Vandaag overigens hebben we ons eerste huis gekocht en ik heb al een kamer gereserveerd voor de modelspoorbaan en ga de hobby weer oppakken. Ondertussen mijn eerste loc gekocht (Roco V200) en heb ik Winrail 10 aangeschaft en inmiddels is mijn ontwerp gereed. Na onderzoek is er wel eea veranderd in die 10 jaar maar na vergelijken van peco 55 en diverse anderen ben ik toch weer terug op fleischmann piccolo gekomen. Voelt vertrouwd omdat ik er vroeger ook mee werktte. Ik ben van huis uit electricien en zit veel in de meet- en regeltechniek. Ondanks dat ik niet veel ervaring heb met deze fijne electrotechniek ben ik zeker van plan om de baan analoog te voorzien van schakelingen en alternatieve aandrijvingen en beveiligingen.
Het word een leuk project zeker omdat ik vanaf nul begin en eindelijk mijn jongensdroom kan waarmaken. Dit si mijn ontwerp dusver, uitleg volgt onder de foto's

Het station, depot, neventraject reichenbach, station Burchstadt

Het traject vanaf het station (niveau is 10cm) de bergen in. Vanaf het station verdwijnt deze de berg in en komt na de bocht weer te voorschijn en loopt langs de bergwand naar de spiraal waar hij voor de bereikt heeft de berg weer inrijd. Via de spiraal klimt deze van 10 cm naar 25 cm en gaat over een grote brug weer de berg in om via een lus weer terug te rijden naar het station.

Het traject vanaf het station naar niveau 0 via schaduwstation naar traject Burchstadt. Vanaf het station rijde de trein achter de spiraal langs de berg in en daalt hij naar niveau 0 waar zich een schaduwstation bevindt. Na dit schaduwstation komt de trein even te voorschijn als hij voor het station langsrijd en verdwijnt onder het depot. Na het depot komt hij weer te voorschijn op het traject naar Burgstadt waar een station met aftakking ligt naar het industrieterrein. de keerlus ligt in een berg en het industrieterrein zal nog wel veranderen.
Achter het depot loopt een nevenspoor met een pendeltrein voor station Reichenbach dat op 30cm hoogte ligt. Dit bereikt hij d.m.v. een spiraal voorbij het depot. Naast het station Reichenbach ligt boven de keerlus van het bergtraject een dorp op 35cm hoogte. De boemel komt in Schwarzburg binnen op perron 1a, wat links in het beeld ligt met omloopmogelijkheid.
Het station Schwarzburg bestaat uit 2 doorgaande sporen met perron en 2 perronsporen en een speciaal perron 1. Verder een aankomstspoor voor de goederen met omlooptraject en twee uitvalsporen. Door boven twee opstelsporen en vervolgens vier rangeersporen vorozien van goederenloods en omloop. Tevens een aftakspoor naar een kleine kolenmijn.
Het depot bestaat uit een draaischijf met verzorgingsporen.
Nu ik het plan af heb ga ik een seinplan maken en electrische schakelingen bedenken. Alles word electrisch geschakeld met lichtseinen op het hoofdtraject en armseinen op de rangeer, depot, industrie en neventraject. Het tijdperk is II en III omdat ik verzot ben op stoom en goed kan leven met diesel