Info over NS Benelux treinstellen

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
ouwerling

Info over NS Benelux treinstellen

Bericht door ouwerling »

Hi,

Ik wil mijn verzameling de komende tijd uitbreiden met een compleet NS Benelux treinstel; dus loc, eindrijtuig en tussenrijtuigen. Nieuw, Beurzen of via Ebay / Marktplaats.
Ik weet niet of "Benelux" de juiste benaming is en ik weet ook niet welke fabrikanten deze leveren of leverden.
Zijn er sets, of alleen losse exemplaren.(in ieder geval levert Minitrix de tussenrijtuigen heb ik gezien)
Ik heb een foto van een minitrix Benelux rijtuig bijgevoegd om duidelijk te maken wat ik bedoel.

Ik hoop dat jullie allerlei info over deze combinatie voor me hebben.

Bedankt

Jos
Bijlagen
13386trix_schnellzugwagen_ns.jpg
13386trix_schnellzugwagen_ns.jpg (25.4 KiB) 2800 keer bekeken

Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V

matthew

Re: Info over NS Benelux treinstellen

Bericht door matthew »

Hoi Jos,

Alleen de tussenrijtuigen zijn geproduceerd door Minitrix, de rest is zelf bouw. Ik weet wel dan N-Specials de bijbehorende lok en stuurstand maakt, maar daar hangt een prijskaartje aan. Het vinden van deze rode wagons is vrij lastig en zijn als je ze vind vrij duur.

Groetjes,
Matthew

RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Michiel

Bericht door Michiel »

Ook MTE in Blankenberge biedt deze reeks 11 locomotief aan. Maar ook vrij prijzig (50 euro is enkel de kast, zonder chassis), en toch ook wel op letten dat je een model hebt met recent spuitwerk. De oudere modellen waren niet echt strak gespoten; Kwestie van terplaatse te gaan en persoonlijk te checken.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
ouwerling

Bericht door ouwerling »

N-specials?
Heb je hun website adres, kan het zo gauw niet vinden.

Thx

Jos

Baan Benelux, PC Windows10, IB Basic, Uhlenbrock Loconet, iTrain-3 Pro, Flm N spoor, Periode V

Onderwerp starter
ouwerling

Bericht door ouwerling »

Hi Michiel,

enig idee welk onderstel van welke loc hieronder past?

Thx

Jos

Michiel

Bericht door Michiel »

Ik weet dat men er over het algemeen een Fleischlmann chassis onder zet, maar ik weet echt niet van welk model. Ik ga eens een lichtje opsteken... van zodra ik iets meer weet, laat ik het hier weten.

groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

matthew

Bericht door matthew »

ouwerling schreef:N-specials?
Heb je hun website adres, kan het zo gauw niet vinden.

Thx

Jos
Jos,

http://www.ns1op160.nl/html/fabrikant-nspecials.htm Dit is waar de producten van N-Specials op staan. Niet alles, maar wel wat jij nodig heb. Volgens mij heb ik ergens ook nog een prijs indicatie, maar die moet ik even terug zoeken.

Groetjes,
Matthew

RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Rick

Bericht door Rick »

Het is geen treinstel, maar een trek-duwtrein, een Koploper is een treinstel.

De MTE kap voor 50 euro moet je zelf nog afmaken en een onderstel geven, een Tomytec past eronder maar klopt niet 100% met het voorbeeld. Het stuurstandrijtuig is te koop als 3D geprint model bij Shapeways, die moet je ook zelf maken en van een onderstel voorzien.

De rijtuigen kan je verder op beurzen vinden, heel misschien nog in een winkel. Voor de hele trein heb je een eerste klas, eerste/tweede klas, BKD (tweede klasse met bagageruimte, niet in het rood door Minitrix uitgebracht) en twee of drie tweede klasse rijtuigen nodig, allemaal door Minitrix uitgebracht.

RaceDuck

Bericht door RaceDuck »

De stuurstand is ook gemaakt door Phildie in messing, prijskaartje daarvan is natuurlijk nog hoger.

Frits van dit forum heeft voor mij ook eens een bkd omgespoten in de benelux kleurtjes want die heeft matrix nog niet gemaakt

De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans

Richie

Bericht door Richie »

Beste Jos,

Ik stuur je een prive bericht met het mailadres van N-specials. Volgens zijn prijslijst is het stuurstandrijtuig €149,- en met inlevering van een ICR rijtuig (Minitrix €109,-).
Philide levert ze inderdaad ook maar maar dan betaal je €330,-. Ziet er trouwens wel erg mooi uit van Phildie (heb zelf het DDmA stammetje van) maar rijtuigen zijn wel wat zwaarder doordat ze van messing zijn wat problemen kan geven bij R1 bochten en stijle hellingen.

The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Chris83

Bericht door Chris83 »

Het is best leuk, tenminste dat vind ik om de minitrix versies te zoeken op iedere beurs of marktplaats. Voor een leuk prijsje, ze komen zelden voor onder de 50 euro langs.

Daarom ben ik ook al 2 jaar opzoek naar benelux wagons,
Maar dat fietsen/ bagage rijtuig heb ik ook niet, die is wel geel blauw en in ic+ kleuren uitgebracht. Af en toe reed er ook een geel blauw rijtuig mee in een benelux stam.

Dan heb je nog de donkerblauwe met gele benelux en die hebben ook treinstellen die lijken op de hondekop. Die zijn te vinden in mitchells shop bij shapeways, ik geloof de mat 57. en de loc met rijtuigen daarvoor kun je bij N-Specials informeren, maar geen website tot nu toe. Hij staat meestal in houten op de beurs.
een belgische loc, plan w rijtuigen nog een paar belgische en een plan D stuurstand.

Groeten Chris

Leo Pronk

Bericht door Leo Pronk »

Hoi

Ik heb ooit eens contact gehad met ene Rick, deze biedt ook losse kapjes aan van div locs, op de foto's die hij mij stuurde staat een plan D stuurstand en een kap van de Belgische lok om evt de "oude" Benelux trek/duw te maken.
Ik ken de kwaliteit hiervan niet maar weet dat ze ong 20 a 30 euri moeten kosten

Gr Leo Pronk

Chris83

Bericht door Chris83 »

Een benelux stuurstand is er in 3D

Afbeelding

http://www.shapeways.com/model/70220/be ... id=sg16518

Zelf spuiten en van wielen en raampjes voorzien.

Er is ook de benelux hondekop
http://www.shapeways.com/model/201354/m ... id=sg16518

Over de kapjes via marktplaats, donkerblauwe benelux. Zijn een mooie staat, ik heb ze in mijn nog te maken kist liggen.

Groeten Chris
Plaats reactie