Gewetensvraag loc decoders...

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
pa5ca

Gewetensvraag loc decoders...

Bericht door pa5ca »

Allen... ik weet dat ik met deze vraag mogelijk een miljoen antwoorden krijg maar wilde hem des ondanks toch maar stellen...

Ik heb nu een aantal locomotieven van een DCC decoder voorzien... zie mijn post over de BR89 ombouw.. ik heb dat gedaan met de 73400 van Uhlenbrock op zich niet echt problemen met deze decoder... heb er ooit een op moeten sturen maar is keurig onder garantie vervangen...
De afmetingen zijn voor N acceptabel.. de prijs doorsnee...
Een TRAN decoder komt er helaas (door het asociale gedrag van Mr TRAN zelf) bij mij niet meer in, heb ik ook nog ergens in een draadje hier.. :?

Goed mijn vraag dus ... voor onze N size locomotieven zijn er vast nog andere decoders op de markt.. en zijn er hier denk ik voldoende knutselaars die hun ervaring willen delen...
- Betrouwbaarheid.
- Prijs.
- Functionaliteit.
- Afmetingen... (Uhlenbrock 10,8 x 7,5 x 2,4 mm)

Schieten maar....

grt,

Frans...

nspoorkees

Re: Gewetensvraag loc decoders...

Bericht door nspoorkees »

Tja... voor het achteraf ombouwen gebruik ik er eigenlijk maar 1, en dat is de Kuehn N45. Erg klein, heel betrouwbaar en veel mogelijkheden...

piksov

Bericht door piksov »

Hi Frans,

ik snap niet precies wat je bedoelt met het gedrag van meneer Tran.

Koop je de decoders bij die meneer zelf ?

Anders heb je weinig met die meneer van doen denk ik?

Ik koop z'n decoders in de winkel, en als er dan iets is dan ga je terug naar die winkel......

--

Tran decoders blijven de kleinste decoders, maar de d&h decoders worden nu ook wel heel erg klein...

Guus

Marksintpancras

Bericht door Marksintpancras »

Uhlenbrock 73400 heeft met oudere locomotieven nog wel eens het nadeel dat je kortsluitbeveiliging uit moet schakelen als rijdt de lok niet.
Ik bij in de meeste locomotieven de Kuehn N45 in, werkt perfect.
Echter is Esu ook niet verkeerd, en Rautenhaus of D&H in Minitrix loks ook een goede werking. Tran en Lenz geen ervaring mee, maar deze laat ik links liggen, tevens Zimo bouw ik niet in ivm moeilijk verkrijgbaar

Ik blijf bij dat Keuhn N45 over het algemeen het beste scoort. Daarna een wat duurdere Esu, en dan de rest.

Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

Onderwerp starter
pa5ca

Bericht door pa5ca »

Hallo Guus,
Bedankt voor je posting...
Dat met Tran is een verhaal... om een lang verhaal kort te maken.. ik heb ooit via Hans in Lochem een Tran decoder gekocht.. echter deze is in rook op gegaan.
Hans heeft deze opgestuurd naar Oostenrijk en na herhaaldelijk mails gestuurd te hebben nooit een tegen bericht ontvangen.
Klaarblijkelijk neemt mr Tran het niet zo nou met zijn garantie..
Hij had op zijn minst kunnen reageren wel of geen garantie.... dit heeft bijna een jaar gespeeld.. uiteindelijk heb ik de handdoek maar in de ring gegooid... en voor mijzelf de keuze gemaakt dat ik niet meer met deze man.. (decoders zullen best okay zijn) zaken wil doen.

Vandaar mijn overstap naar Ulhenbrock...

@ Mark...
Blijft altijd weer een keuze ik wil ook niet te veel verschillende decoders hebben... op zich heb ik tot op heden nog niet echt slechte ervaring met Uhlenbrock... de BR89 zijn wel wat oudere lockjes .. merk alleen dat als ze voor het eerst gaan rijden eerst opgang moeten komen... dan met name bij het wegrijden... na een poosje lopen ze wel mooi... of dat decoder gerelateerd is weet ik niet toen ze nog DC waren had ik dat probleem eigenlijk niet... dusssss.... decoder... misschien wel.
Zit nu een beetje naar de N025 decoder te kijken is qua spec's redelijk het zelfde als de Uhlenbrock... maar zoals ik eerder opmerkte heb ik weinig tot geen ervaring met de andere leveranciers...

Frans...

nspoorkees

Tja ik laat uhlenbrock dus echt links liggen. Veel te weinig mogelijkheden, zeer summiere cv set. Ik heb er hier ooit 4 stuks 73140 gekocht voor in de piko 2200 en hondekoppen, die zijn er na 2 weken weer uitgegaan en vervangen door D&H in dit geval. Ik zet ze maar te koop denk ik.

Onderwerp starter
pa5ca

Bericht door pa5ca »

nspoorkees schreef:Tja ik laat uhlenbrock dus echt links liggen. Veel te weinig mogelijkheden, zeer summiere cv set. Ik heb er hier ooit 4 stuks 73140 gekocht voor in de piko 2200 en hondekoppen, die zijn er na 2 weken weer uitgegaan en vervangen door D&H in dit geval. Ik zet ze maar te koop denk ik.
Ik lees net ergens dat de Uhlenbrocks in tegenstelling tot anderen geen buffer hebben waardoor bij een spannings dipje.. wissel rail overgang de decoder weer van 0 naar de ingestelde waarde gaat en de loc daardoor even komt stil te staan... met de D&H decoders zou dat niet of minder het geval zijn..
heb een Spaanse site gevonden (N spoor forum) waar de D&H voor een normale prijs wordt aangeboden...
Ga me toch eens wat meer verdiepen in de decoders... dat van die buffers bv was mij niet bekend en zal de rij eigenschappen zeker ten goede komen..
De afmetingen vallen ook wel mee....

Bedankt voor de reactie...

grt,

Frans
Laatst gewijzigd door pa5ca op 16 okt 2016 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.

piksov

Bericht door piksov »

Ik zou wel een handelaar willen hebben in Nederland waar ik D&H decoders zou kunnen kopen ....

hint hint

Guus

Onderwerp starter
pa5ca

Bericht door pa5ca »

piksov schreef:Ik zou wel een handelaar willen hebben in Nederland waar ik D&H decoders zou kunnen kopen ....

hint hint

Guus
Vertel Guus.... ;)

Hans heeft ze niet ...en die woont bij mij om de hoek.... :?

Zie wel dat de D&H een max spanning hebben van 18V... ik heb een twincenter geen probleem die staat nu al op N spoor en begrenst op 18V verder heb ik zelf DCC boosters gebouwd en daar kan ik gewoon de aangelegde spanning zelf bepalen... heb al gezien dat de lockjes bij b.v 14V DC input op de booster het prima doen...

Onderwerp starter
pa5ca

Bericht door pa5ca »

piksov schreef:Ik zou wel een handelaar willen hebben in Nederland waar ik D&H decoders zou kunnen kopen ....

hint hint

Guus
http://shop.decoders.es/en/decoders/loc ... 05c-1.html

Hier zijn ze voor een mooie prijs te koop... echter met de stugge bedrading er aan.. ik zou ze dan eigenlijk zonder of met de soepele bedrading willen hebben...
Je moet wat te zeuren hebben... die stugge is er ook zo af gesoldeerd natuurlijk... ;)

nspoorkees

Ik koop D&H decoders altijd bij Firma Stärz in Duitsland.
http://www.firma-staerz.de/index.php?su ... e&subsub=1

Wel iets duurder dan die spaanse site inderdaad...
Betalen kan helaas alleen via overschrijving, dus geen paypal etc. maar ze zijn wel snel met versturen.

Zaunkönigs Bahn

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Ik kijk naar het model dat moet worden omgebouwd. Ik probeer eerst decoders met geluid, als dat niet kan dan zonder. Er zijn niet veel decoders met geluid, dus daardoor wordt de keuze al beperkt. Esu heeft zijn decoders in een "plastic" verpakking zitten, bij slechte isoleer mogelijkheden wordt dit dan de voorkeur. Als dat niet kan ivm maatvoering en isolatie blijft een probleem dan de kleinste opzoeken, bij voorkeur geen Tran omdat daar geen buffer in zit (klein maken door onderdelen te schrappen). Dan zelf voor een verpakking zorgen. In de bouwmarkt is een en ander verkrijgbaar dat én hoge spanningen én hoge temperaturen kan weerstaan. Verder nog geen voorkeur. Rij met verschillende merken door elkaar.

Marksintpancras

Omdat Minitrix zijn plug en plak decoder 63 blablabla Nem651 ofzoiets niet uitlevert, heb ik ooit bij een bestelling bij Dm toys die D&H decoderen besteld. Dus daar zijn te ook verkrijgbaar.

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12

walter

Bericht door walter »

Ik koop mijn decoders bij Rokon. Ron bouwt ze dan voor mij tegen een schappelijke prijs meteen in. Geweldige service levert hij!
Succes.

Sandopie

Bericht door Sandopie »

Dag mensen,

Brawa heeft een aantal decodertypen van D&H in het assortiment opgenomen. Voor de mensen die huiverig zijn om in het buitenland te bestellen is dit misschien een optie. Gewoon even navragen bij je favoriete modeltreinenboer. Ze zijn via Brawa wel wat duurder.

Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.

BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Rick

Bericht door Rick »

Lippe verkoopt ook D&H, dat is dan wel niet Nederlands maar ik heb er geen slechte ervaringen mee.

Wat betreft het topic: ik koop Kuehn 025 voor locs met NEM 652 (vooral omdat ik gelijke locs ook gelijke decoders wil geven en de 045 er eerst nog niet was), nu wordt het de 045 en anders de best passende qua functies. Zo heeft de hondekop een Uhlenbrock en de 2200 juist een D&H. Voor de 1200 ga ik een Kuehn Next18 proberen.

Pjotr
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Pjotr »

D&H decoders zijn sinds kort ook te krijgen in Nederland. Gewoon even Googlen of verder kijken. De service van de eerdergenoemde Spaanse leverancier is overigens meer dan goed. Onlangs kreeg ik een niet goed werkende decoder geleverd. Deze werd zonder discussie teruggenomen en omgeruild voor een werkend exemplaar.

Dat ben ik bij z'n Nederlandse collega's nog niet heel veel tegengekomen .....
Sommige verwijzen je (tegen alle geldende consumentenregels en -wetgeving in) gewoon door naar de fabrikant of importeur.

Groeten,
Pieter

Marksintpancras

Jaja, maar ik koop ze via Brawa bij mijn plaatselijke leverancier.
Dan zijn nog goedkoper dan via de NL dealer ivm verzendkosten :lol:

Onderwerp starter
pa5ca

Bericht door pa5ca »

Dinsdag middag even bij Hans in Lochem langs geweest..
Heb daar een Uhlenbrock (aanbieding €19,50 ) en een Kuehler N045 gekocht..
Ben heel benieuwd naar de rij eigenschappen van deze Keuhler decoder.
Ik ga hem in een Trix BR01 (jaartje of 30 oud) of in een Fleichmann BR52 ongeveer de zelfde leeftijd zetten... De keuze voor de Keuhler is omdat deze een goede stroom begrenzing heeft en deze oude locomotieven met hun 3 of 4 segments anker motoren nog wel eens in de bijna kortsluiting gaan ;)

Marksintpancras

Die Kuehn N045 gaat beter in oude loks dan een Uhlenbrock 73400-serie.
Omdat de Kuehn bij mij van ver moeten komen en de Uhlenbrock om de hoek liggen, pak ik wel eens een Uhlenbrock in een Fleischmann, alle beveiliging uit en gas erop. En nog wel eens een storingtje als ik ruim 10 uur rij, Kuehn geen enkel probleem.

Ach ja, zolang het gas erop kan en weinig problemen geeft is elke decoder prima.

BenQ

Bericht door BenQ »

Zelf ook een n045 in de Minitrix Br01 gebouwd, heb er ook een Mashima-motor in gestopt.
Kreeg alleen de wielen samen met de tandwielen en drijfstangen niet meer goed in, dus worden alleen de achterste wielen aangedreven en de andere assen door de drijfstangen. Dit gaat wonderlijk goed alleen niet bij rangeren.
In de map viewtopic.php?f=21&t=10105 staat hier een verhaal over.

Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Plaats reactie