Welke trafo

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
brandweermille

Welke trafo

Bericht door brandweermille »

Ik ben al een tijdje bezig met een analoge baan, maar ik moet denk ik naar een grotere trafo, daar al mijn lokjes lopen op een eenvoudige Fleischmann 6735 trafo. Je begrijpt het al, ze gaan steeds langzamer rijden. Wat is een goede trafo die ik voor mijn baan kan gebruiken. Ik wil ongeveer 6 treinen tegelijk kunnen laten rijden. Ik heb helaas geen verstand van dat soort dingen dus vandaar mijn vraag.

Gaat niet bestaat niet, proberen schept karakter en karakter siert de mens en als je je met niemand verglijkt, word je wie je bent!

Paul B

Re: Welke trafo

Bericht door Paul B »

6 treinen met 1 trafo? laat je ze dan tegelijk op hetzelfde rondje rijden? fascinerend :).
ik laat er 3 rijden met 3 trafo's. Kan je je baan niet opsplitsen in verschillende delen, met wat isoleerstukjes ertussen?

Onderwerp starter
brandweermille

Ik heb zes dezelfde trafo's, maar ik wil eigenlijk 1 trafo om te gebruiken voor mijn hele baan. Alles werkt geheel automatisch en de treinen schakelen alles zelf, alleen de snelheid wordt steeds minder.

Gaat niet bestaat niet, proberen schept karakter en karakter siert de mens en als je je met niemand verglijkt, word je wie je bent!

Boudewijn

Bericht door Boudewijn »

Ik gebruikte voor mijn hoofdbanen met meerdere treinen de 6755. Voor de kleinere banen de trafo die jij noemt.
Wellicht dat de 6755 je dat vermogen levert wat je nodig hebt.

Fleischmann Trafo 6755 Zware transformator. "MSF"-Regel-Transformator. 15V=/1,1A
(1100mA) regelbare rijstroom. 14V~/1A (1000mA) konstante wisselstroomspanning

Groet,

Boudewijn

Onderwerp starter
brandweermille

Boudewijn schreef:Ik gebruikte voor mijn hoofdbanen met meerdere treinen de 6755. Voor de kleinere banen de trafo die jij noemt.
Wellicht dat de 6755 je dat vermogen levert wat je nodig hebt.

Fleischmann Trafo 6755 Zware transformator. "MSF"-Regel-Transformator. 15V=/1,1A
(1100mA) regelbare rijstroom. 14V~/1A (1000mA) konstante wisselstroomspanning

Groet,

Boudewijn
Ik ga er is naar kijken, dank voor je antwoord.

Onderwerp starter
brandweermille

Werkt perfect! Dank!

Plaats reactie