Paul1978 schreef:
-Welke analoge schakelaars gebruiken jullie voor de wissels (gewone, Engelse en 3-weg)?
Gewoon met een tuimelschakelaar, cheap en easy te gebruiken.
Mocht je met servo's willen werken, kijk dan eens naar de ASB
-Stroom word op drie punten op de baan toegevoerd, toch hebben mijn locs (vooral het Kofje) het moeilijk. Schokken en stilvallen bij de vleet.
Maak een centraal verdeelpunt onder de baan, of twee. En tak van elk verdeelpunt af naar een aantal punten op je baan. Een paar keer de raillassen aanknijpen wil ook helpen. FLM staat niet bekend om een perfecte geleiding.
-Veel wagons ontsporen soms op wissels, hoe kan dit?
Ik heb de rails vastgeschroefd en gewoon de railverbinders gebruikt. Wilde al alles aan elkaar solderen, maar dacht "laat ik hier eerst eens rondvragen".
hoop dat jullie kunnen helpen.
Groeten van Paul
Fleischmann kwaal, het meeste hobbelt over de wissels. Dat is ook een van de redenen dat ik deze rails gebruik als testspoor. Rijdt het daar goed dan wil het altijd.
Mijn advies zou zijn om met dit plan gewoon te beginnen en lekker te experimenteren. In de meeste gevallen stapt men af van een eerste plan na verloop van tijd doordat men door fouten te maken een stuk wijzer wordt. Of omdat de verzameling treinen te groot wordt of.......
Groetjes
Je kan dan altijd eens naar Peco code 55 rails kijken, dat is een wereld van verschil ten opzicht van Fleischmann