Zo,
Na wat kritisch te hebben gekeken ga ik de wegmarkering toch overnieuw doen. Het is niet zozeer superlelijk maar het kan toch wel wat strakker, zoals Ad al opmerkte. Tevens merkte mijn lieftallige deelgenoot van de modelbouwpolitie op dat de indeling van de weg niet klopte ter hoogte van de overweg. "Mag je hier maar één kant op ofzo?". Ja fukkerdefuk, dat had ik dus niet goed gezien. Overnieuw dus. Geen big deal.
Aangezien ik een beetje aan de voorkant van de spoorlijn van links naar rechts aan het werken ben zou niet logisch zijn om de huizenrij en alle kwetsbare scenery 'alvast' te plaatsen voordat de bovenleiding en dan met name de scenery aan de achterkant van het station min of meer op orde zou zijn. Dat behelst natuurlijk groen, maar ook een aardige steunmuur (waarvan al een stukje staat), een perronoverkapping en uiteraard een perron.
Dat bestaat natuurlijk uit niks meer dan een stuk ondervloerplaat. En lag al in ruwbouw maanden rond te slingeren. De vorm van de perrons was natuurlijk inherent aan hoe boog door het station loopt. Gisteren dus maar even tien keer gezucht en deze klus alvast aangepakt. Let wel, enkel het stuk aan de steunmuurkant van het station. Het eilandperron komt pas wat later aan bod. Ik wil eigenlijk eerst het lastige overkappingkje maken aan de steunmuurkant. Een mooi klusje voor straks. Maar eerst wat fotootjes van dit perron so far.
En hier een fotootje van uit wat voor min of meer vormeloos stukje schuim dat komt. Al met al niet duur, maar veel moeite.
Wat heb ik gedaan? Gewoon dat stuk dat ik al uitgesneden had beetje bijwerken, voorzichtig wat schuren aan de bovenkant, wat stenen krassen aan de perronrand (allemaal naar een voorbeeldfoto gedaan), wat reparatieplekken, t.h.v. de overkapping nondeju weer 2 uur stoeptegels krassen

, en daarna verven. Eerst gronden met betonverf voor de structuur. Daarna de tegels gegrond met een betongrijs mixje, toen de asfaltlaag met asfaltverf (Woodland Scenics) en een snufje bruin erdoor geverfd in een paar laagjes. De stoeptegelvoegen vorm gegeven met sterk verdunde zwarte verf en het geheel wat vlekkeriger gemaakt. Het moest immers geen nieuw perron voorstellen. Dan zo'n veiligheidsstreep erop met gebroken wit, beetje bijpoederen. En klaar.
Een foto van het gedeelte dat straks onder de overkapping ligt. Je ziet duidelijk waar de trappen moeten komen. En let op de veiligheidsstreep (of hoe dat ook heet). Die moest natuurlijk, conform foto, niet te strak ononderbroken zijn. Dat was nog best lastig. Met de biezentrekker krijg je de streep redelijk strak namelijk. Dus ik heb met het asfalt/bruin-mengsel voorzichtig wat zitten tamponeren om de streep als het ware een 'gebroken-verf' uiterlijk te geven.
En hier kun je dat nog beter zien.....
Nu zijn we nog lang niet klaar natuurlijk. Lantaarns, naamsaanduiding, , hekjes, borden, bovenleiding, seinen, reizigers en natuurlijk het nodige onkruid. Maar....het wordt voller en voller.
J.