ÖBB in 1:160

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.

Saraan

Re: ÖBB in 1:160

Bericht door Saraan »

Wouter,

zo te zien ben erg pragmatische aangelegd. ;) 't Ziet er goed uit, en ben benieuwd naar het vervolg. Kan je al een trein rondjes laten rijden, of nog niet?

groeten,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Nee, helaas kan de trein nog geen rondje rijden. Verlopig moet ik ff flink werken om te kunnen sparen enzo en dan gaan de wissels en rails voor het schaduwstation + de helling komen (grote berg dus :P ) Zodra dat allemaal ligt kan ik waarschijnlijk rondjes gaan rijden :P

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Hallo mensen van hier! :D

Ik kom weer eens langs. Lange tijd helaas niets meer gedaan in verband met werken en andere dingen (mn auto...) en ook prive de nodige problemen gehad. Gelukkig heb ik nu alles weer zo goed als op een rijtje en inmiddels weer een kleine bestelling bij MTE geplaatst. Later deze maand zal weer een berg peco rails arriveren hier :D

In de tijd dat ik afwezig was is er niets bijzonders gebeurd aan mn baan, echter zal er weer wat aan gaan gebeuren 8-) ÖBB in 1:160 zal vervolg krijgen!!! :D

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Saraan

Bericht door Saraan »

Welkom terug! Ik ben blij dat alles weer in zijn plooi valt, en dat we binnenkort het vervolg mogen verwachten van de bouw van je baan. Ik zit er klaar voor!

groeten,

Michiel

... en dan is er nog Saraan: een modelbaanverslag...

Jos

Bericht door Jos »

Ik wacht in spanning af Wouter :D
Goed dat je weer terug bent.

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Van het weekend weer mn verjaardag gevierd en weer wat spulletjes in ontvangst mogen nemen alsmede een leuk bergje geld :D
Zal de komende 3 dagen ('s avonds na werk als ik bij tijds klaar ben) de troep op mn baan weer opruimen, zodat ik ook daadwerkelijk weer wat kan gaan doen!

Ook een dvd van rail Away gekregen (nr 32, Zwitserland) en weer wat ideetjes opgedaan enzo, dus enkele veranderingen moet ik nu al gaan doorvoeren :P Betekend ook gelijk dat de bovenbouw (niveau boven het schaduwstation) in plannen zal moeten wijzigen :mrgreen: Maar daar ben ik nog lang niet. Zodra de boel opgeruimd is enkele foto's maken van de status van dat moment en van wat nieuw materieel, alsmede foto's van het materieel + baan voor mn website! (Die ik hoognodig eens moet gaan voorzien van de nodige foto's :P :mrgreen: )

Ik kan u vermelden; na het zien van de Rail Away aflevering heb ik weer helemaal zin om te gaan bouwen, nu nog de tijd vinden ervoor :lol:

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Jos

Bericht door Jos »

Nog gefeliciteerd Wouter :D
DVDtje kijken kan inderdaad gevaarlijk zijn, voor je het weet wil je je baan veranderen. :o

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Zeker! (en bedankt voor de felicitatie nog :D ) Kzat weer te balen dat ik zo een kleine ruimte heb (1.60m * 3.30m) :P
Als ik meer lengte zou hebben kan je nog beetje bogen enzo erin bouwen, nu wordt het lastig omdat je dan alweer terug moet draaien enzo :P Al kan ik al meer bogen maken dan mn H0 voorheen :mrgreen:

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Jos

Bericht door Jos »

Ja, lengte komen we allemaal tekort. Je went aan je huidige ruimte en krijgt dan toch weer nog mooiere ideeën.

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Zojuist besteld en later deze week in huis:

5x Wisselsturing van conrad (met eindafschakeling & polarisatie voor het puntstuk)
1x Wisseldecoder 4-voudige MDEC-decoder DCC module

Nog ff de laatste stukjes van de baan opruimen en het testrondje kan neergelegd worden!! :D

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Zo dan, ik leef ook nog :mrgreen:
Echt een tijdje totaal geen tijd gehad wat te doen, nu ik mn tijd weer goed in kan delen enzo maar weer verder!

Vandaag bij MTE een 23 105 gehaald, een peco wissel die sinds april al in bestelling stond en nog wat dingetjes (o.a. Keuhn decoder voor de 23) Ben deze nu aan het voorzien van een loc (de decoder), zie een ander draadje ;)

Binnenkort eventjes wat foto's van hoe het er nu bij ligt... :)

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Zo, de 23 105 is digitaal en rijd echt ongelofelijk mooi met een Keuhn N025 decoder! De inbouw was wel eventjes lastig, volgens de beschrijving op 1zu160.net moest de decoder boven op de motor, echter is de Keuhn daar te dik voor, bij mij ligt die nu in het machinistenhuis! Nu lopen er 3 draden extra tussen de loc en de tender, ligt de decoder in de tender, is dit maar 1 draad. Ik zal zo eventjes een foto maken van de loc @ night :)

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Nu deze rijd uiteraard enkele foto's: (klik voor groter formaat)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alleen de sleep die erachter hangt (8 personen rijtuigen) is rete modern in tegen stelling tot de loc :eek Op ten duur komt er een mooie oude sleep wagons in mn verzameling erbij, die achter de diverse stoomlocs zullen komen.

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

hulspuppie

Bericht door hulspuppie »

sjiek gedaan!

leuke fotoos zo....

Zit elke keer weer te genieten als ik zie wat anderen al gedaan hebben. Ben nog steeds in de teken/design-fase.
ga zo door...

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Sow, morgen hopelijk een aantal nieuwe locs en rijtuigen binnen... Een 1044 van RCA (Rail Cargo Austria) en het CAT (City Airport Train) met extra rijtuig binnen! Helaas weer op mn salaris wachten om de decoders aan te kunnen schaffen :P

Tevens ben ik op zoek naar een nieuwe en duidelijkere naam voor mijn website, dat is nu modelspoorpunt.nl, maar dat is te algemeen. Ik wil het meer naar mn baan hebben (ÖBB in N) echter weet ik ffies niet een leuke naam... (obbinn klikt zo maf :P )

www.obb-in-n.at ofzo?

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Ben vandaag -eindelijk- eens echt aan het opruimen geslagen! Wilde het al een aantal weken doen, echter door mn werk niet echt aan toe gekomen...
Nu de baan ontdaan is van al het (rest)hout, schroeven, gereedschap, materieel, losse stukken (flex)rail, zaagsel en de overige troep weer een stukje verder gaan bouwen aan mn schaduwstation. Uiteraard ben je lekker bezig en is het 5 uur als je je laatste flexrail pakt en de werkzaamheden tot dusver alweer moet gaan staken :( Gelukkig is er nog genoeg ander werk dat ik vanavond en morgen kan gaan doen, zoals:

- De bekende blauwe isolatieplaten in repen van 1cm snijden,
- Begin maken met de bezetmelders te plaatsen,
- Het 'vitrinespoor' in blokken knippen en elektronisch gereed maken,
- De rotzooi in de rest van mn kamer weer opruimen :P

Ik zal vanavond een aantal foto's maken en deze hier plaatsen, is er ook -eindelijk- weer nieuw beeldmateriaal van mn baan!

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Sow, heb weer een beetje werk verzet... :P
Heb helaas geen foto's van het deel waar ik bezig ben geweest aan gezien mn fotocamera er mee op is gehouden :cry: :cry:

Heb wel een aantal andere foto's kunnen maken voordat mn cam er dus mee op hielt:
Afbeelding
Onderin ligt een berg stroken, deze komen van de bekende blauwe plaat af. Allemaal +/- 1cm breed. Het zijn er ongeveer 240 stuks van 60cm lang... :)

Afbeelding
Toch een foto van de kant waar ik momenteel bezig ben geweest... Isolatie strookjes plakken :P

Afbeelding
Andere kant weer, zoals je ziet erg donker, het begin van het einde :cry:

Afbeelding
Het CAT treinstel (zonder loc) op het gedeelte voor de helling.

Afbeelding
En nog een foto, heb ze dus wel gemaakt :P Nu vanaf een andere hoek. Links op de foto waar die 3 kastjes op elkaar staan (bezetmelders) is precies het begin van de helling.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat foto's van mn nieuwste aanwinst.

Afbeelding
En toen kwam die (handmatig) even veel te hard voorbij zetten... :lol:

De 1e 3 sporen van het schaduwstation liggen, nu nog de blokken erin maken en dan nog de draden eraan solderen. In totaal komen er nog minimaal 5 sporen bij, maar waarschijnlijk zal er vanaf de 1e wissel nog een aantal korte blokken komen, hoeveel weet ik niet, zoveel als er passen denk ik :P
Momenteel ben ik out-of-rails, maar heb iemand gevonden die nog een bergje wissels over had (nieuw) en deze voor een zeer aantrekkelijke prijs aanbood. Ook bij MTE loopt weer een bestelling. Zodra dit binnen is kan ik het schaduwstation afmaken!!

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Hookies

Bericht door Hookies »

Dat klinkt als muziek in de oren, zou ik zeggen. Mooie boogjes heb je gesneden van dat isolatiespul zeg.

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

haha, danke :D
Het zijn gewoon rechte stroken van 1cm, die kan je heel makkelijk buigen, een 2e daar weer langs leggen en de (peco) rails past er zo op ;-)
Nu de rest nog... :mrgreen:

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Jos

Bericht door Jos »

Dat ziet er al goed uit Wouter.
Lekker klusje dat snijden van die strips :D

Groetjes,
Jos

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Mwa, valt gelukkig wel mee. Eerst op iedere cm een streepje zetten aan beide kanten, en dan een stalen liniaal erbij pakken, platen gewoon dubbel laten zitten en snijden maar :P Na 80 sneden heb je dan 160 stroken :P

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

hulspuppie

Bericht door hulspuppie »

Onderin ligt een berg stroken, deze komen van de bekende blauwe plaat af. Allemaal +/- 1cm breed. Het zijn er ongeveer 240 stuks van 60cm lang... :)
euhhh... bloos...
kan je iets meer los laten :-)

Het ziet er allemaal erg mooi en strak uit.

gr. John

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Ik kan best meer loslaten ;)
Heb nu pas 2 volledige platen gebruikt van de 10 ofzo :P

Nou, hoe heb ik het gedaan:

Zorg dat je een (rechte) stalen liniaal hebt (minimaal 80 cm) Deze kan je nu precies langs de lange kant leggen. Zet op iedere cm een streepje. Als je dat gedaan hebt draai je de plaat om (dat de streepjes nu tegenover de liniaal liggen, en nog zichtbaar! Zet nu op deze kant van de plaat ook op iedere cm een streepje (zorg dat ze gelijk lopen met de andere kant voor het grootst haalbare resultaat (80 stroken)

Pak nu een (oude) plank (+/- 80cm lang, breedte maakt niet uit, maar wel voldoende!) Nu leg je de liniaal op de plaat, zodanig dat aan beide kanten de streepjes nog net zichtbaar zijn. Met een scherp(!!) stanleymes snij je nu langs de liniaal en je 1e strook is geboren!

Als je het een beetje onder de knie hebt, kan je de plaat 'dubbel' laten zitten, dan krijg je dus bij 1x snijden 2 stroken.

Ik hoop dat je (jullie) het snapt (snappen), anders... tja, kan ik geen foto's maken want mn cam is dus kapot :(

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur

Smolderz

Bericht door Smolderz »

Goed bezig Wouter! 8-) Die vloeiende banen zijn erug mooi! Ga je ook verkanting toepassen?

Grtzz,

Rob

Onderwerp starter
OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Euhm... Weet ik nog niet. Verlopig ben ik nog niet klaar met het schaduwstation... Misschien op de 'hoofdbaan' wel :P Moet ffies kijken of het veel effect heeft enzo ;)

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Plaats reactie