct.

Afbeelding

......en van boven de bruggen genomen....

Afbeelding

Koploper laat weer eens gezellig zo'n flut-S-baantje stoppen bij het perron.

Afbeelding

Nog één overview fotootje dan maar van de wisselstraat.

Afbeelding

We variëren weer door met andere treinen(samenstellingen ). Vanmiddag weer.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Vandaag naast enkel gereden (860+ Koploperkilometers zonder noemenswaardig gezeik!)(al weet ik niet of dat veel is.....maar een paar uur draaien levert dit op) ook weer eens 'iets' gedaan. Bij een beetje rommelen laatst kwam ik wat doosjes tegen van -klaarblijkelijk- mijn zware-lastwagons. Er kwamen dankzij die krenten van Roco wat losse onderdelen bij die je er nog op kon zetten. Nou, leuk klusje dus. Nu enkel nog verouderen. Voilá!

Afbeelding

.....links mét, rechts zonder. Zonder wat? Rongen, remdraaiwielblablablaweetikveel en een of ander hekje voor boven de buffers aan één zijde.

Afbeelding

En op de baan ermee!

Afbeelding

Als trekkracht koos ik vandaag voor deze vers samengestelde staaltrein de Baureihe 139. Die had ik toch net aan een uitgebreide schoonmaakbeurt onderworpen dus on stage met dat hok!

Afbeelding

Volledig ad random wordt hij nu de opstelsporen op gedirigeerd. De rest van de trein bestaat uit zeilwagons, schuifdakwagons, 2 bakwagons waar ik van die ouwe staalrommel in wil doen en nog één zware-lastwagons. In nerdtaal: Saharammimsssssss, Blanaaladinnnss, Eaaköfssdos en nog één Sammmsramadabamms. Juist. Daar begin ik dus niet maar niet aan. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding


De 189 sleurt alweer een tijdje de ertstrein rond. Hier een close-up van die wagons. Pijnlijk duidelijk helaas de buffers en de niet geringe afstand tussen de wagons. Ja, er zijn manieren om dit anders te doen maar die gaan pas in zodra de baan in Lochem is geweest.

Afbeelding

Was dat ooit niet zo'n thema van Trix, vom Erz zu Stahl? Welnu, Beksheim regelt alles vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Alstublieft!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Hookies
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:13
Locatie: Zuid Holland

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Hookies »

En hartelijk dank maar weer!


Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2932
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Maurits71 »

top weer. en 860 km is niet verkeerd hoor, ik kan op mij baan als er niets stil valt ( en dat wordt steeeeeeds minder ) rond de 250/ 300 per uur doen en dat is dan afhankelijk hoeveel ik er tegelijk laat rijden. nu gemiddeld 7.

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3908
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Jeroen »

Ik zal eens kijken wat het per uur is. Zal ook wel iets in die richting zijn......maar bij mij rijden er 4, max 5 en dat is aardig kortstondig. Lange einden heb ik niet, maar er beweegt genoeg zo tijdens het rijden!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7650
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Duisburg-Beksheim

Bericht door Krab »

Meer bier dan kun je langer in je stoel blijven zitten Jeroen :mrgreen:
En natuurlijk genieten van je kunststuk :o




mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie