baanplan Worchester Abbey

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Re: baanplan Worchester Abbey

Bericht door martindomburg »

He Freddy,

Keerlusoplossingen zijn niet nodig als je Dinamo gebruikt ;)

Ik vraag me af of je bij dit station wel een rangeergedeelte moet nemen. Als je omloop wissels gebruikt dan gaat dat ten koste van de perronslengtes. Ik denk dat je het station het best zo kan laten en de baan voor parade gebruiken.

Maar goed, geen baanplan is definitief totdat hij gelegd is :mrgreen:

groetjes

Onderwerp starter
christiandomburg

Bericht door christiandomburg »

Nou, ik ben niet echt gecharmeerd van rangeersporen, zit ook niet echt in mijn baanwens.
En net als Martin zegt, gaat het ten kosten van mijn peronlengtes.

Gr.

Chris

Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale

spoor65

Bericht door spoor65 »

Chris,

Ja ok, als je geen belang hebt bij rangeersporen, dan is het natuurlijk prima.
Ik had uitsluitend even gekeken, op dit gebied, naar jouw/jullie eerste ontwerp, waar dus enkele sporen
naast het meest linker perronspoor lagen.
Daardoor ging ik er vanuit dat je die in eerste instantie wel had willen hebben.
En als ik het goed bekijk, als je op die zelfde manier hier ook enkele van die sporen zou leggen, zou het je maar een minimaal verlies
aan perronlengte kosten, terwijl je toch wat meer mogelijkheden hebt, is het niet voor nu, dan voor in de toekomst.

Al zal het maar zijn om enkel wat wagons te stallen, het geeft net ff een iets meer station effect. ipv een wat groot opgezette halte aan een dubbel baanvak.

Maar zoals al eerder vermeld, het is jouw baan, en op deze manier zeker de moeite waard, veel beter dan het rondje rond de kerk, hiervoor.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

martindomburg
Elektronica/Commercieel

He Freddy,

Wat chris is vergeten te vermelden is dat hij ook graag een MCC route wilt hebben. Daarom hebben we in zijn plan ook nog niet gekozen om rangeerdelen aan te leggen. Chris zijn grootste wens is rijdende treinen en auto's.

Als het bovendeel ligt dan pas kan er eenr oute gemaakt worden voor MCC, een eventueel rangeerspoor zou achteraf dan nog ingepast kunnen worden :)

Bedankt voor het meedenken kerel, nu hebben we een respectabel baanplan voor chris om mee te beginnen ;)

spoor65

Bericht door spoor65 »

Gebroeders,

Ja ok, dan is het zeer zeker eerst beter om de hoofdlijnen te leggen,
en het is zeer zeker een mooie opzet zo, ik ga de bouw zeker weten met veel plezier volgen.

Het MCC heeft mijn volle aandacht.

groetjes

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
christiandomburg

voor de geintresseerde, ik heb besloten deze baan weer verder te gaan ontwikkelen

Gr,

Christian

Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale

dizkartes

Bericht door dizkartes »

zal de uitwerking zeker volgen.....

Groet,
Wouter

http://pietjepuk.xs4all.nl/ridderdijk.wedolle.nl/
Fleishmann Piccolo Rails | IntelliBox2| S88SD16-n+WDD10 (van Wim Ros) | Koploper | Hoofdzakelijk Nederlands
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=4882

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Top Mr. C.

Kijk er naar uit naar nog een Engels gerelateerde baan hier op het forum.

Ik deel je mening over het rangeren, de meeste stations in Engeland zijn gewoon doorgangs stations, zeker in de regio waar jij gaat bouwen, Worcester. En bijkomend voordeel behalve die mooie bruggen, ik ga er ook 1 bouwen, kan je ook semi bergen/ rotsen maken op je baan want die hebben ze hier ook gewoon.

Tot volgs.

M.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

Onderwerp starter
christiandomburg

idd maurits,

ik ben alleen bang dat mijn huidige baan erg snel zal vervelen, dus ik heb geprobeerd hem iets aan te passen en een draaischijf erin te proppen, alleen ik weet niet of het echt gelukt is, dus graag een opinie van experts:)

Afbeelding
Hier zie je mijn scenery, de treinen komen linksbovenin omhoog vanuit het schaduwstation, en dan gaan ze langs het station waar ze de bocht om gaan en dan kunnen de stomers en goedereen afgeladen worden bij het industriele terein, hier bevind een klein depotje met een zeer klein verzorgingsspoortje naast de draaischijf, vanaf hier kunnen ze terug naar het schaduwstation, ook kunnen treinen ervoor kiezen om ipv hierin te slaan, rechtdoor te gaan naar een helix met het paradespoor om vervolgens weer terug te gaan naar het schaduwstation.

Graag jullie opinie

Onderwerp starter
christiandomburg

Ik ben weer even aan de gang gegaan, aangezien een draaischijf het niet gaat worden, dus ik ben op internet gaan kijken naar stations in de buurt van worcester met een soort van goederenspoor, toen kwam ik uit op worcecster shrub hill, mijn station is ongeveer gebasseerd op die van hun, het hele plan van dit idee is dat er treinen binnenkomen en kunnen kiezen uit de stationsporen of de goederensporen, en van daaruit weer verder gaan.

Afbeelding
Hier zie je dus mijn station, de treinen komen uit het schaduwstation links boven, en rijden dan richting het station, de rechtersporen zijn stationsporen, en de 2 linker zijn goederensporen, dan kunnen ze vanuit het station via een helix naar het paradespoor
Afbeelding
Waar de treinen een mooi rondje rijden, en terug gaan via het station.

Graag jullie mening, ik heb zoveel mogelijk proberen af te kijken van bestaande engelse stations

gr.

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Misschien leuk om in de bovenste kerels een aftakking te maken enkelsporig via een helix terug naar beneden. En deze daar weer aansluiten op het station. Kan je een rondje rijden of keren.

De parabels kan sowieso wijder naar links toe dan heb je een soort van schaduwstation zoals in V2

Groetjes

Hookies

Bericht door Hookies »

Parabels? Kerels?

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Stomme autocorrect op de SIII ding is doms de weg een beetje kwijt :mrgreen:

Onderwerp starter
christiandomburg

beste lezers,

Ik heb een uitgebreider plan gemaakt, die niet zo snel verveeld, het is gebasseerd op het bestaande station in worcester

Afbeelding
Hier heb je mijn onderste schaduwstation, ik heb er een rare bocht inzitten omdat ik de bochten zo ver mogelijk uit elkaar hou ivm de overlappingen van de locs
Via hier gaan ze de scenery in:
Afbeelding
Hier zullen de treinen uit het schaduwstation komen onderin, en kunnen ze kiezen om of door het station te gaan, of om de goederen op de linker goederensporen te loodsen, of om rechts de depot op te rijden(onthoud ik heb het zo veel mogelijk op het bestaande station laten lijken, en er zitten nog wat schoonheids fouten in.), via de depot kunnen de treinen linksbovenin door de helix het 2e schaduwstation in:
Afbeelding

Ik heb ervoor gekozen om niet meer sporen in mijn schaduwstation te doen omdat ik al zoveel treinen kwijt kan op me scenery.

Ik hoop dat jullie er wat van vinden.

Gr

evo

Bericht door evo »

Even alleen over het zichtbare deel: Erg mooi! Hoewel er veel sporen zijn, ziet het er toch niet *te* druk uit. Mooie ruime bochten ook. Hier kun je veel bouw en rijplezier aan beleven.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

mdedeugd

Bericht door mdedeugd »

Hallo Beste Christian.

Nice, dat gebogen station :D
Je baanplan ziet er zeker heel goed uit.
Sucses.

Grtz

Martin de Deugd

shoven

Bericht door shoven »

Ha, een gebogen station, leuk! Perrons kun je gewoon van gips en hout maken, is niet moeilijk.
Ziet er goed uit; eenvoudig qua rondjes rijden, veel mogelijkheden voor rangeren. Wat is het doel van de korte sporen aan de zuidzijde?

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
christiandomburg

bedankt voor de positieve reacties!

Hij lijkt zoveel mogelijk op het bestaande station, die kleine spoortjes aan de onderkant zijn rangeer/opstelsporen voor het geval ik ze nodig heb

Onderwerp starter
christiandomburg

ik ga trouwens rijden in UK rail era 5, dat is dus de BR late crest (1957-1966), wat inhoud dat het grotendeels stomers zijn. de autos en gebouwen kunnen wel varieren.

Onderwerp starter
christiandomburg

Ik ben nog even op onderzoek uit gegaan, en heb een erg mooie layout gevonden, deze heb ik overgenomen op mijn eigen manier:
Afbeelding
Hier zie je niveau 0, waar de treinen de helix uitkomen, met de bocht het station in gaan, en daar kunnen kiezen om voor personen vervoer te gaan, of om voor de goederen vervoer te gaan, waar ook een kleine stoom depot zit.

Afbeelding
Het schaduwsstation is nog vrijwel hetzelfde gebleven, alleen heb ik ervoor gekozen om er 1 te maken maar wel met de mogelijkheid om er nog een bij te bouwen mocht het nodig zijn.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden

( gebasseerd op http://www.scenicmodelrailways.com/page_2450393.html)

Gr,

Christian

Onderwerp starter
christiandomburg

Ik heb me baan op het grote stuk ook moeten verbreden naar 1m, anders ging het allemaal niet passen.

Maurits71

Bericht door Maurits71 »

Chris, top en ik zeg gas en gaan, en wat betreft die meter zorg tijdens de opbouw voor een flink mangat :),

mooie periode ook die je gekozen heb, zeker met al dat moois wat Dapol en Graham Farish aan het lanceren zijn, ondanks dat ze bergen DCCC fitted aanbieden nu heb ik er voor gekozen om alleen dcc ready te kopen en er een decoder naar mijn keuze in te doen. Kuehn staat op nr 1 kwa keuze, echter omdat die slecht te krijgen zijn in de UK en gebruik ik op dit moment digitrax decoders , ik kijk die een paar maanden aan en als ze dan net zo goed presteren als Keuhn dan heb ik een goede nr 2.

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

martindomburg
Elektronica/Commercieel

He broeder,

Ik vind je station zo wel interessant, echter de bogen eromheen zijn niet echt ideaal, ik zou proberen om ze meer uit te laten waaien of in ieder geval anders want zo krijg je problemen me je locs. De bovenste lus zie ik de stomer niet door heen komen ;)

Groetjes

Wim

Bericht door Wim »

Mooie basis Christiaan.
(het linkje)

Onderwerp starter
christiandomburg

Maurits71 schreef:Chris, top en ik zeg gas en gaan, en wat betreft die meter zorg tijdens de opbouw voor een flink mangat :),

mooie periode ook die je gekozen heb, zeker met al dat moois wat Dapol en Graham Farish aan het lanceren zijn
Idd. ik moet helaas eerst in huis nog wat dingen regelen voor ik aan de gang kan.
ik ben ook al een lijst aan het maken met stomers die er zoiezo komen:D
bijv de britannia class, A2 class, mischien een 6P jubilee of een class 5 stanier:)
Mischien dat ik er ook wel een diesellocje tussen gooi.

Gelukkig vallen de wagonnetjes ook in mijn smaak, heb begrepen dat ze rond die tijd in de marroon kleuren rijden, dus donker rood met een gouden streep. en donker groen kan ook.

Heb de baan onderhand al iets aangepast trouwens, heb het station gespiegeld en gedraaid zodat de doorgaande sporen aan de buitenkant zitten, dit zodat de bochten wat vloeiender kunnen lopen en dat mijn treinen makkelijker door de bochten heen kunnen.

van de week de hobbykamer maar eens uitmesten en langzaamaan beginnen.

Gr.

Plaats reactie