De oude baan is afgebroken. Wij hebben op die plek onze slaapkamer gemaakt.
Dochter lief is naar onze oude slaap kamer gegaan.
Dus heb nu mijn dochter haar oude slaapkamer tot me beschikking, met mooie roze muren.
Wat is het plan?
De eerste tekening:
Geen ingewikkelde dingen zoals een schaduwstation en hoogte verschillen etc..
Toch was ik daar nog niet tevreden over dus zijn we naar Tekening 2 gegaan:
Grootste verschil is dat je nu als het ware 1 groot rondje hebt, ook stukje hoogte verschil zodat het bovenste spoor uit zicht gemaakt kan worden.
Toen was het tijd om wat hout te halen om het plan op te gaan bouwen. Wilde het in eerste instantie lekker simpel houden en gewoon de baan om wat platen hout te maken.
Ook lekker makkelijk bedacht om de platen op wat ikea kastjes te zetten zodat je gelijk opberg ruimte eronder heb.
Toen werd het tijd om met de oude rails de baan layout neer te leggen
Toen testen of wat materieel paste op de baan, zoals je kan zien paste het eigenlijk net niet.
Na deze foto's ook op de nspoor pagina op fb wat tips gekregen om de persons te verlengen. Dus terug naar Anyrail en eens kijken of we wat konden doen en kwam een beetje op dit uit waar ik nog niet echt tevreden over was. Dus de teken kamer maar even gelaten voor wat het is.
Toen bedacht ik me als je een plaat maakt en je hebt hoogte verschil dat je dan bij de achterste sporen niet meer goed bij komt. Dus maar weer begonnen met een open profiel te bouwen.
Best handig zo een konijnen kooi in de tuin, goede werkbank.
Toen het hout in de kamer plaatsen
Toen was het rails neerleggen en proberen.
Hier de overgang over de rails bij uitgang van station.
Het station:
Tijdens het bouwen bedacht ik wellicht leuk om nog een spoortje voor het station langs te maken, dus daar achterin maar een wissel gemaakt en nog een extra rondje gemaakt.
Daardoor wel een imposant gezicht 6 sporen breed daar:
Met 4 sporen de bocht door. r3,3a,r4 en stukje flex. weet niet of ik dat flex laat of r5 bocht ga kopen.( ik krijg flex nooit zo mooi rond als dat de standaardgebogen railzen)