Hallo Michel,
over het geheel vind ik dit een heel leuk plan, met veel mogelijkheden tot invulling. Het schaduwstation is een hele opluchting!

Zoals nu, vereenvoudigd en strak vind ik heel goed. Het hoofdspoor slingert natuurlijk door het denkbeeldig landschap, en een kopstation heb ik altijd al de max gevonden. Maar ik zou toch drie balletjes willen opgooien:
- De verbinding van de draaischijf aan het stationsemplacement is vrij onwaarschijnlijk. Er moet nogal gezigzagd worden om er te geraken en ervan te vertrekken. Meestal was er een vrij directe aansluiting van de perronsporen naar de draaischijf, maar gezien je vooral modern rijdt, vermoed ik dat de draaischijf dient om museummaterieel te showen.
- De aansluiting van het station op het hoofdspoor is erg "dun", met maar 1 enkel spoortje in 1 richting op de hoofdbaan. Maar daar hebben we het vroeger ook over gehad, en heb begrepen dat je dit graag zo had. Dan is dat dan natuurlijk prima, geen probleem.
- Als je er de plaats voor hebt zou ik overwegen om het aantal opstelsporen in het schaduwstation op te voeren. 4 is mooi, maar ook niet echt veel. Zijn de vitrinesporen ook als schaduwstationsporen beschouwen? Dan is het aantal opstelsporen natuurlijk geen probleem meer!
Voor de rest, Leuk plan, goed bezig, en ik denk dat je met dit plan veel plezier gaat beleven.
groeten,
Michiel