Desniettemin is de geinvesteerde energie en tijd niet voor niets geweest want met de opgedane kennis en valkuilen heb ik nu een nieuw project voor ogen: Erlebnisweld Domburg. Een grotere modelspoorbaan naar Duits voorbeeld in een grotere ruimte.
Deze zomer ga ik mijn tuin verbouwen en zodra dat gereed is kan ik de garage leeg gaan halen. Deze garage is een L-vorm waarvan ik de voet ga scheiden en een deel van de garage ga voorzien van geisoleerde wanden en plafond, nette vloer en een doorgang naar de bijkeuken. Zo heb ik een ruimte tot mijn beschikking van ongeveer 4 x 3 meter. Hier gaat nog wat vanaf omdat de buitenmuren voorzien worden van een gipsen voorzetwand. Ik hoop deze werkzaamheden medio winter 2012/2013 te kunnen starten.
In deze ruimte wil ik een U-vomige modulaire modelspoorbaan bouwen met aan beide uiteinden een helix die de baan verbind met 3 lagen schaduwstation. De toplaag krijg een centraal station aan de ene zijde met een lang traject naar de andere zijde. Tevens wil ik een stukje industrie erin verwerken en een S-Bahn traject. Bij het station wil ik een stoomdepot bouwen ala Bochum-Dalhausen. Aan een zijde wil ik een speciaal project maken; De Hef. Volledig geautomatiseerde spoorhefbrug d.m.v. de OC32.
Indien mogelijk wil ik ook het MCC systeem toe gaan passen met bewegende voertuigen

Een boel plannen dus en met anyrail verwacht ik wel een boel ontwerpen te kunnen maken. O ja, voor ik het vergeet: Er rijd voornamlijk Duits materiaal maar een verdwaalde NS stam, koploper of zwitserse trein mag best gezien worden. Alsmede hogesnelheidstreinen. Kortom de materieelkeuze is volledig vrij

In dit draadje zal ik jullie op de hoogte houden van de ontwerpen die ik zal maken, met de input van jullie hoop ik tot een mooi ontwerp te komen. De bouwtijd? Heul lang hopelijk

Mochten er bij jullie ideeen opborrelen of hebben jullie inspirerende ontwerpen schroom je niet en show ze!!!!! Daar heb ik heel veel aan.
Groetjes Martin
p.s.: Zoals jullie weten ben ik ook actief op het 9mm-spoor forum en zal ik dus dubbel posten. Van twee kanten word je immers wijzer

Hier een overzicht van de ruimte en het idee van de baan

Baanplan dusver:

CS uitvergroot:

S-Bahn trace (Halte CS zit ondergronds en is via de zijkant zichtbaar)