Eerst even wat uitleg;
Het wordt een realistische fantasie baan. Ik ga proberen zoveel mogelijk de werkelijkheid te halen uit de omgeving, aankleding van het station en de opbouw van het dorpje. Al van vroeger ben ik iemand van 'het moderne spul', maar dat betekend niet dat het TP VI is wat de klok slaat! Ik verzamel alles wat in Oostenrijk rijd of reed, wel van Oostenrijkse komaf (ÖBB, BBÖ etc) van alle tijdperk. Het gaat een berglandschap worden, vanuit het dal bekeken waar het hoofdstation ligt.
Het stukje geschiedenis wat bij dit station hoort is zelf verzonnen, maar zou realistisch kunnen zijn..
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Toen dit station gebouwd werd was het een belangrijk knooppunt van een paar lijnen voordat deze over de hoge bergen heen zou gaan. Op dit soort punten werd meestal extra tractie voor of achter de trein geplaatst om genoeg kracht te hebben om de zware (goederen)treinen over de passen te kunnen trekken. Ruimte voor (veel) bewegingen was noodzaak, evenals onderhoud van de treinen. Hiervoor was in middenklasse depot mét draaischijf (hoe kan het ook anders..) ideaal. Echter met de komst van de modernisering is dit overbodig geworden, maar door treinfreaks en de locals wel behouden gebleven wat resulteert in een museumstoomdepot. In de loop van de jaren heeft er wat uitbreiding plaats gevonden in de zin van een skiresort die per trein bereikbaar is. Ook zijn er sporen en onderdelen verloederd omdat deze niet meer nodig waren, maar nooit gesloopt zijn. Dit geeft mogelijkheden in de bouw van verlaten (kop)spoortjes.
Het station zal uit minimaal 7 sporen bestaan, 2 korte kopsporen (sporen 1+2) met perron waar de pendeltreinen staan. Spoor 3 ligt ook aan het perron, voor doorgaand verkeer, evenals spoor 5 en 6. De sporen 4 en 7 liggen niet aan het perron en kunnen gebruikt worden door doorgaand personenverkeer of goederenverkeer. Hiernaast nog wat sporen ten behoeve van het depot en (kleine) goederen afhandeling wat in der tijd (deels) verloren is gegaan.
Maar bovenstaande is voor de toekomst..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Momenteel ben ik druk bezig aan het schaduwstation (Fase 1&2 voor de volgers van fb) Hier liggen straks 20 sporen van 175cm tussen de wissels verdeeld over 2 groepen van 10. Kwam kwa indeling gewoon zo uit, wellicht dat ik hier voor de grap het goederen en personen verkeer gesplitst op weg ga zetten. 20 blokken met ieder 2 bezetmelders van RoSoft en wisseldecoders van RoSoft. Rails is van Fleischmann, zonder bedding! Aansturing geschied via een IB IR versie 2.001 (sinds gister
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Een deel houtbouw van de helling/helix naar het station is in een opwelling ook al gebouwd, maar het aansluiten en afbouwen van het complete schaduwstation vraagt nu toch zijn prioriteit! Kwestie van draadjes trekken en solderen!
Nog even kort de verzameling toelichten, 32 dingen met motor en te veel om te tellen zonder..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik zal even wat plaatjes voor hieronder opzoeken en in juiste verhoudingen uploaden. Evenals baantekeningen zodat iedereen een idee krijgt van mijn hersenspinsels..