Thuis in NL heb ik een H0 baan. In ons (kleine) huis in Spanje ben ik destijds wegens de beperkte ruimte begonnen met spoor N.
T.o.v.H0 vind ik N extreem gevoelig voor storingen waardoor ik mijn locs geregeld moet aanduwen. Ik heb daar tot op heden nog geen oplossing voor gevonden. Weet iemand wat te doen? Inbouwen van buffers of de aanschaf van een booster?
Gevoeligheid rails
Re: Gevoeligheid raild
Kijk hier een naar:
https://www.nproject.org/nl/onderhoud/a ... -de-rails/
Ik had ook last van stilstaande treinen.
Rails schoongemaakt klein beetje ATF op een wattip en op 2 plaatsen ca. 5 cm. aangetipt.
Alles rijdt nu al enige maanden zonder stilvallen.
https://www.nproject.org/nl/onderhoud/a ... -de-rails/
Ik had ook last van stilstaande treinen.
Rails schoongemaakt klein beetje ATF op een wattip en op 2 plaatsen ca. 5 cm. aangetipt.
Alles rijdt nu al enige maanden zonder stilvallen.
Mvgr. Wim.
Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340
Fleischmann met bedding, YaMoRc YD7001, loconet en Koploper
Mijn baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=16762
Vorige baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=13340
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 04 nov 2018 23:20
- Locatie: Haarlem
Re: Gevoeligheid raild
ATF helpt beslist!
Bij mij was het probleem dat de wielen gingen slippen op hellingen. De trekkracht van locomotieven wordt wel wat minder. Logisch, het blijft olie op de rails. Alle voordeel heeft zijn nadeel.
Ik red me nu bij bepaalde locomotieven met extra stroomafnemers in wagons en stroomvoerende koppelingen. Het was wat gepruts, maar (vrijwel) alles werkt nu. Ik moet mijn rails ook zo nu en dan schoonmaken.
Dus als je, zoals i,k 3% hellingen hebt is het een beetje oppassen geblazen met ATF.
Bij mij was het probleem dat de wielen gingen slippen op hellingen. De trekkracht van locomotieven wordt wel wat minder. Logisch, het blijft olie op de rails. Alle voordeel heeft zijn nadeel.
Ik red me nu bij bepaalde locomotieven met extra stroomafnemers in wagons en stroomvoerende koppelingen. Het was wat gepruts, maar (vrijwel) alles werkt nu. Ik moet mijn rails ook zo nu en dan schoonmaken.
Dus als je, zoals i,k 3% hellingen hebt is het een beetje oppassen geblazen met ATF.
met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Bram van Leeuwen
Re: Gevoeligheid raild
ringleiding onder de baan met connectie op elke rail kan ook helpen, betere geleiding dan de standaard railasjes
Belgisch N Spoor - Thuisbaan La Gleize TPIV - Collector reeks 59 NMBS
Grtjs Koen
Grtjs Koen