Goedenavond mensen,
Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen, ik ben Jeroen, 32 jaar en sinds kort begonnen met mijn N spoor baan. En zoals wel meer hier, ik kom er niet helemaal uit met mijn ontwerp. Ik heb wel anyrail geprobeerd, maar daar stoei ik heel erg mee... En uiteraard heb ik veel meer "eisen" dan mogelijkheden. Maar nu dacht ik, misschien dat iemand van hier mij opweg kan helpen.
Mijn baan is vrij groot. Ik krijg het paint bestand niet bijgevoegd. Het is een L, achterkant is 360 cm, 120 cm diep en aan de rechterkant een poot van 90 cm breed en 110 cm diep.
Wat wil ik, ik wil digitaal rijden, heb 2 mobiel stations van minitrix en wil dan ook 2 stroomkringen maken, 1 voor goederen en 1 voor reizgersvervoer. Beide dubbelspoor. Ik wil een stad met groot station en industriegebied met haven en een dorp met een kleiner station. Het landschap moet duits/zwitsers zijn en in de bergen wil ik de goederenlijn via een houtzagerij laten gaan ( met laadspoor) en een steengroeve/kolenmijn.
Een schaduwstation zit niet in mijn plannen, zeker gezien de 4 hoofdsporen die ik wil lijkt me dit niet noodzakelijk.
Hopelijk kan iemand me verder helpen, een baanplan maken naar aanleiding van mijn verhaal is natuurlijk altijd welkom.
Oh ja, wat betreft de afmetingen, ik kan aan alle kanten bij de baan, dus daar geen probleem.
Groet,
Jeroen
Nspoor Baden
Re: Nspoor Baden
Jeroen,
Allereerst welkom
Een baanplan maken is een tijdrovende bezigheid. Het tijdperk dat je wilt gaan rijden heeft een grote invloed. Rijd je modern en wil jee een groot (hoofd)station, dan ben je veel ruimte kwijt.
Ik had station Baden ook op mijn baan, de perrons waren ruim 2 meter lang om een complete intercity kwijt te kunnen:

Zet eerst op de schets al je objecten eens op hun plaats (station, zagerij etc.) en ga dan eens kijken naar de goederenstroom en personenvervoerstromen die je wilt. Zo krijg je al een basis voor je baan.
Leg dat eens los uit op je tafel en "speel" er eens mee, dan zie je wat je bevalt en niet bevalt. Zo pas je lerenderwijs je baanplan aan.
Groetjes,
Jos
Allereerst welkom

Een baanplan maken is een tijdrovende bezigheid. Het tijdperk dat je wilt gaan rijden heeft een grote invloed. Rijd je modern en wil jee een groot (hoofd)station, dan ben je veel ruimte kwijt.
Ik had station Baden ook op mijn baan, de perrons waren ruim 2 meter lang om een complete intercity kwijt te kunnen:

Zet eerst op de schets al je objecten eens op hun plaats (station, zagerij etc.) en ga dan eens kijken naar de goederenstroom en personenvervoerstromen die je wilt. Zo krijg je al een basis voor je baan.
Leg dat eens los uit op je tafel en "speel" er eens mee, dan zie je wat je bevalt en niet bevalt. Zo pas je lerenderwijs je baanplan aan.
Groetjes,
Jos
Kwestie van meer verkleinen of verwijzen naar een externe site.Jeroen nspoor schreef:Ik krijg het paint bestand niet bijgevoegd.
Waarom 2 gescheiden circuits? Is het niet spannender dat te combineren?Jeroen nspoor schreef: Het is een L, achterkant is 360 cm, 120 cm diep en aan de rechterkant een poot van 90 cm breed en 110 cm diep.
Wat wil ik, ik wil digitaal rijden, heb 2 mobiel stations van minitrix en wil dan ook 2 stroomkringen maken, ...
Spannender is hoeveel treinen je wilt laten rijden.Jeroen nspoor schreef: Een schaduwstation zit niet in mijn plannen, zeker gezien de 4 hoofdsporen die ik wil lijkt me dit niet noodzakelijk.
Eh... als je nu zelf een voorzet doet? Er staan hier veel voorbeelden, doe daar je voordeel mee. Het lijkt me toch het leukst als het JOUW baan wordt.Jeroen nspoor schreef: Hopelijk kan iemand me verder helpen, een baanplan maken naar aanleiding van mijn verhaal is natuurlijk altijd welkom.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
2,000 keer super mooi

Groet Olaf