Nee zeker niet, de OC32 is nog niet zo lang uit (sinds juli). Deze is ontworpen als print voor servo's en LED gemonteerd onder de baan. Ik daarintegen ben de eerste die hem ingebouwd in mijn Dinamo systeem wilde hebben. Daarbij heb ik me lelijk verkeken in de gevoeligheid van de stuurpulsen, toen we er op Dinamo Users niet uitkwamen is Leon bij mij thuis langs geweest om mijn situatie te bekijken. Daarbij vonden we een probleem die nieuw was.
Even een idee (simpel uitgelegd):
Ik heb een gestabiliseerde voeding waarmee ik de servo's en seinen voed, Dinamo heeft een eigen voeding waarmee ook de OC32 werd gevoed. Hierdoor kreeg ik een lus van de GND en die veroozaakte storingen die werden opgepikt door de servo's. Daardoor gingen de servo's spoken als ik met een loc over de baan reed. Om de pulsen tegen te gaan heeft Leon de ontstoringsprint SP4 ontwikkeld. Dit is een resultaat uit Railz waar hij wel 60 in de baan heeft ingebouwd. Daar zijn deze problemen niet omdat ze in de baan zitten en daarom dicht bij de gebruikers zitten. met lange lengtes ter communicatie zelfs.
Dit euvel was opgelost tot ik met de BR80 ging rijden, deze kreeg het voor elkaar dat als de loc over een wissel reed de servo's stuiptrekkingen kregen. Dit hebben we nu opgelost door de OC32 buiten de Dinamo kast te plaatsen zoals het ook is ontworpen. De voeding van de OC32 komt nu vanuit dezelfde bron als die van de servo's en dat geeft een stabielere GND. Vanuit diezelfde bron zit de GND op de kast van Dinamo ook aangesloten en nu heb ik i.p.v. een GND lus een ster gecreeerd. Vanuit Dinamo Users forum hadden we al een oplossing gevonden in de vorm van condensators op de SP4 print om de laatste storingen eruit te filteren.
Het enige euvel wat Leon nu gaat onderzoeken en daarom was mijn storing ook apart, als ik de OC32 configureer vanuit de PC terwijl de communicatie met Dinamo open is gaan de servo's ook spoken. Ik ben de eerste die de OC32 rechtstreeks vanuit Dinamo aanstuurd dus je snapt het wel, moet ik weer een nieuw iets ontdekken
Is niet zo spannend en ik ben er van overtuigd dat Leon kan achterhalen wat de oorzaak is, het systeem werkt verder perfect.