hallo,.
is het mogelijk om 2 treinen apart aan te sturen op de ecos 2.1?
moet ik dan een afzonderlijk adres invoeren voor beide locs?
ik kom er niet uit,.
bvd
2 treinen apart aansturen op de ecos 2.1
-
Onderwerp starter - Berichten: 29
-
Re: 2 treinen apart aansturen op de ecos 2.1
Als jij je loks een adres geeft is het raadzaam om elk lok zijn eigen adres te geven.
En dan kan jij met je ECOS zelf meer als één trein laten rijden, 2 manueel aangestuurd en één of enkele op een automatisch gedeelte.
En dan kan jij met je ECOS zelf meer als één trein laten rijden, 2 manueel aangestuurd en één of enkele op een automatisch gedeelte.
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
-
Re: 2 treinen apart aansturen op de ecos 2.1
Leo,
Je kunt met de ECoS zoveel treinen handmatig aansturen als je wilt of beter gezegd kunt overzien ( uiteraard allemaal een ander adres)
Je hebt sowieso 2 handregelaars waardoor je gelijktijdig 2 treinen kunt aansturen. Daarbij is het mogelijk om als een trein rijdt in het venster een volgende trein te selecteren die dan ook gaat rijden enz. Dat is ook wat een programma zoals iTrain doet. Echter hoe meer treinen handmatig aangestuurd worden des te sneller verlies je de controle. Daarom zou ik maximaal 2 treinen aanhouden en eventueel een pendel.
Je kunt met de ECoS zoveel treinen handmatig aansturen als je wilt of beter gezegd kunt overzien ( uiteraard allemaal een ander adres)
Je hebt sowieso 2 handregelaars waardoor je gelijktijdig 2 treinen kunt aansturen. Daarbij is het mogelijk om als een trein rijdt in het venster een volgende trein te selecteren die dan ook gaat rijden enz. Dat is ook wat een programma zoals iTrain doet. Echter hoe meer treinen handmatig aangestuurd worden des te sneller verlies je de controle. Daarom zou ik maximaal 2 treinen aanhouden en eventueel een pendel.
Vriendelijke groetjes Nico.
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro
Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders