zo na het eerste lange draadje, nu de twee opzetten
zie vorige draadje: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=26&t=3791
de tweede loc heb ik opengemaakt...
dan heb ok volgens deze site gehandeld: http://www.1zu160.net/digital/einbaubsp/gfn-br78alt.php
op foto 1 heb ik groen gemaakt wat ik heb verwijderd.
Daarna alles gesoldeerd en zie foto van het resultaat. Een stuk netter dan de eerste keer zou ik zeggen
Denken jullie dat dit goed is zo?
ps ik heb de lichten nog niet aangesloten. eerst rijden dan de rest..
DCC decoder in een BR78
DCC decoder in een BR78
- Bijlagen
-
- 3.jpg (124.72 KiB) 1535 keer bekeken
-
- 1a.jpg (111.98 KiB) 1535 keer bekeken
Re: DCC decoder in een BR78
ps moet dat dingetje (is dat een condensator?) wat er tussen hangt er tussen uit?
- Bijlagen
-
- 4.jpg (74.66 KiB) 1530 keer bekeken
Ha Martijn
Dat is idd een condensator. Eruit met dat ding. Ik haal overigens alles wat aan de motor hangt eruit, ook die spoeltjes.
Het lijkt goed aangesloten, maar dat is niet helemaal duidelijk te zien op de eerste foto.....
Als je de kap monteert, even heel goed uitkijken dat de draadjes niet klem komen te zitten tussen de kap en de motor; de isolatie schuurt er zo af en dan zie je wel een rookwolkje......
Groet,
Rob
Dat is idd een condensator. Eruit met dat ding. Ik haal overigens alles wat aan de motor hangt eruit, ook die spoeltjes.
Het lijkt goed aangesloten, maar dat is niet helemaal duidelijk te zien op de eerste foto.....
Als je de kap monteert, even heel goed uitkijken dat de draadjes niet klem komen te zitten tussen de kap en de motor; de isolatie schuurt er zo af en dan zie je wel een rookwolkje......
Groet,
Rob
Gek op stoom!
In de handleiding van je decoder staat in vette letters of de ontstoringsmeuk eruit moet of niet. Staat er echt......
Klopt: in de handleiding van mn magnetron staat ook dat je er geen hond in mag stoppen om te drogen na een regenbui.. doe jij dat dan nooit..martinb schreef:In de handleiding van je decoder staat in vette letters of de ontstoringsmeuk eruit moet of niet. Staat er echt......
Zonder gekkigheid: ik heb bij elke lok alles er tussen uit gehaald.. en ik gebruik alleen maar kuehn decoders en heb nooit Problemen gehad. In mijn ogen kan het geen kwaad dus.
Tja, wat moet je anders met een decoderhandleiding toch? Kuehn heeft duidelijk geen idee waar ze het over hebben. Een stelletje amateurs zijn het en dan ook nog eens in vette letters afdrukken.... Zonde van de inkt, ik krijg er alleen maar afdrukken van op mijn billen. handleidingen zijn goed voor plee papier en een backup is voor mietjes....
Maar goed...De ervaringen aan deze kant zijn dat het weghalen van die rommel meestal (zo lijkt het) niets uitmaakt, maar na 3 jaar mij geërgerd te hebben aan een slechtlopende loc (roco ding met 025 decoder) toch maar de handl. gelezen.... Ontstoringstroep er weer in gezet (altijd bewaren, wellicht ooit weer handig) en sindsdien rijdt die loc als een zonnetje.
Ik zal het mij wel inbeelden denk ik.
Maar goed...De ervaringen aan deze kant zijn dat het weghalen van die rommel meestal (zo lijkt het) niets uitmaakt, maar na 3 jaar mij geërgerd te hebben aan een slechtlopende loc (roco ding met 025 decoder) toch maar de handl. gelezen.... Ontstoringstroep er weer in gezet (altijd bewaren, wellicht ooit weer handig) en sindsdien rijdt die loc als een zonnetje.
Ik zal het mij wel inbeelden denk ik.
Was sarcastisch bedoeld Martin.. je advies wordt absoluut ter hand genomen.. Ik gooi ook nooit wat weg.
Maar ben wel benieuwd met wat je verstaat onder slechtlopend, en welke lok je specifiek bedoeld.
Overigens is het vaak zo dat je door ruimtegebrek (deels ook gemakshalve) vaak die printjes in stoomloks weg "moet" halen.
Maar ben wel benieuwd met wat je verstaat onder slechtlopend, en welke lok je specifiek bedoeld.
Overigens is het vaak zo dat je door ruimtegebrek (deels ook gemakshalve) vaak die printjes in stoomloks weg "moet" halen.
Veel rijgeluid (alsof je de frequentie cv niet goed hebt staan) en slecht regelbaar qua optrekken en afremmen. Bruusk ipv vloeiend.