Het begon allemaal met een Piko NS Cargo 2200 en het verzoek er een Special van te maken met knipperlichten en cabinelichten. Opeens kwam er een voorzichtige opmerking......sound? Even was ik stil, ongeveer 10 minuten, in werkelijkheid 3 seconden en ik was om. Waarom niet? In dit verslag wil ik de vorderingen en oplossingen met jullie delen. Want in mijn humble opinion moet het gewoon te doen zijn.
Van alle decoders is de keuze gevallen op de Doehler & Haass SD10A sounddecoder. Deze is verreweg het kleinst van allemaal. Ook deze decoder heeft 6 aux uitgangen (waarvan 4 onversterkt) dus dat moet te doen zijn. Al is dan cabinelicht niet haalbaar omdat de cabine gevuld zal worden met een luidspreker

Benodigdheden:
1x Doehler & Haass SD10A sounddecoder
1x Versterkersprint
2x Knipperlicht
en een tweetal smd weerstanden in de gewenste uitvoering. Ik gebruik 0603 smd's met een waarde van 680 Ohm
De boel gestript om te passen:

Onder de plux 12 aansluiting zit nog ruimte voor de versterkerprint. Ik hoop dat die daar past zodra ik de plux12 stekker heb weggehaald. De sounddecoder sluit ik rechtsreeks op de printplaat aan.

De SD10A op zijn plek past zonder vrezen in de behuizing.
De twee knipperlichten inbouwen is dus ook geen belemmering. Ik wil een kleine speaker in de cabine plaatsen.
Ik wacht nu af tot SD Modell een pakketje op de deurmat gooit met nieuwe koppelingen, daar zit ook een setje versterkerprintjes bij. Ondertussen kan ik ook gaan bestuderen welk geluid het meeste zal lijken op de NS2200
http://doehler-haass.de/cms/pages/produ ... ojekte.php
Wordt dus vervolgt