Sporen 1+2 (Links in het station) worden kop sporen waar de bergpendel op uit komt en als eindhalte voor een stoptrein uit schaduwstation 1. Deze zijn +/- 70cm lang. Heb bewust voor die 'oversteek' gekozen om eventueel het stoomdepot of wat goederenspul bereikbaar te houden en een speelse actie erin te kunnen plaatsen dat een goederentrein in het station moet stoppen omdat de bergpendel net vertrekt of aan komt.
Sporen 3+4+5 lange perronsporen van +/- 170cm. Dit is even zo getekend, maar kan in de praktijk straks wat korter af. (De sporen in het schaduwstation zijn met melders 180cm, de langste trein gaat op ongeveer 120cm uitkomen 6 á 7 bakken + loc) Zo ontstaat er eventueel wat ruimte om de wisselstraat rechts wat te ordenen.
Sporen 6+7 zijn bedoeld om wat goederenhandelingen en de RoLa op kwijt te kunnen, evenals uitloop van het depot. Het kleine kopspoor in het verlengde van spoor 7 is bedoeld om een loc van de RoLa op te kunnen rangeren als de trein de andere kant op gaat, om op een later tijdstip naar een kopspoor links te verplaatsen voor als de RoLa weer terugkomt en de loc voorop heeft. (Dit spoortje staat nog niet op de tekening) De RoLa kan uit 3 richtingen komen (noord, zuid en west)
Depot ben ik verder nog aan het verzinnen, wil eerst het station en de wisselstraat op "oost" op orde hebben.
De 2 afbuigende rechts van "oost" is een bewuste keuze om een soort knooppunt te realiseren. De beide bogen zullen in de berg verhult worden. De boog naar "noord" moet ik nog bedenken, sluit ik misschien ook aan op schaduwstation 1 (Of loopt geheel onderlangs naar de andere kant van de baan) De boog naar "zuid" zal vrij snel weer uit de berg komen en doorlopen naar nog onbekend stuk van de baan.
Ben benieuwd naar reacties, tips, verbeterpunten om dichter bij een realistische wisselstraat te komen. Anyrail bestand kan ik erbij zetten mocht dat handig zijn.
Ruimte is 355cm breed en 120cm diep.
Naar schaduwstation 1 loopt omlaag, naar bergstation loopt omhoog. Sporen helemaal links zijn wat ongelukkig, in de praktijk komt dit goed